KOJE FACE

Ovo su opaki igrači: zarađuju milijune, glume u reklamama, nose dizajnersku odjeću...

Vlasnici svih ovih ljubimaca u nekom su trenutku svoje voljene krznate članove obitelji pretvorili u biznis
 Yay Media Ilustracija, As/Alamy/Alamy/Profimedia

Oni koji zaista vole svoje ljubimce (dakle, ne ekipa koja ih drži na lancima u dvorištima ili na balkonima, ne cijepi nikad u životu i najradije bi da ih nema) uvijek ističu koliko im vrijede. Objektivno, to malo dlakavo biće možda nema veliku vrijednost, ali nama su najvrijedniji. Moji mješanci ne vrijede ni kune na tržištu kućnih ljubimaca, ali ne bih ih dala ni za sve pare ovoga svijeta. Vrijenost je u ovom slučaju ljubav, a ne ono što tržište kaže.

No, ima vlasnika čiji ljubimci itekako vrijede. Ne nužno sami po sebi, nego su oni od njih napravili vrijednost. Ljubimci su im influenceri na društvenim mrežama, objavili su knjige o njima, dizajneri im šalju odjeću... Zaista, vrte se tu neki ozbiljni novci. Izdvojili smo pet financijski najozbiljnijih igrača.

Grumpy Cat, vrijednost: 100 milijuna

Znate onu namrgođenu mačku koju vam zalijepe na zid kad ste ujutro nervozni ili je vi sami objavite jer se tako osjećate ponedjeljkom ujutro? E pa, Grumpy zarađuje neki opasan novac. Njezina vlasnica Tabatha Bundensen imala je neki šugav i loše plaćen posao, a onda je njezin brat na Redditu objavio snimku njezine mačke. Namrgođena njuška postala je hit u roku od samo 24 sata. Mačka je “glumila” u reklamama za Friskies i General Mills, a na kraju je njezina vlasnica promovirala i vlastiti brend. U sljedeće tri godine, prema procjenama nekih medija, mačka je zaradila više od 100 milijuna od pojavljivanja u reklamama, modelinga, prodaje knjige “Grumpy Cat: A Grumpy Book”, a tu je i igrica “Grumpy Cat: Unimpressed”... Naravno, Tabatha je rekla kako taj iznos nije točan, ali nije pojasnila je li mačka zaradila više ili manje od toga. No činjenica je da je napustila svoj posao kako bi mogla voditi “poslovanje” svoje mačke - njezine društvene mreže, na kojima ima oko 13 milijuna pratitelja na svim platformama. Grumpy je prošle godine uginula, no "njeni" računi na društvenim mrežama i dalje su aktivni.

Bodhi, 15 tisuća dolara mjesečno

Poznatiji je pod nadimkom “Pas koji nosi mušku odjeću”. Možda smo loše preveli, pa je bolje da ga u bespućima interneta potražite pod imenom “Menswear dog”. Njegovi vlasnici Dave Fung i Yena Kim veliki su ljubitelji mode i svojeg su ljubimca pretvorili u živu lutku na koju navlače ljudsku odjeću: odijela, kravate, naočale... Počelo je slučajno, iz dosade, a pretvorilo se u ozbiljan biznis. Shvatili su, naime, da je ekipa diljem svijeta totalno oduševljena njihovim psom pa su počeli šivati odjeću za njega. Slatko ili samo čudno, kod njih funkcionira, jer im to donese 15 tisuća dolara mjesečno. Bodhi se, naime, pojavio u GQ, Esquireu, Nylonu, Timeu, a specijalno za njega, jer je bio plaćeni model, kreirali su Coach, Salvatore Ferragamo i ASOS. No Bodhijevi vlasnici su i humani: odlučili su kreirati liniju odjeće za pse kako bi prikupili novac koji će donirati skloništima za napuštene životinje.

Maru ,180 tisuća dolara godišnje

Mačka koja obožava kutije, baš kao i sve druge mačke, imala je vješte vlasnike, koji su svoju ljubimicu pretvorili u dobar izvor novca. U rujnu 2016. godine njezin video je imao više od 325 milijuna pregleda i time je oborio Guinnessov rekord za najgledaniji video u kojem se nalazi samo jedna životinja. Maru se obično opisuje kao najpoznatija mačka na internetu, iako je Grumpy opaka konkurencija, jer se i ona bori za tu titulu. U svakom slučaju, obično je se opisuje i kao najzabavniju.

Maru zarađuje 180 tisuća dolara godišnje od prodaje knjige o njoj, sitnica s njezinim likom, objava na YouTubeu, snimanjem reklama i odobrenja za korištenje svojeg lika u Japanu. Knjiga i DVD “I am Maru” objavljeni su u Japanu 2009. godine, nakon toga je iduće godine slijedio novi DVD, a godinu dana poslije i još jedna knjiga. A što to Mari radi da zaradi svu tu slavu? Ništa posebno. Voli se maziti, jesti, spavati, igrati i povremeno je posve blesava.

Crusoe the Celebrity Dachshund, 150 tisuća dolara godišnje

Kanadski jazavčar poznat po tome da ga vlasnici odijevaju u ljudsku odjeću, objavljuju njegova videa, a on savršeno pozira. Njegovi vlasnici Ryan i Lauren objavili su knjigu “Crusoe: Adventures of the Wiener Dog Extraordinaire!”, koja je postala bestseler New York Timesa, a na društvenim mrežama prati ga tri milijuna ljudi. Zarađuje i preko objava videa, koji su vrlo ozbiljno režirani i snimljeni. Tu je i trgovina na njegovu webu: tamo se može kupiti, primjerice, plišani jazavčar (30 dolara), šalica s njegovim likom (15 dolara), pregača (27 dolara), jastuk (28 dolara)...

Vlasnici mu inače dosta putuju, tako da Crusoe redovno pozira na super lokacijama, a njegove velike oči i neodoljiva njuška čine sve ostalo.

Simons cat, više od 117 tisuća dolara godišnje

Simon Tofield kreirao je strip i crtiće, koje objavljuje u Daily Mirroru i na netu, čiji je junak mačka. Službeno je bezimena, ali je nastala na autorovoj mački, nemogućem Hughu. On često zbija nepodopštine, stalno traži hranu i uvijek zafrkne svaki plan koji njegov vlasnik Simon ima. Apsolutno je jasno kako je bezimeni mačak preslikan iz stvarnosti: osim ljubavi prema hrani, voli vrebati ptice i miševe, kao i ribe iz ribnjaka. Hughove avanture nisu samo završile u stripu, jer se njegova nacrtana njuškica može naći na nizu potrepština za mačke: od podložaka za hranjenje i krevetića pa do stvari kao što su otirači za cipele.

image
Ben Molyneux/Alamy/Alamy/Profimedia
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 17:48