Projekt 2024.

Čak 30 gradova sudjeluje u projektu Od izvora do mora i velikim akcijama čišćenja ambalažnog otpada

Velik interes gradova za sudjelovanje u ekološkoj akciji u organizaciji Coca-Cole, Konzuma, Jutarnjeg lista i Udruge gradova

Velika Gorica

 Ranko Suvar/Cropix

Interes gradova za sudjelovanjem u ekološkom projektu Od izvora do mora nadmašio je onaj prošlogodišnji. Čak 30 hrvatskih gradova odlučilo je očistiti svoje parkove, šume, rijeke, plaže i ozeleniti svoje područje… Ideja koja stoji iza velikog projekta u organizaciji Coca-Cole, Konzuma, Jutarnjeg lista i Udruge gradova, jest akcijama čišćenja ambalažnog otpada ukazati na važnost zaštite vodnoga bogatstva naše zemlje i primjerenog odlaganja takvog otpada, a sadnjom drveća u gradovima unaprijediti kvalitetu života svih koji u njemu žive.

Tu je inicijativu prepoznalo sedam velikih, osam srednjih i 15 malih gradova. U prvoj kategoriji natječu se Karlovac, Rijeka, Zadar, Pula, Osijek, Velik Gorica i Dubrovnik. Srednji gradovi koji su poslali svoje prijave su Virovitica, Čakovec, Daruvar, Vinkovci, Duga Resa, Zaprešić, Labin i Rovinj. Među malim gradovima konkurencija je najveća jer su se za projekt "Od izvora do mora" prijavili Benkovac, Otočac, Pakrac, Vrgorac, Lipik, Čabar, Ludbreg, Pleternica, Beli Manastir, Zlatar, Varaždinske Toplice, Korčula, Vodnjan, Zabok i Stari Grad.

Bruno Jelić, direktor Odjela za korporativne poslove i održivost u Coca-Coli HBC Adria, kaže kako su iznimno zadovoljni velikim odazivom gradova.

- Statistički gledano, prijavio se svaki četvrti grad u Hrvatskoj što nam pokazuje da veliki broj gradova želi poduzeti konkretne korake za smanjenje ispuštanja CO2 i snižavanje temperature zraka u svojim sredinama. Svima prijavljenima želimo uspješne akcije čišćenja i da iz prirode uklone što više ambalažnog otpada - izjavio je Bruno Jelić.

image

Osijek

Nenad Opacak/Cropix

Nakon što su završene prve dvije faze (slanje prijava i njihovo prihvaćanje od strane povjerenstva), slijedi najvažnija faza - čišćenje okoliša. Gradovi, u suradnji s lokalnim nevladinim udrugama i građanima volonterima, moraju izabrati termin između 15. travnja do 14. lipnja u kojem će provesti jednodnevnu akciju prikupljanja ambalažnog otpada na svojem području. Iako se izbor lokacije neće dodatno bodovati, organizatori preporučuju da oni gradovi koji imaju takva područja, posebnu pozornost usmjere na obale rijeka, mora i jezera. Za okupljanje volontera gradovi se moraju pobrinuti sami, baš kao što je važno da za njih osiguraju svu potrebnu opremu za čišćenje.

- Veseli nas što su gradovi i ove godine pokazali da su motivirani, kao i da razumiju da svatko od nas može vlastitim primjerom pridonijeti kvaliteti života u svojoj lokalnoj zajednici. Za akcije čišćenja koje slijede želimo da budu uspješne, ali istovremeno i da budu sve manje potrebne, jer bi to značilo da s otpadom postupamo odgovorno - rekla je Sandra Đolo, rukovoditeljica Službe korporativnih komunikacija u Konzumu.

image

Crikvenica

Damir Skomrlj/Cropix

Do 1. srpnja znat će se koji je najbolji mali, srednji i veliki grad. Svaki od ta tri pobjednika dobit će po 15 tisuća eura, koje moraju iskoristiti za barem 30 stabala, ali ne i ukrasnih grmova, živice i cvijeća. Sadnice se trebaju posaditi između listopada i prosinca.

Coca-Cola je projekt Od izvora do mora u Hrvatskoj pokrenula 2018. godine, u suradnji s Vladinim institucijama i udrugama civilnoga društva. Prije tri godine kao partner se pridružio i Jutarnji list, 2022. godine Konzum, a od prošle godine i Udruga gradova. Podršku projektu dali su Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja i Fakultet šumarstva i drvne tehnologije iz Zagreba. U prošlogodišnjim akcijama čišćenja u 28 gradova sudjelovalo je gotovo pet tisuća volontera, koji su prikupili više od 152 tone ambalažnog otpada.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 23:30