Kompanija Delta Oil International generala Ivana Čermaka oglasila se o pitanju fantomskog tankera ARC1 koji, navodno, prevozi iransku sirovu naftu te, zbog američkih sankcija Iranu, ne može iskrcati svoj teret u JANAF-ovoj luci u Omišlju pa već tjedan dana stoji na sidru u kvarnerskom akvatoriju.
U priopćenju koje su, kako navode u kompaniji, objavili "kako bi izbjegli novinska nagađanja i zabrinutost vezanu uz tanker ARC1", ističu da je "poslovni odnos sa švicarskom kompanijom koja se bavi prodajom sirove nafte tvrtka Delta Oil International započela s ciljem osiguranja potrebnih količina sirove nafte kupcima u ovim vrlo nesigurnim i za naše područje, što se energenata tiče, vrlo složenim i izazovnim vremenima".
"Poslovni odnosi između tvrtke Delta Oil International i njenih partnera definirani su vrlo strogim ugovorom koji kao bitnu klauzulu sadrži da porijeklo nafte ne smije biti iz zona koje se nalaze pod sankcijama. Naš partner tvrdi da u tankeru nema sporne robe te je trenutno, sa svojim odvjetnicima, u procesu dokazivanja navedene tvrdnje. Ako se pokaže da je roba onakve kvalitete i porijekla koja je definirana ugovorom, bit će uskladištena, a ako nije, iskrcaja neće biti i brod će nastaviti svoju plovidbu prema instrukcijama vlasnika robe, a to nije tvrtka Delta Oil International", stoji u priopćenju Čermakove tvrtke.
Također, ističu i da je "rad nevladinih udruga dobro došao kao jedan korektiv u društvu", ali da njihovi navodi "vrlo često znaju biti nedovoljno provjereni, ponekad netočni i, bez obzira na dobre namjere, ako nisu točni mogu prouzročiti vrlo visoke materijalne i reputacijske štete".
Ovdje se u Delta Oil Internationalu očito referiraju na UONI (Ujedinjeni protiv atomskog Irana), američku lobističku organizaciju kojoj je posao vršiti pritisak na tvrtke koje posluju s Iranom, a upravo su to, prema neslužbenim informacijama, napravili prema hrvatskim akterima, kada je tanker ARC1 stigao do Omišlja. UONI je, inače, osnovao Richard Holbrooke, domaćoj javnosti poznat kao posrednik u mirovnim pregovorima tijekom ratnih sukoba u BiH i Hrvatskoj. Organizaciju vode američki dužnosnici, političari i biznismeni konzervativne struje, pa je predsjednik Mark Wallace, bivši američki veleposlanik za reforme pri UN-u, a među članovima odbora je Jeb Bush, bivši guverner Floride, brat predsjednika George W. Busha i sin predsjednika Georgea Busha. Iako EU, formalno, nema sankcija na uvoz iranske nafte, iranska nafta nije stigla u Jadran od 2018. godine, od kada je SAD uveo sankcije Iranu.
Tankeru ARC 1 je kapacitet 106,360 tona sirove nafte. Ovaj 240 metara dugačak i 42 metra širok brod izgrađen je 2003., projektiran za prolazak Sueskim kanalom, a plovi pod zastavom Paname. Brod je, prema servisu Marine Traffic, u travnju za Europu krenuo iz Malezije, a u Omišalj je prvi puta stigao 4. svibnja. Potom je napustio Jadran, da bi se vratio u kvarnerski akvatorij pet dana kasnije i na vezu pred Omišljem stoji već tjedan dana. U JANAF-u su prošli tjedan negirali da su imali najavu iskrcaja robe, a u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture samo su kratko odgovorili da "ne postoje zapreke da brod napusti sidrište i hrvatski morski prostor u bilo kojemu trenutku".
Delta Oil International tvrtka je koja kupuje, dovozi i skladišti u JANAF-u sirovu naftu za krajnje korisnike. Kako stoji na stranicama JANAF-a, "društvo je s kompanijom Delta Oil International d.o.o. sklopilo ugovor o skladištenju 169.000 kubnih metara sirove nafte na Terminalu Omišalj za razdoblje od 15. travnja 2022. do 15. kolovoza 2022. godine". U priopćenju Delta Oila nisu naveli tko je krajnji kupac nafte s tankera ARC1, a spekulira se da bi to mogle biti Srbija ili Mađarska.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....