Na nebu iznad Medulina, turističkog naselja u neposrednoj blizini Pule, situacija je u četvrtak poslijepodne bila pod kontrolom i sve je ukazivalo na to da će još jedna zračna avantura 25-godišnjeg pilota Miroslava Krivaje i četvorice padobranaca, među kojima je bio i njegov 47-godišnji otac Jugoslav, proći u najboljem redu.
Cessna 182 kojom je upravljao pouzdano je obavljala svoj zadatak, pri uzletanju i samom letu nije bilo nikakvih problema. Nešto prije 18 sati padobranci, članovi aeroklubova Medulin i Krila Istre skočili su s visine od 3.000 metara.
Nakon toga, kao što je bilo i planirano, Miroslav je krenuo prema medulinskom sportskom aerodromu, gdje se namjeravao prizemljiti.
Međutim, nešto iza 18 sati, na visini od otprilike 300 metara, odnosno 1000 stopa, da se poslužimo pilotskom terminologijom, netom prije slijetanja započela je prava drama, a svi njeni dijelovi odigrali su se u možda pola minute, prebrzo da bi se uopće moglo provariti naglu navalu adrenalina. Iznenada, iz zasad neutvrđenih razloga, motor Cessne prestao je raditi i havarija je, činilo se u toj sekundi, bila sasvim neizvjesna.
Avion se kretao brzinom od oko 100 kilometara na sat. Miroslav je morao brzo misliti i još brže djelovati. Do aerodroma nije mogao stići i mladi pilot odlučio je pistu udaljenu oko kilometar zamijeniti oranicom u blizini konjušnice Medulin.
- Do trenutka kada je otkazao motor čitav let je tekao normalno. Ne znam što je uzrok otkazivanja motora, to će pokazati istraga. Nisam imao vremena za razmišljanje, radilo se doslovno o milisekundama. Odluku sam donio instiktivno. Za slijetanje sam odabrao netom uzoranu njivu , gdje je teren ravan.
Zemlja je bila mekana i avion je „rovao“ po njoj. Pred sam kraj, već kod samog zaustavljanja, od siline udarca puknuo je kotač. Letjelica je teška oko 800 kilograma i prevrnula se preko trupa na krov. Nisam ozlijeđen, imam možda nekoliko ogrebotina, ali ni približno nečemu ozbiljnome. Sam sam izašao iz aviona.
Nije me bilo strah dok se sve to događalo, vjerujte mi, u takvim trenucima za paniku jednostavno nema vremena. Tek kasnije prošlo mi je kroz glavu kako je sve moglo završiti - ispričao nam je Miroslav Krivaja koji pilotira već tri godine.
Njegov otac Jugoslav instruktor je padobranstva u klubu. Netom prije Miroslavovog slijetanja na njivu, skako je u tandemu s jednom djevojkom koju podučava, a bila su tu još i dva solo padobranca.
Skokovi su, veli, prošli u najboljem mogućem redu i dok ga Miroslav nije nazvao na mobitel i sve mu ispričao, odmah poslije nesreće, nije imao pojma kakva se drama odvijala u zraku. Sretan je što je sve skupa dobro završilo i kaže da je Miroslav reagirao na najbolji mogući način te da je u takvoj situaciji pravilno procijenio kako od aerodroma valja odustati.
- Slijetanje na njivu bilo je sasvim logično rješenje jer do aerodroma ne bi nikako mogao stići. Završio bi u grmlju, na neravnom terenu, a tada bi posljedice bile puno gore.
Njiva na koju je sletio bila je dan ranije uzorana, tako su mi rekli. Da nije bilo tako, da zemlja nije bila mekana, vjerojatno bi sve čak prošlo i bez prevrtanja. To se dogodilo na samom kraju ledine, već kad se avioz zaustavio. Rep je lagan, motor je naprijed i to vam je onaj efekt kao kod naglog kočenja biciklom prednjim kotačem - ispričao je Jugoslav Krivaja.
Miroslav Krivaja je, inače, završio Fakultet prometnih znanosti u Zagrebu i po struci je prvostupnik inženjer aerodinamike, a letačku dozvolu ima od 2011. godine.
Volontira u aeroklubu Medulin koji usko surađuje s aeroklubom Krila Istre. Ima, kako kaže, iza sebe dosta letačkom iskustva, odnosno barem nekoliko stotina letova. Cessna kojom je upravljao posuđena je od jednog kluba u Mađarskoj, a štetu će najvjerojatnije pokriti osiguranje.
- Da li ću nakon ovoga ponovo letjeti? Definitivno da. Ovo je bilo nešto na što se nije moglo utjecati. Reagirao sam na pravi način i sve je prošlo u najboljem redu - rekao nam je mladi pulski pilot koji je, moglo bi se reći, ovog četvrtka proslavio svoj drugi rođendan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....