PREVARA

KAKO JE OSJEČKA TVRTKA NASJELA NA LAŽNI EMAIL I OSTALA BEZ VRTOGLAVOG IZNOSA Radnica računovodstvenog servisa bez ikakve provjere uplatila 40.000 eura

 Tom Dubravec / CROPIX

Nakon što je u ljeto 2018. godine Grad Đakovo oštećen za iznos od 50.000 eura koji je pročelnik Gradskog upravnog odjela za financije Slavko Troha, nasjevši na prevaru, uplatio na račun nepoznate tvrtke iz Velike Britanije, nova dva slučaja zabilježena su u dva navrata tijekom prošle godine.

Jedan u Osijeku, a drugi također u Đakovu, s tim što ovaj put Đakovčani nisu nasjeli, ali Osječani jesu.

Bez odgovora

Prvi slučaj datira od 8. ožujka prošle godine kad je na mail računovodstvene tvrtke iz Osijeka došao lažni mail s nalogom direktora tvrtke za isplatu novčanih sredstava. Prema našim informacijama, radilo se o 40.000 eura. Djelatnica tvrtke, ne provjeravajući točnost tog maila i naloga, postupila je po njemu i traženi iznos uplatila na račun nepoznate tvrtke iz Velike Britanije.

Bio je to identičan modus operandi kao i u slučaju Gradske uprave Đakova kada je Troha primio lažni mail koji mu je navodno poslao osobno gradonačelnik Marin Mandarić, premda taj mail nije došao sa službene domene Grada Đakova, nego s neke druge, a što Troha nije primijetio.

Štoviše, pročelnik je uzvratio mail “gradonačelniku” tražeći upute za uplatu, što mu je ovaj odmah poslao. Troha je potom ispisao nalog i odnio ga na supotpis ovlaštenoj službenici u njihovu uredu te s tim nalogom otišao u banku preko puta gradske uprave i obavio uplatu 50.000 eura. Prevara je otkrivena tek navečer kada je Mandariću iz Grada proslijeđen mail s potvrdom o plaćanju. Novac im do današnjeg dana nije vraćen, niti se zna tko je prevarant.

- Nakon našeg upita o tome ima li kakvih novih informacija, iz PU osječko-baranjske su nam u listopadu prošle godine odgovorili da je kriminalističko istraživanje u tijeku te da su u sklopu istrage od policije u Manchesteru zatražili podatke o vlasniku računa, ali im iz Engleske nije došao nikakav odgovor - rekao nam je Mandarić.

Nevjerojatan propust

S obzirom na to da je ova priča u ljeto 2018. godine bila prilično dobro medijski popraćena, nevjerojatno je kako se identičan propust dogodio i nekoliko mjeseci poslije osječkoj tvrtki. Druga tvrtka iz Đakova nije nasjela.

Njima je takav mail stigao 15. srpnja 2019., ali je djelatnica provjerila kod direktora je li njegov nalog za uplatu 100.000 kuna točan pa je vrlo brzo utvrđeno da je riječ o lažnom mailu i novac nije uplaćen. Protiv nepoznatog počinitelja pokrenut je optužni prijedlog jer se i pokušaj prevare smatra prevarom. U sva tri slučaja “tvrtke” su bile različite. Policija upozorava građane i tvrtke da budu posebno oprezni s takvim mailovima i zahtjevima za uplatu novca, pogotovo kada je riječ o znatnijim iznosima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 05:38