NASUKANI TRAJEKT

Protiv kapetana i časnika Marka Pola podignuta optužnica

Kornati, Otok Sit, 261009.Putnicki brod Marko Polo nasukao se s noci petka na subotu unutar otoka Sita na sjeverozapadnoj strani. Danas je pocelo izvlacenje broda koje ce potrajati nekoliko dana.Foto: V. Jakupovic / CROPIX
 V. Jakupovic / CROPIX

ŠIBENIK - Zbog propusta u vođenju navigacije koji su rezultirali nasukavanjem Jadrolinijinog trajeka Marko Polo na sjeverozapadnu stranu otoka Sita 24. listopada ove godine, protiv Zdenka Radića, zapovjednika broda Marko Polo, Sanjina Tulića, drugog časnika palube, te Vlatka Jukića i Željka Baržića, dvojice kormilara trajekta, inspektor sigurnosti plovidbe Lučke kapetanije Šibenik Boris Seljanovski podnio je optužni prijedlog Vijeću za prekršaje te lučke kapetanije.

Cjelovita dokumentacija, pak, dostavljena je na nadležno postupanje Državnom odvjetništvu u Šibeniku te, na njihovo traženje, Odjelu kriminalističke policije Policijske uprave Šibensko-kninske. Priopćeno je to iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, te precizirano kako je prema Pomorskom zakoniku za spomenute propuste za drugog časnika palube i dvojicu kormilara, predviđena novčana kazna u rasponu od 1.000 do 30.000 kuna, a za zapovjednika broda u rasponu od 2.000 do 15.000 kuna, o čemu će odlučiti Vijeće za prekršaje LK Šibenik.

Pomorskim zakonikom, navodi se nadalje u priopćenju, propisano je da se, uz navedene novčane kazne za pomorski prekršaj (iz članaka 1002.), zapovjedniku boda i članu posade broda mogu kao zaštitna mjera oduzeti sve ili pojedine svjedodžbe o osposobljenosti ili dopunskoj osposobljenosti ili ovlaštenja u trajanju do dvije godine, što je i predloženo Vijeću za prekršaje LK Šibenik. Inače, analiza krvi i mokraće drugog časnika palube i obojice kormilara uzeta nekoliko sati nakon nesreće u ambulanti u Biogradu, obavljena je u Centru za forenzička ispitivanja, istraživanja i vještačenja Ivan Vučetić u Zagrebu, a pokazala je da su svi članovi posade bili trijezni.

Iz Ministarstva mora podsjećaju kako je Marko Polo, ploveći iz Rijeke za Dubrovnik u noći havarije, trebao na poziciji svjetionika Mrtovnjak promijeniti kurs kako bi sigurno plovio između otoka Pašmana i Sita.

- Drugi časnik palube Sanjin Tulić nije u tim trenucima provjeravao plovi li brod u planiranom kursu, te je trajekt produžio u pravcu otoka Balabra u kojeg je udario zadnjim desnim bokom. Zbog toga je došlo do oštećenja desnog vijka (propelera), a lopatice vijka (propelera) polomljene su i otpale.

Jak udarac desnim krmenim bokom su osjetili i potvrdili kormilari u službi na komandnom mostu i osoblje u službi stroja. Na komandnom mostu je u trenutku nasukanja bio drugi časnik palube Sanjin Tulić i kormilar Vlatko Jukić. Zapovjednik Zdenko Radić je odgovoran jer prilikom prolaska broda kroz rivanjski kanal, a prije nasukanja broda, nije osobno upravljao brodom, što je bila njegova obveza, sukladno Pomorskom zakoniku.

Drugi kormilar Željko Baržić je odgovoran jer nije bio na mostu iako je bio u službi i stoga obvezan na motrenje plovidbe u pravilnom kursu, te o tome izvještava dežurnog časnika - navodi se u priopćenju kojeg potpisuje Marina Halužan, glasnogovornica Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 11:24