Hrvatska može i ove godine očekivati veliku navalu njemačkih turista na Jadran i to veću nego lani kad ih je bilo oko 3,4 milijuna. Buking njemačkih agencija puno je bolji nego lani, iako je kod nekih turoperatora kratkoročan te se očekuje premašivanje brojki iz 2019., rekordne godine hrvatskog turizma. Doduše, nitko ne iznosi konkretne brojke o povećaju.
No činjenica je da Hrvatska u Njemačkoj ima odličan imidž, za razliku od onoga koji je imala prije 12 godina kad se još morala oštro boriti s konkurencijom. Sad je etablirana turistička destinacija, a koliko je Hrvatska popularna u Njemačkoj govori i činjenica da je zemlja partner na najvećem bavarskom turističkom sajmu f.re.e. u Münchenu. Odlična je to prilika da Hrvatska još jednom Bavarcima da do znanja da i ove godine računa na njih. Taman usred sezone najjačeg bukiranja smještaja i putovanja za ljeto.
- Broj njemačkih turista koji dolaze u Hrvatsku veći je već početkom ove godine kad smo već ostvarili 40 posto više noćenja nego rekordne 2019. godine. Pripremili smo se za ovaj sajam, imamo više od 27 partnera s obale i kontinenta. Kad pogledate i prioritete hrvatske Vlade, oni su ostvareni, a to je ulazak u Schengen i eurozonu, Hrvatska nikad nije bila bliža turistima. Zato možemo očekivati puno veći broj kraćih putovanja u Hrvatsku. Kroz nekoliko sati turisti dolaze u Hrvatsku, imamo istu valutu što su velike prednosti za hrvatski turistički sektor. Pred nama su i brojne investicije. Prezentira se cjelogodišnji održivi hrvatski turizam, prezentiraju se sve regije jer želimo ravnomjeran razvoj - rekla je na otvorenju sajma ministrica turizma Nikolina Brnjac.
Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić već je sad zadovoljan rezultatima za 2023. s tog tržišta, a nada se da će se ove godine i disperzirati gosti diljem Hrvatske te da će se time rasteretiti neke regije.
- Svi imamo odlične najave za turističku godinu, ne samo ljeto. Naime, već u siječnju i veljači bilježimo značajan porast dolazaka što je jedna od posljedica ulaska u Schengen. To je i glavna poruka Bavarcima na ovom sajmu. Nalazimo se na najvažnijem tržištu za hrvatski turizam, Njemačkoj, iz koje tradicionalno ostvarujemo najveći broj turističkih dolazaka i noćenja. Naš nastup i status Hrvatske kao zemlje partnera još je i važniji ako znamo da nam iz Bavarske dolazi najveći broj njemačkih gostiju. Ovo nam je izuzetna prilika za dodatnim isticanjem i promocijom hrvatskih destinacija, ali i odlična prilika za susrete s najvažnijim partnerima poput ADAC-a čiji su predstavnici naglasili kako je Hrvatska jedna od omiljenih i najpopularnijih inozemnih destinacija za Nijemce. Sastat ćemo se i turoperatorima kao što su FTI, TUI, I.D. Riva Tours - poručio je Staničić.
Zanimljivo je da ni silna poskupljenja, kako u Njemačkoj, tako i u Hrvatskoj, ali ni rat u Ukrajini nisu značajno utjecali na interes Nijemaca za putovanja. Ona su ove godine na zavidnoj razini, iako su se navike njihova putovanja promijenile. Primjerice, i ove godine neće se u punom obimu vratiti aviopromet iz Njemačke kao što je to bio slučaj prije pandemije.
- Nisu se obistinile nikakve prognoze koje su bile na ljeto o velikim gospodarskim krizama. Ove godine primjećujemo da sve destinacije vraćaju svoje goste, međutim ima jedna stvar koja se ne vraća paralelno s vraćanjem interesa za destinacije, a to su sjedala u avionima. Njemačka se lani u zračnom prometu najsporije vraćala u usporedbi s drugim europskim zemljama. Aviopromet će biti bitna činjenica s kojom će se morati računati. Nadamo se da Dubrovnik neće zaostajati jer ne ovisi samo o njemačkom tržištu, ali moramo biti svjesni da će se preferirati putovanja automobilom - kaže nam direktor predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Frankfurtu, Romeo Draghicchio.
A hrvatski nacionalni avioprijevoznik Croatia Airlines predstavio je ljetni red letenja za 2023. godinu u sklopu kojega se posebno ističe uvođenje nove sezonske linije koja će spajati München i Bol na otoku Braču. Ukupno gledano, Croatia Airlines tijekom turističke sezone planira povezati Hrvatsku s 22 međunarodna odredišta, odnosno 23 europske zračne luke, a zrakoplovi će pritom letjeti na 47 međunarodnih linija.
- Ove godine imamo novost u ljetnom redu letenja, a to je let za Brač iz Münchena. To će biti jednom tjedno svake subote od 27. svibnja do sredine listopada. Budući da je Brač jedinstven, vjerujem da ćemo napuniti taj avion. Inače, iz Münchena tjedno u ljetnom redu letenja imamo 31 rotaciju prema Hrvatskoj, a letovi počinju od svibnja. Letimo za Osijek, Zagreb, Rijeku, Split i Dubrovnik. Buking je krenuo i ako ne bude nekih velikih poremećaja oko Rusije i Ukrajine, bit će to dobra sezona i za Croatia Airlines i za Hrvatsku. Imamo više rotacija nego 2019. godine. Mi lani nismo imali otkazivanja letova i to je velika prednost jer ljudi imaju sigurnost. Ako smo najavili, mi ćemo to i odraditi - kaže rukovoditelj prodajnog tržišta za Centralnu Europu Croatia Airlinesa, Mato Radić.
Inače, ceremoniji otvorenja sajma, uz Staničića i Brnjac, nazočili su Reinhard Pfeiffer, direktor sajma f.re.e, Dieter Reiter, gradonačelnik Münchena, Sabine Jarothe iz Bavarskog ministarstva za gospodarska pitanja, državni razvoj i energiju te drugi. Program otvorenja sajma obogaćen je nastupom Alkara i alkarskih momaka koji su zauzeli formaciju na glavnom ulazu uz prigodni glazbeno-scenski nastup, a koji je uključivao i Sinjske mažoretkinje. Potom se službena delegacija, kojoj su se priključili Nera Miličić, voditeljica Ispostave HTZ-a u Münchenu i Vladimir Duvnjak, generalni konzul RH u Münchenu, uputila u obilazak sajma, odnosno na hrvatski štand gdje ih je dočekala Alkarska četa, a tom su prilikom poslužene i prezentirane tradicionalne hrvatske enogastronomske delicije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....