Trojica hrvatskih državljana uhićena su prošloga tjedna u međunarodnim vodama blizu Kanarskog otočja dok su na jedrilici Majic, pod hrvatskom zastavom, krijumčarili gotovo tonu kokaina. O rezultatima ove višemjesečne međunarodne akcije kodnog naziva “Falkuša” izvijestili su u subotu MUP RH i španjolska Guardia civil. Upravo je Guardia civil, nakon inicijalnih informacija hrvatske policije, odradila najveći dio posla praćenja hrvatske jedrilice, čija se posada povezivala s ćelijom tzv. Balkanskog kartela.
Doznaje se da su španjolski policajci uhitili trojicu muškaraca iz Šibenika, a radi se o Zoltanu K. (42), Marku M. B. (27) i Filipu S. (24) koji su se nalazili na 15-metarskoj jedrilici "Majic" koja je plovila pod hrvatskom zastavom.
Posada jedrilice Majic je u travnju došla na otok Martinique. Zanimljivo je da su se upravo na Martiniqueu slučajno susreli sa šibenskim liječnikom Draženom Grgićem, koji je u to vrijeme bio na humanitarnoj prekooceanskoj plovidbi jedrilicom prikupljajući pomoć za SOS Dječje selo.
Grgić je s njima snimio i video te ga objavio na Facebooku, ne znajući kojim se poslom Zoltan, Marko i Filip zapravo bave. Zbog silnih kontrola uslijed pandemije, spomenuti trojac početkom lipnja vratio se na Kanare neobavljena posla. Po povratku u Lanzarote su se razdvojili te su se ponovno okupili sredinom kolovoza kada su očito dobili nove upute.
- Točno je da sam se upoznao s njima i da sam proveo neko vrime u njihovom društvu, to je bio ožujak, vrijeme korone i sve su luke bile zatvorene. Ovo što mi govorite, da su uhićeni sa toliko droge mi je stvarno veliki šok! Točno je da su bili na toj jedrilici "Majic" i da je registrirana u Hrvatskoj odnosno u Dubrovniku kao nautičkoj luci. Zoltan mi je tada rekao da su oni u transferu broda za prodaju odnosno da su trebali prodati brod na Martiniqeu, ali da je kupac odustao pa da se sad vraćaju natrag u Hrvatsku. Kad malo bolje razmislim sad, Zoltan mi je djelovao nekako "kombinatorski", a stvarno mi je ža te dice, Filipa i Marka. Oni su jako mladi i mislin da ih je on jako dobro obradija i odradija da oni nisu imali pojma u šta se stvarno upuštaju. Dok smo još bili u kontaktu, rekao mi je da ga je vjetar bacio južnije od uboičajene rute, na Kanare, ispričao je u subotu za Slobodnu Dalmaciju dr. Grgić.
Na svom je profilu detaljno opisao susret s trojicom "zemljaka" za koje nije ni sumnjao da su ustvari krijumčari narkotika.
- Dolaskom na Barbados, najistočniji karipski otok, umjesto da se u miru odmorim i pripremim za nastavak putovanja, upao sam u "zamku" karantene, gdje su servisi bili nedostupni, a nabava nekih rezervnih dijelova, pa i običnih namirnica, toliko komplicirana.
Ipak sam uspio sve nekako dovesti u red i opremiti se za nastavak putovanja. Tada sam doznao da je tu još jedna hrvatska jedrilica sa šibenskom posadom. Zoltan, Marko i Filip nalazili su se u blizini Kariba te su se i oni spremali za povratak u Hrvatsku.
Ubrzo smo stupili u kontakt, ali zbog uvjeta karantene oni nisu mogli više pristati na Barbados, već su otišli na susjedni otok St. Vincent. Plan je bio da jedrimo zajedno prema Hrvatskoj kako bismo bili jedan drugome podrška na, sada zbog virusa, gotovo opustjelom oceanu jer vrlo rijetke posade još plove - napisao je krajem travnja dr. Grgić.
- Kada smo se pripremili i vidjeli povoljne vremenske uvjete, isplovili smo svatko sa svog otoka s ciljem da se susretnemo na oceanu i dalje nastavimo zajedno, međutim, već druge večeri plovidbe došlo je do prekida satelitske komunikacije između nas. Pretpostavljao sam da je neki možda manji kvar na njihovoj strani jer je Zoltan spominjao da je imao neke teškoće sa satelitskim uređajem, ali ni sljedećeg jutra još nije bilo njihova odgovora.
A onda se dogodilo pucanje pripone na jarbolu moje jedrilice, zbog čega sam na nekoliko sati morao stati kako bih ponovno fiksirao jarbol i mogao nastaviti plovidbu. Međutim, tada sam doznao da je na drugoj jedrilici u potpunosti otkazao uređaj za satelitsku komunikaciju i da su bili primorani stati na otoku Martiniqeu, odakle su se javili da sigurno još nekoliko dana neće moći nastaviti plovidbu dok ne obave potrebne servise.
Tada sam već bio skoro 200 nautičkih milja sjeverno od Martiniquea i postavilo se pitanje da li da nastavim dalje sam ili negdje na Karibima stanem i pričekam ih. Ponovno zbog situacije s virusom, meni tada najbliži otoci Gvadalupa ili Antigua nisu bili opcija pa je odluka pala da je najbolje da doplovim do Martiniquea, gdje ću i ja moći bolje pregledati i servisirati svoj brod i odakle ćemo moći zajedno isploviti prema Hrvatskoj - pojasnio je šibenski moreplovac.
No, kako je pisao, nisu na kraju zajedno isplovili jer skiper Zoltan "zbog poslovnih planova dugo nije znao hoće li i kada moći isploviti".
Sada je jasno koji su to bili poslovni planovi. Prema podacima na stranicama koje prate plovila i njihova kretanja, zadnja registrirana pozicija jedrilice "Majic" je zabilježena prije dvadeset šest dana na zapadu Afrike. Baš tamo gdje su, po MUP-u, krijumčari ukrcali svoj milijune eura vrijedan teret.
U hrvatskom registru brodova stoji da je vlasnik te jedrilice, građene 2011. godine u Francuskoj, izvjesni anesteziolog Iain Hugh N. G. iz Južnoafričke Republike odnosno predgrađa Randburga, područja smještenog blizu granice s Johannesburgom. Navodi se još i da je jedrilica duga nešto manje od 15 metara, široka 4.25 metara i visoka gotovo dva metra. Kao luka upisa navodi se Dubrovnik.
MUP je dalje još izvijestio da je kokain bio namijenjen europskom, španjolskom i hrvatskom ilegalnom narko tržištu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....