OBLJETNICA

50 godina od otvorenja prve autoceste u Hrvatskoj: Najvažniji jugoslavenski političari namjerno nisu došli...

Već sredinom lipnja 1971. Izvršno vijeće Hrvatske donosi zaključak da se autocesta Zagreb - Split treba zvati "Titova cesta"


29. prosinca 1972. na današnjim naplatnim kućicama Lučko održana je svečanost i prvih 39,3 kilometra dionice današnje autoceste A1 koja spaja sjever i jug pušteno je u promet, zajedno s čvorom Lučko kojim je ukupna dužina sagrađene trase bila 45 kilometara

 Darko Tomas/Cropix

Dok su se građani i političara zabavljali (ili zamarali) temom bi li se cesta Zagreb - Karlovac, prva dionica dugo sanjanog sna o povezivanju metropole i Splita, trebala zvati Cesta kralja Tomislava, Titova cesta, ili naprosto Autocesta Zagreb - Karlovac, vojska projektanata, inženjera, građevinskih stručnjaka i radnika prionula je poslu.

Gradnja ove, prve takve autoceste u Hrvatskoj, počela je 1969., a završena je u gotovo rekordnom roku. Iako je u republičkom planu izgradnje cesta gradnja originalno trebala početi 1967., a završiti 1970., sve se oduljilo iz niza razloga, no 29. prosinca 1972. na današnjim naplatnim kućicama Lučko održana je svečanost i prvih 39,3 kilometra dionice današnje autoceste A1 koja spaja sjever i jug je puštena u promet, zajedno s...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 07:13