DRAMA NA OTOKU

Napeta situacija u uvali Mrtvaška: Županijska lučka uprava krenula postaviti rampu, ravnatelju prijetili smrću

Bio je to četvrti pokušaj Županijske lučke uprave Mali Lošinj da uđe u posjed gradilišta i oslobodi ga od nezakonitih parkiranih vozila

Sadašnji izgled uvale Mrtvaška, na manjoj fotpgrafiji budući izgled planirane luke

 Primorsko-goranska županija

Zamjenica primorsko-goranskog župana Marina Medarić kazala je danas na press kolegiju da je investitor gradnje luke Mrtvaška na otoku Lošinju, Županijska lučka uprava Mali Lošinj, pokušao na temelju pravomoćne građevinske dozvole postaviti rampu kojom bi se do kraja ogradilo građevinsko područje i omogućio dolazak izvođača radova. Međutim, kako je istaknula Medarić, pojedinci su spriječili ograđivanje, a ravnatelju ŽLU Mali Lošinj Filipu Baliji upućene su prijetnje smrću i ubojstvom od strane brodara, člana Uprava tvrtke Porat-Ilovik.

- Unutar gradilišta nalazi se osam automobila kojima se blokira nastavak građevinskih radova, a koje vlasnici, unatoč brojnim dopisima i molbama, nisu uklonili, štoviše, postoji pokušaj ulaska novih - rekla je zamjenica župana.

Bio je to, inače, četvrti pokušaj Županijske lučke uprave Mali Lošinj da uđe u posjed gradilišta i oslobodi ga od nezakonitih parkiranih vozila pojedinaca s Ilovika. U reagiranju, koje potpisuje ravnatelj Filip Balija, stoji da je zakonska obveza Naručitelja radova, a sve prema pravomoćnoj građevinskoj dozvoli, da se gradilište propisno ogradi. Stoga su, veli, pokušali postaviti zaštitno sigurnosnu rampu koja bi onemogućavala dodatni ulazak vozila u gradilište kojima tamo nije mjesto, usprkos prisutnosti zaštitara koji "ne mogu prekoračiti svoje ovlasti i sukobiti se s kontinuirano agresivnim i nasilnim pojedincima s Ilovika".

image

Sadašnji izgled uvale Mrtvaška

Primorsko-goranska županija

Rampa na ulazu u gradilište

U ŽLU kažu da je u petak, prilikom postavljanja rampe na ulazu u gradilište, a unutar lučkog područja, izvođač radova fizički spriječen od strane istih prosvjednika s Ilovika, predstavnika Mjesnog odbora, predstavnika brodara i tvrtke Porat Ilovik Sabine Simičić, Gordane Pavoković i troje osoba s Lošinja, Arsena Mujagića, Antonia Bonića i gradskog vijećnika Rudolfa Ivkovića koji je ležao na ulazu u gradilište.

"Kontaktirana je Policijska postaja Mali Lošinj koja je bila na poprištu događaja no i oni su nedugo nakon dolaska otišli s lokacije, a iz bojazni za vlastiti život i izvođač je krenuo za njima, tako da planirano postavljanje rampe nije u potpunosti uspjelo (jedan stup je zabetoniran dok drugi prihvatni na kojeg se spušta rampa nije jer su se u rupu predviđenu za postavljanje stupa ubacile osobe iz tvrtke Porat Ilovik-brodara Sabina Simičić, Ana Lukić, Ivan Simičić, Karlo Jadrošić, Gordana Pavoković i predstavnik Mjesnog odbora, koje su opetovano nezakonito upotrebljavajući silu i spriječili ulazak u gradilište investitora Županijske lučke uprave Mali Lošinj", stoji u reagiranju ŽLU.

image

Budući izgled luke Mrtvaška

Primorsko-goranska županija

Luka Mrtvaška se radi na jugu otoka Lošinja kako bi otok Lošinj povezala s ostalim kvarnerskim i sjevernodalmatinskim otocima, Zadrom i gradovima na talijanskoj obali te omogućila bolje pomorsko povezivanje svima pa tako i Iloviku.

"Otok Ilovik je trenutno povezan s tri stalne pomorske linije i ima povezanost bolju, bržu i učestaliju više nego bilo koji drugi otok, i zato odlučno odbacujemo bilo koje tvrdnje da otok Ilovik nije povezan. Još k tome radi se o dužobalnim linijama na dvije destinacije uplovljavanja (Mali i Veli Lošinj) neovisno o vremenskim uvjetima, što primjerice nije slučaj plovidbe do otoka Susak, Srakana i Unija kada brod plovi ovisno o vremenskim uvjetima i gdje vožnja traje značajno duže nego do Ilovika", kažu u ŽLU.

'Zašto najduža ruta?'

Ističu da, trenutku kada se predlagalo Mjesnom odboru Ilovik alternativne luke za vrijeme trajanja radova, od ponuđenih luka Veli Lošinj, Sveti Martin, Čikat i Mali Lošinj, Mjesni odbor Ilovik samostalno je odlučio da će to biti Mali Lošinj (najduža ruta od svih spomenutih destinacija).

"Iz kojeg se razloga Mjesni odbor Ilovik odlučio za najdužu rutu putovanja to je vrlo vjerojatno samo njima poznato, usprkos namjeri od strane Primorsko-goranske županije, Županijske lučke uprave i Grada za stvaranjem svih preduvjeta (parkinga, komunikacije, taxi prijevoza, nužne infrastrukture) i u ovim drugim spomenutim lukama", kažu u ŽLU Mali Lošinj.

image

Budući izgled luke Mrtvaška

Primorsko-goranska županija

Dodaju da, po prihvaćanju svih uvjeta Mjesnog odbora Ilovik i prema postupanju zaključaka Županijske skupštine Primorsko-goranske županije, Mjesni odbor Ilovik bojkotira ključan sastanak na kojeg su unaprijed bili pozvani da im se javno izloži prometno rješenje na gradilištu i dogradnja privremenog gata kako bi neovisno o radovima mogli prometovati lukom uz pomoć koridora.

"Dakle, usprkos, višemjesečnim uloženim dodatnim naporima i trudu s naše strane, kojim bi omogućili Ilovčanima, iako se luka gradi na otoku Lošinju, da prometuju kontinuirano kroz luku Mrtvaška, primili smo još veći otpor, postavljanje novih uvjeta i ultimatume, a nedavno i prijetnje po život, od strane pojedinaca iz Mjesnog odbora Ilovik i brodara tvrtke Porat Ilovik. Stoga opravdano zaključujemo da spomenuti predstavnici prosvjednika manipuliraju s informacijama, a u korist privatnih interesa predstavnika Mjesnog odbora Ilovik i brodara tvrtke Porat Ilovik", stoji u reagiranju koje potpisuje ravnatelj Filip Balija.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 12:31