Priznanje Najdonator

Borzan šesti put zaredom dodijelila priznanje tvrtkama koje su donirale najviše hrane

Hrvatske tvrtke prošle godine donirale 25 posto više hrane nego 2021., pobjednici Konzum, Kaufland i Sana Delikatese

Biljana Borzan

 Jonas Roosens/

Prošla godina, prema podacima državnih tijela, bila je rekordna po iznosu donirane hrane u Hrvatskoj, a riječ je o iznosu od 4,927.166,11 eura, odnosno 37,123.733,05 kuna bez PDV-a. Pokazalo se to na još jednom, šestom po redu, izboru ‘‘Najdonator‘‘ u organizaciji hrvatske eurozastupnice Biljane Borzan, koja je i ove godine uručila priznanja tvrtkama koje su u 2022. godini donirale najviše hrane. To su Konzum, Kaufland i Sana Delikatese.

- Radi se o rekordnom iznosu donirane hrane u Hrvatskoj od pokretanja inicijative “Najdonator” 2018. godine te povećanju od 25% u odnosu na 2021. godinu. Mogu samo čestitati nagrađenim tvrtkama i njihovim radnicima što su pokazali izvanrednu društvenu odgovornost u 2022. godini. Ovi izvrsni rezultati svakako vesele jer pokazuju kako i u kriznim vremenima poput ovih hrvatske tvrtke pokazuju izuzetnu društvenu odgovornost i osviještenost u doniranju hrane. Svjesna sam kako je jednom dijelu povećanja ovog iznosa pridonijela i inflacija, ali je ovoliki porast u odnosu na godinu prije definitivno razlog za zadovoljstvo. Dokle god ima gladnih ljudi, dokle god su socijalne samoposluge poluprazne, potrebe za ovakvim akcijama svakako ima i mi moramo učiniti sa svoje strane sve što je moguće kako bismo brojke još učinili boljima -izjavila je Borzan.

Priznanje kao dodatna motivacija

Konzum je već šestu godinu najveći donator u kategoriji velikih trgovaca i proizvođača hrane. Prošle godine donirali su hrane u vrijednosti 1,217.938,20 eura.

- Biti proglašen Najdonatorom šestu godinu zaredom velika je čast i odgovornost. U svakodnevnom suočavanju s rastućom socijalnom nejednakošću i izazovima u osiguravanju hrane za najugroženije članove društva, doniranje hrane ostaje naš prioritet. Donacijama utječemo na kvalitetniju prehranu socijalno ugroženog stanovništva, doprinosimo borbi protiv gladi i posljedica siromaštva te smanjujemo količinu bačene hrane čime bilježimo pozitivne učinke na okoliš i održivi razvoj, a ovo nam je priznanje samo dodatna motivacija - kazala je Ivana Džakula, direktorica Sektora poslovne podrške u Konzumu, a nagradu je preuzela Mira Kraljić, voditeljica Odjela zaštite okoliša i prirode. Prvi put među nagrađenima, u kategoriji velikih tvrtki koje su donirale najveći iznos hrane u postotku na ukupni prihod našao se Kaufland koji je nakon pet uzastopnih priznanja Dukata, s iznosom od 721.703,32 eura donirane hrane, došao do svog prvog priznanja.

- Kaufland se već godinama bori protiv bacanja hrane te pomoću registriranih posrednika, Hrvatskog Crvenog križa i Hrvatskog Caritasa, proizvode pred istekom roka trajanja, voće, povrće i pekarske proizvode koji se ne prodaju do kraja dana svakodnevno donira, primjerice, pučkim kuhinjama. Prošle, 2022. godine donirali smo čak 322.175 kg voća i povrća te 224.939 komada pekarskih proizvoda. Nastavit ćemo s našim intenzivnim donacijskim programom i u sljedećoj godini - istaknula je Marija Franić, voditeljica korporativnih komunikacija Kauflanda.

Sana Delikatese treću godinu su za redom najveći donator u kategoriji mikro, malih i srednjih tvrtki, prošle su godine donirali hrane prodajne vrijednosti 16.964,16 eura bez PDV-a. Direktorica Silvija Repić istaknula je kako se trude "njegovati fer pristup poslovnim partnerima i zaposlenicima, brinuti se o okolišu te biti socijalno osjetljivi donirajući najpotrebnijima".

- Cijeli tim od 12 zaposlenika fokusiran je na brigu o hrani i sprječavanje njenog bacanja od prvog dana, a ove godine obilježavamo deset godina od osnutka tvrtke te smo sretni što je naš trud prepoznat i što smo pomogli mnogima kojima je to bilo potrebno - rekla je Silvija Repić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. svibanj 2024 01:14