RANO JUTROS

Užas u Čakovcu: Putnički vlak naletio na teretno vozilo, vozač hitno prevezen u bolnicu

Okolnosti prometne nesreće se utvrđuju, dok je promet privremeno obustavljen radi provođenja očevida
 HŽ/

Trenuci užasa odvijali su se rano jutros na pružnom prijelazu u Čakovcu kada je putnički vlak naletio na teretno vozilo.

Bilo je oko 5.50 sati kad je iz smjera Varaždina prema Čakovcu prometovao putnički vlak kojim je upravljao 60-godišnji strojovođa Hrvatskih željeznica s područja Varaždinske županije. No, dolaskom do pružnom prijelaza na čakovečkoj Zagrebačkoj ulici u jednom je trenutku udario u teretnjak za čijim je upravljačem sjedio 33-godišnji muškarac s područja općine Sveti Juraj na Bregu.

image
HŽ/
image
HŽ/
image

Putnički vlak naletio na teretno vozilo

Pu Međimurska/
image
HŽ/

Na mjesto užasa vrlo brzo su pristigli djelatnici Hitne pomoći i policije, a vozač teretnog auta je vozilom Hitne pomoći prevezen u Županijsku bolnicu u Čakovcu.

image
HŽ/
image
HŽ/
image
HŽ/

Inače, oba vozača su, kažu iz PU međimurske, prošla alkotest koji je pokazao nula promila.

- Okolnosti prometne nesreće se utvrđuju, dok je promet privremeno obustavljen radi provođenja očevida - otkrivaju iz PU međimurske.

HŽ: Automobil zaobilazio spuštene polubranike na željezničko-cestovnom prijelazu pa podletio pod vlak

O svemu se priopćenjem oglasio i HŽ.

- Danas, 14. ožujka 2023., u 5.45 sati u kolodvoru Čakovec cestovno vozilo podletjelo je pod vlak na željezničko-cestovnom prijelazu osiguranom polubranicima te svjetlosnim i zvučnim signalima. Putnički vlak koji je vozio na relaciji Varaždin – Kotoriba udario je u vozilo koje se na pruzi našlo jer se vozač nije zaustavio ispred spuštenih polubranika, već je između njih vozio „slalom“ kako bi ih zaobišao. Od siline udara smrskani automobil završio je u obližnjem dvorištu.
Pukom srećom nitko nije poginuo, a 33-godišnji vozač osobnog automobila lakše je ozlijeđen, priopćeno je iz HŽ-a.


Službenici Policijske uprave međimurske očevid su završili u 7.33, nakon čega je vlak nastavio vožnju do obližnjeg kolodvora Čakovec. Prekid prometa trajao je sat i 50 minuta. Putnike su u tom razdoblju prevozili autobusi, dok su ostali vlakovi koji prometuju tom dionicom kasnili oko pola sata.

Ovaj primjer pouka je i opomena svim sudionicima u cestovnom prometu da dodatno pripaze kada se približavaju prijelazima preko pruge. Ako su polubranici spušteni, spušteni su s razlogom – jer nailazi vlak. Ako su upaljeni svjetlosni i zvučni signali – nailazi vlak. Ako se ispred prijelaza nalaze znakovi „STOP“ i „Andrijin križ“, obvezni su zaustaviti se i provjeriti nailazi li vlak. Ovaj primjer pokazuje da ni prijelazi s najvišom razinom osiguranja nisu jamstvo da se nesreća neće dogoditi. U 2022. godini dogodila su se 442 loma polubranika, odnosno toliko su puta vozači nasilno pokušali prijeći preko pruge dok su polubranici bili spušteni. Zato možemo reći da je isto toliko spriječeno potencijalnih nesreća. I svjetski podaci pokazuju da je u 98 % nesreća na ŽCP-ovima uzrok nesmotrenost i nepoštivanje prometnih pravila i signalizacije od strane sudionika u cestovnom prometu, dodaje se u priopćenju HŽ-a.

Zato je ključna edukacija građana koju već godinama provodimo i kroz akciju „Vlak je uvijek brži“.

Molimo i medijske djelatnike koji također imaju veliku ulogu u edukaciji javnosti da prilikom izvještavanja koriste ispravan izraz da je vozilo podletjelo pod vlak, a ne da je vlak naletio na vozilo.

Još jednom apeliramo na sudionike u cestovnom prometu – pripazite, zaustavite se, pogledajte ulijevo i udesno, ne zaobilazite polubranike jer vlak je uvijek brži, upozoravaju iz HŽ-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 01:26