SVJETSKI DAN TURIZMA

Brnjac: ‘Hrvatski turizam u rujnu prešao 70% prometa iz 2019., već se pripremamo za 2022.‘

"Očekujemo i nastavak investicija u turizmu, radimo na ‘mapiranju‘ županija i projekata", kazala je ministrica
Nikolina Brnjac
 Milivoj Mijosek/Cropix

U povodu Svjetskog dana turizma, ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac u ponedjeljak se u Ministarstvu sastala s članovima Savjeta za oporavak i razvoj turizma te su, osim o dobrim rezultatima ove sezone, razgovarali i o pripremi iduće turističke godine.

"Svjetski dan turizma prilika je da se osvrnemo na rezultate ove godine, ali i na ljude bez kojih turizam nije ništa. Zato čestitke svima u sektoru za dobre rezultate ove godine i za njihov dan", izjavila je ministrica u pauzi sjednice Savjeta za oporavak i razvoj turizma.

Naglasila je i da tema ovogodišnjeg Svjetskog dana turizma "uključiv rast" znači uključivanje mladih i ranjivih skupina u turizam, zadržavanje radnih mjesta i zaposlenosti, održivost zajednice i drugo.

S obzirom da je Hrvatska od proljeća ove godine aktivno uključena u rad UNWTO-a (Svjetske turističke organizacije) oko održivosti turizma, imat će priliku, kako je kazala ministrica, sudjelovati u kreiranju globalnog smjera održivog razvoja turizma.

"Očekujemo i nastavak investicija u turizmu, te trenutno radimo na 'mapiranju' županija i projekata koji se u njima rade, što planiraju i sl. Sektor se već sada priprema za iduću 2022. i vjerujemo u najbolje", kazala je ministrica.

Iznijela je i da je hrvatski turizam u rujnu prešao 70 posto ukupnog prometa iz 2019., a vesele i podaci tj. visoko pozitivni trendovi iz sustava fiskalizacije u rujnu.

Najavila je da će listopad biti mjesec hrvatskog turizma, za koji se pružatelji usluga, kako je dodala, sada prijavljuju, s time da je uvjet da daju minimalno 35 posto popusta, što će, nada se, biti dodatni motiv za jesenska putovanja i domaćih i stranih turista.

Slično je kazao i direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić, koji je čestitavši Dan turizma svima u sektoru ocijenio i da je komunikacija u sektoru jako dobra, što je pridonijelo i dobroj sezoni.

„Svi dionici spremni su što bolje se pripremiti za 2022., kako bi se zadržala pozicija Hrvatske kao najsigurnije i kvalitetne turističke destinacije Mediterana, što će biti naglasak i u promociji”, kazao je Staničić.

Predstavnici sektora, Josipa Jutt Ferlan ispred Udruge hotelijera pri HGK i Nenad Nizić ispred udruge luksuznih hotelijera „Stories” istaknuli su dobru popunjenost hotela ovog ljeta, koja je u ljetnim mjesecima u luksuznim hotelima dosezala i sto posto.

„Veselimo se da je sadašnji i nastavak ljetne sezone dinamičan i da imamo lijepe brojke u hotelima, koji se već pune i za 2022. U svemu je bitno da budemo iskreni i da za 2022. popravimo ono što ove godine nije valjalo, te da se temeljimo na dostupnosti, sigurnosti i kvaliteti”, poručila je Jutt Ferlan.

Aleksandra Kuratko, predsjednica Hrvatske udruge za ruralni turizam istaknula je da je ove godine u Hrvatskoj „procvjetao turizam u ruralnim prostorima, gdje se nudi sve što se sada traži – održivo, domaće i zeleno”.

Tome je pridonijela i ovogodišnja kampanja „Doživi domaće. Istraži ruralnu Hrvatsku”, za koju se nada da će se nastaviti i u 2022.

Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Tomislav Fain naglasio je da dobra turistička godina još traje, iako za agencije i nije bila baš dobra, ali se nadaju da će ljudi početi više putovati organizirano.

„Da nije bilo pomoći Vlade za zadržavanje radnih mjesta i u kolovozu i u rujnu, a nadamo se i dalje, agencije bi u velikom broju propale. Tu je i pomoć Ministarstva turizma i sporta s 36 milijuna kuna za podršku oporavku i poslovanju agencija, i nadamo se najboljem”, zaključio je Fain.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. listopad 2024 00:01