PREDSJEDNIK UPRAVE AUSTRIJSKOG TELEKOMA

Hannes Ametsreiter: investiramo više od 200 milijuna kuna u hrvatski Vipnet

Nekako ispadne da menadžeri, što su na višoj poziciji u kompaniji, to su opušteniji; bez straha od konkurencije, bez namjere da određuju drugima kako da misle. Hannes Ametsreiter jedan je od takvih. Šef je Telekom Austria Grupe , kompanije koja je pokrenula Vipnet u Hrvatskoj, ali u još sedam zemalja imaju telekom kompanije: u Sloveniji, Srbiji, Makedoniji, Bugarskoj, Bjelorusiji i Lihtenštajnu.

Hannes Ametsreiter prije nekoliko je dana došao u Hrvatsku da bi otvorio novu zgradu Vipneta i zbog završetka integracije B.neta kao najvećeg kabelskog operatera. Tom smo prigodom, neposredno prije nego što je otišao na sastanak s predsjednikom Josipovićem, razgovarali o planovima Vipneta i hrvatskom tržištu.

Zašto se susrećete s hrvatskim predsjednikom Josipovićem?

- Za Telekom Austria Grupu vrlo je važno da smo kao ozbiljni igrači na gospodarskom tržištu prepoznati. A to znači ponekad se susresti s političarima, pa i s predsjednikom, razgovarati kako on vidi razvoj Hrvatske, o njegovim očekivanjima, doznati možemo li i na koji način sudjelovati u razvoju države, infrastrukturi. Osim toga, treba razmijeniti mišljenja, uskladiti zajedničke želje, ali i doznati koliko se zapravo razumijemo. Vipnet je ipak kompanija koja stvara u ovoj zemlji, mnogi ljudi žive od našeg rada i ima smisla naći se sa što više različitih ljudi.

Za kompaniju koja želi biti vodeća važno je znati što žele korisnici, što donosioci odluka, ali i razgovarati s ljudima iz raznih industrija. Jednostavno, morate biti prisutni.

Kako se kriza odražava na vaše poslovanje? Je li ovo teško vrijeme i za vas, vašu industriju?

- Investirali smo 50 milijuna kuna u ovu zgradu tijekom krize. Čini mi se da to dovoljno pokazuje našu snagu, odlučnost, namjeru da idemo naprijed i da budemo lideri.

To je naša predanost ovoj zemlji, volimo Hrvatsku, Vipnet kao dio naše grupe, i smatramo da je ispred nas puno prilika koje moramo iskoristiti.

Dobro, ali kako vam je na tržištu? Kako ocjenjujete hrvatsko tržište u ovom trenutku?

- Pa, situacija nije laka, daleko od toga. No, ipak, telekomunikacije su jako bitne i u ovom trenutku pomičemo se s područja telekomunikacija na komunikaciju. To je korak naprijed i ne odnosi se samo na broadband, fiksno povezivanje i mobilnu komunikaciju nego i na televiziju.

Kombinacija svega toga je divna i ako pitate bilo kojeg korisnika, mislim da će vam odgovoriti da želi paket svega nabrojanog.

To je najbolja kombinacija, a Vipnet je sada u stanju to ponuditi. Mislim da je to ogroman korak naprijed jer vjerujemo da konvergentne usluge tek sada dobivaju pravi zamah, a zahtjevi tržišta su golemi.

Ne znam ni jedan drugi proizvod koji se tako brzo i snažno razvija, a usporedo s tim idu i zahtjevi korisnika koji svakodnevno rastu. To je idealan trenutak, u situaciji smo da mijenjamo način života naših korisnika onako kako to oni žele. Pogledajte, to je posve drukčiji život ako koristite svoj tablet, ako svojim mobitelom možete mijenjati i uređivati sadržaj na televizoru ili ako na TV-u imate društvene mreže, ako koristite razne aplikacije. To je state of the art! A mi želimo sudjelovati, kreirati sve to, imati društvo koje se koristi svom tom naprednom tehnologijom.

Jesu li Hrvati spremni sve to prihvatiti? Vi ste prvi počeli s televizijskim programom na mobitelima, kako je to prihvaćeno?

- O, da. Hrvati su vrlo brzo prihvatili našu ponudu. No to je priprema za sljedeći korak, a sljedeći korak je multiuređaj.

Koji god uređaj da koristite, moći ćete, vrlo skoro, koristiti dodatne sadržaje, televizijske programe, bilo što što vas interesira, i sve to bit će dostupno kroz tablet, mobitel, TV, bilo što. Jer jednostavno, danas čovjek više ne želi čekati da se nešto dogodi pa da mu bude dostupno, ne.

Čovjek ne želi i ne može biti isključen. Današnji čovjek želi biti dobro povezan s drugima, imati pristup informacijama. Raditi na svemu tome vrlo je važno, a osobito je bitno sve to ponuditi ljudima jer ne žele čekati da se, primjerice, vrate kući s posla. Žele da im sve bude dostupno u svakom trenutku, na svakom uređaju kojim se mogu poslužiti.

Zato ljudi žele imati snažan i brz internet, sljedeća generacija televizora bit će povezana s društvenim mrežama, a potpuno sam uvjeren da će za sedam do deset godina svaki televizor biti dio širokopojasne mreže. A to je veliki potencijal za nas.

Intervju u cijelosti pročitajte u tiskanom izdanju Nedjeljnog Jutarnjeg

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. prosinac 2024 00:36