MANJI BROJ PUTNIKA

Autobusni prijevoznici o mjerama: Ostao nam je još samo prijevoz učenika, a i on je ograničen

- Nešto se moralo učiniti, no uvjeti poslovanja za nas prijevoznike trenutno su prava katastrofa - kaže Krešimir Čumbrek
Ilustracija
 Vladimir Dugandzic/Cropix

Budući da je broj putnika u javnom prijevozu drastično pao nakon najnovijeg širenja epidemije koronavirusa, najnovije, danas objavljene mjere Stožera za civilnu zaštitu koje se odnose na javni prijevoz neće u bitnome utjecati na usluge prijevoznika, doznajemo u Udruzi hrvatskih autobusnih prijevoznika.

- Epidemiološke mjere kao takve pozdravljamo jer se nešto moralo učiniti, ali poslovni dio tih mjera nešto je sasvim drugo - kaže predsjednik Udruge hrvatskih autobusnih prijevoznika Krešimir Čumbrek, čija tvrtka Vincek najveći dio prometa radi upravo u

Varaždinskoj županiji koja je žarište širenja koronavirusa posljednjih tjedana. Otkako se korona širi, otkriva Čumbrek, broj putnika u javnom prijevozu drastično je pao.

- Ljudi se boje javnog prijevoza, radnika je ionako sve manje, tako da smo praktički svedeni na prijevoz učenika osnovnih i srednjih škola. Još kako-tako funkcionira dio međugradskih linija, primjerice, prema Zagrebu, a inozemne linije smo sve ukinuli.

Na parkingu Vinceka trenutno je 100 autobusa koji ne voze svoje linije jer nema putnika - navodi naš sugovornik. Na pitanje kako će se na prijevoznike odraziti novo uvedena odredba o ograničenju 40 putnika po autobusu, Čumbrek kaže kako bi problem mogao predstavljati prijevoz učenika na linijama gdje je visoka popunjenost.

- Moramo sad vidjeti do ponedjeljka kakve će biti potrebe srednjih i osnovnih škola, gdje će eventualno biti uvedena online nastava. U svakom slučaju, tamo gdje će zbog ograničenja putnika biti potrebno uvesti dvije linije, odnosno dva autobusa, tako će biti učinjeno - najavljuje Čumbrek.

U osvrtu na poslovnu situaciju u kojoj se nalaze prijevoznici otkako je krenuo ‘drugi val‘ koronavirusa, čelnik Udruge hrvatskih autobusnih prijevoznika ističe kako državne mjere za očuvanje radnih mjesta pokrivaju samo dio potreba koje prijevoznici imaju kako bi riješili poteškoće za koje nisu krivi i koje su im nametnute. Čumbrek napominje kako ‘hladni pogon‘ prijevoznike košta više nego, primjerice, ugostitelje, jer se autobuse koji stoje na parkingu jer nema putnika mora održavati, registrirati i platiti na vozila sva davanja kao da je uobičajena poslovna godina.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 07:11