FENOMEN NOLE

Zašto najbolji tenisač svijeta zarađuje manje od Marije Šarapove?

Osim prednosti na domaćim tržištima, koja mogu platiti njihovu cijenu, Nadal i Federer su i dalje jači mamac za najpoznatije multinacionalne brendove od Đokovića
 AFP

Pokorio je teniski svijet uzduž i poprijeko. Poklonili su mu se svi velikani, komplimentima se šamaraju Laver, McEnroe, Wilander, Borg...

Teniski Messi, za čija postignuća trenutačno ne postoje jednako vrijedni epiteti, iz turnira u turnir postavlja nove rekorde i učvršćuje se na teniskom Olimpu.

Jelena poput Barbike

Je li došlo vrijeme da, osim igračkog, Novak Đoković zasjedne i na financijski teniski tron? Novak je, kažu ženske ocjene, oku ugodan mladić, elokventan, odlično govori engleski, duhovit, s djevojkom Jelenom redovito zabljesne i na najglamuroznijim crvenim tepisima... Uglavnom, čini se kao idealan model za reklame tvrtki iz A kategorije.

Međutim, odgovor je na to pitanje, barem za sada, definitivno negativan, a pitanje je hoće li Đoković ikada moći zarađivati kao Roger Federer ili Rafael Nadal. Prije svega, Đoković na samom vrhu traje neusporedivo kraće od spomenute dvojice. Njegova je dominacija počela tek prije godinu dana, što je, kada je marketinška prepoznatljivost u pitanju, prekratko da bi dostigao dvojicu ponajboljih u povijesti.

A domaći sponzori?

S druge strane, veličina Đokovićeva domaćeg tržišta neusporediva je sa španjolskim ili švicarskim. Stoga Đoković među istaknutim sponzorima nema nijednog srpskog, dok je Federer zaštitno lice Lindta, Credit Suissea ili elektronskog diva Jure, a Nadalov marketinški “pool”, uz Nike ili Armani Jeans, uljepšavaju i brojne španjolske tvrtke.

Osim prednosti na domaćim tržištima, koja mogu platiti njihovu cijenu, Nadal i Federer su i dalje jači mamac za najpoznatije multinacionalne brendove od Đokovića, iako se taj odnos u posljednjih 12 mjeseci mijenja u Srbinovu korist.

- Osvajanje US Opena prošle godine imalo je velik utjecaj na Novakovu globalnu prepoznatljivost. To nam je dalo priliku da svijetu, a pogotovo SAD-u, kao najvećem i najzanimljivijem tržištu, pokažemo da je tenis dobio novi broj jedan i da im pokažemo sve njegove kvalitete - rekao je Novakov stric Goran Đoković, glavni i odgovorni u timu za sponzorska pitanja.

U kolu s Katie Holmes

Njegove riječi o Novakovoj prepoznatljivosti lako je potkrijepiti rezultatima istraživanja koje je provela tvrtka Nielsen Sports. Ta američka kompanija izračunava takozvani N-rezultat, razinu marketinškog potencijala određenog sportaša na temelju njegove prepoznatljivosti i pozitivnog ili negativnog mišljenja ispitanika o njemu i onome što radi. Nakon naslova u New Yorku Đokovićev N-rezultat, koji se odnosi isključivo na američko tržište, udvostručen je. Međutim, i taj novi rezultat bio je jednak onome Amerikanca Jamesa Blakea, nekoć četvrtog igrača svijeta, koji već nekoliko godina ne kroji vrh i koji nikada nije bio ni blizu Đokovićevih postignuća.

- Posljedica je to mnogih aktivnosti, od silne energije koju ulažemo u njegove svakodnevne medijske i sponzorske aktivnosti do prilika za Novakovo predstavljanje najširem krugu ljudi. Primjerice, njegovo plesanje kola s Katie Holmes i Jayem Lenom odvelo ga je u domove milijuna Amerikanaca koji do tada nisu čuli za njega - tvrdi stric Đoković.

Nastavi li Novak dominirati, teniska ljestvica neće ostati jedina na kojoj je niz godina neprikosnoveni dvojac izgubio primat.

10 najplaćenijih tenisač(ic)a:

1. Roger Federer 47 mil. $

Sponzori: Gilette, Rolex, Nike

2. Rafael Nadal 31 mil. $

Sponzori: Kia Motors,

Nike, Armani Jeans

3. Marija Šarapova 25 mil. $

Sponzori: Nike, Evian,

Tag Heuer

4. Novak Đoković 18 mil. $

Sponzori: Sergio Tacchini, Mercedes-Benz, Head

5. Andy Murray 13,5 mil. $

Sponzori: Adidas, Head, RBS

6. Andy Roddick 13 mil. $

Sponzori: Lacoste, SAP, Lagardere

7. Caroline Wozniacki 12,5 mil. $

Sponzori: Adidas, Oriflame, Turkish Airlines

8. Venus Williams 11,5 mil. $

Sponzori: Ralph Lauren, Wilson, Electronic Arts

9. Kim Clijsters 11 mil. $

Sponzori: Fila, Adecco, Citizen

10.Serena Williams 10,5 mil. $

Sponzori: Nike, Hewlett-Packard, Gatorade

* od srpnja 2010. do srpnja 2011. (uključuje prihode od turnirskih nagrada i sponzorskih ugovora prije oporezivanja)

* izvor: Forbes

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. listopad 2024 13:34