BRODOLOM KOD SPLITA

VELIKA HAVARIJA Jedrilica duga 10 metara potonula dok su je teglili na obalu, četvero spašenih

Porec, 200612.U Plavoj laguni predstavljen je NautAssistanc sustav 24 -satne pomoci na moru namjenjen namijenjenog nauticarima. YP NautAssistance predstavio je ing. Djek Surija, direktor Yacht-Poola International. Odrzana je pokazna vjezba spasavnja na koju je u pomoc stigla lucka kapetanija te poslje njih sluzba za spasavanje koja je oslobodila brod.Foto: Srecko Niketic / CROPIX
 Srećko Niketić / CROPIX

SPLIT - Jedrilica dužine 9,9 metara, s ukupno četiri člana posade, dvoje hrvatskih i dvoje britanskih državljana, potonula je sinoć kod Splita, no nitko nije ozlijeđen, izvijestilo je jutros Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.

Dojava građana o plovilu u opasnosti od potapanja u blizini Splita, zaprimljena je sinoć iza 21 sat, a djelatnici splitske Lučke kapetanije oko u 21,40 sati doplovili su do mjesta havarije, u splitskoj uvali Kašuni.

Na jedrilici, dužine 9,9 metara opremljenoj pogonskim strojem snage, luke upisa Split, bilo je četvoro članova posade, od toga dvoje britanskih državljana - A.C. (1974.) i F.W. (1975.), te dvoje hrvatskih državljana J.R. (1982.) i S.K. (1968.) koji je vlasnik i ujedno voditelj jedrilice.

Svih četvero hrvatskih brodolomaca odmah su prekrcani na plovilo Lučke kapetanije.

Pregledom jedrilice utvrđena su oštećenja trupa, te ju je brod Kapetanije uzeo u tegalj.

No, brzo potom je došlo do jačega prodora mora u potpalublje jedrilice, zbog čega su djelatnici Kapetanije morali jedrilicu otpustiti iz teglja, te je potonula nedaleko mjesta nesreće, u uvali Kašuni.

Četvero brodolomaca prevezeno je u Split, a djelatnici Lučke kapetanije počeli su očevid o uzrocima pomorske nesreće.

Prema zasad prikupljenim podatcima utvrđeno je da je jedrilica oštećena zbog udara u obalu tijekom plovidbe uvalom Kašuni, zbog čega je došlo do prodora mora u potpalublje.

Vlasnik jedrilice kojemu je alkotestiranjem utrvđeno 0,18 g/kg alkohola, izjavio je da je do udara u obalu došlo zbog zapetljaja jedara i nemogućnosti manevriranja jedrilicom, što će biti razjašnjeno okončanjem očevida.

U trenutku potapanja u tanku jedrilice ostalo je oko 30 litara dieselskoga pogonskog goriva koje nije počelo istjecati i nije utvđeno onečišćenje mora. Zato je vlasniku jedrilice izdan pisani nalog što prije organizirati komercijalni izron i tegalj havarirane jedrilice, navode iz Ministarstva.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 22:28