PRETUŽNO

Na svijet došao neobičan stvor: Njegove oči, prsti i dio mozga su - zeleni! Iza svega stoji jeziva priča...

Nije riječ o genetskoj greški, nego nesretnom biću koje je plod eksperimentiranja u laboratoriju

Majmun rođen u laboratoriju

Cell/cao Et Al./Swns/Swns/Profimedia

Znanstvenici u Kini objavili su kako je na svijet došao posebni majmun zelenih očiju, prstiju i repa - onaj čije su matične stanice uzete iz dva embrija. Nesretno stvorenje je živjelo samo deset dana, prije nego je preminulo, no znanstvenici su istaknuli kako je riječ o velikom znanstvenom napretku, kojeg su objavili u znanstvenom časopisu Cell.

Majmun je ‘stvoren‘ korištenjem matičnih stanica dvaju genetski različitih oplođenih jajašca iste vrste kako bi se stvorio jedan makaki. Ubrizgane stanice iz zasebnog embrija označene su zelenim proteinom kako bi znanstvenici mogli vidjeti koja su tkiva izrasla iz matičnih stanica – otuda i sjajne oči i vrhovi prstiju.

Životinja koja je rođena imala je visok udio zeleno obojenog tkiva koje proizvode matične stanice, uključujući oči, prste, rep i do 90 posto mozga.

Stručnjaci se nadaju da bi ovo otkriće jednog dana moglo stvoriti majmune s tkivima sličnim ljudskim, što bi biomedicinskim istraživačima omogućilo precizniju provjeru lijekova i testiranje novih terapija za bolesti kao što je amiotrofična lateralna skleroza.

Istraživači priznaju da je ukupna učinkovitost ovog procesa "i dalje niska", ali tvrde da je to korak koji obećava. Veliki broj ovako modificiranih embrija se ne rodi, a od onih koji su u ovom postupku došli na svijet, samo je jedan preživio i to deset dana. No, znanstvenici ne namjeravaju odustati, već će nastaviti s procesom, piše News.com.

05. listopad 2024 18:19