OČEVI I SINOVI

Trgovina igračima kao obiteljski biznis nije Mamićev izum, već trend!

Ferguson, Moggi, Lippi, Mamić... poznati su očevi čiji se sinovi Jason, Alessandro, Davide i Mario zajedno s njima bave unosnom trgovinom nogometašima
 Drago Sopta/CROPIX

ZAGREB - Već dulje vrijeme Alex Ferguson ne želi davati izjave za BBC i taj “luksuz” ga košta 1000 funti po ‘nastupu’. Takva su pravila u Premiershipu, kompaniji koja je platila TV prava više od milijardu funti niti jedan menadžer nema pravo uskratiti izjavu. Ako je ljutit i frustriran, poput Fergusona, platit će “penale”.

Alex Ferguson je ljutit na BBC zbog dokumentarnog filma nacionalne britanske televizijske mreže, u kojoj se govorilo o mutnim poslovima njegovog sina Jasona Fergusona, koji je radio u dvije menadžerske agencije “L’Atttude” i “Elite Sports Group”, koja se bavi kupovinom i preprodajom igrača. Naravno, obiteljski biznis je cvjetao, a Jason Ferguson se bogatio na imenu svog oca, za čiji je klub nabavljao igrače.

Nije to Mamićev izum

Tako je na transferu golmana Tima Howarda iz New Yorka zaradio 139.000 funti, dok se najjače omastio na kupovini Luisa Sahe, na čijem je prijelazu iz Fulhama u Manchester United zaradio 750.000 funti. Obiteljski biznis išao je prije šest godina strašno na živce firmi Magnier, tada je bila vlasnik četvrtine dionica Manchester Uniteda, koja je iznajmila detektivsku agenciju “Kroll” kako bi istražili poslovanje Jasona i Alexa Fergusona. Naravno, vlasnici Magniera i Ferguson posvađali su se oko konjskih trka na Gibraltaru, gdje Sir Alex ima svoja grla i gdje se redovito kladi na velike svote...

Ovakav uvod bi trebao dati jasniju sliku o nogometnom svijetu u kojemu cvate obiteljski biznis, koji nije izum Zdravka Mamića, kada je u agenciji za prodaju igrača zaposlio sina Marija koji diskretno sudjeluje u transferima Dinamovih igrača u inozemstvo i čija agencija je u danima najveće slave na platnom popisu imala 44 igrača i nekoliko trenera, ali i vrlo urednu kartoteku i precizni medicinski nadzor nad svojim štićenicima, te luksuzni ured u Fijanovoj ulici.

I sin nekada najmoćnijeg čovjeka talijanskog nogometa Luciana Moggija je nabavljao igrače za svog tatu, Alessandro Moggi je držao najjaču agenciju takve vrste u Italiji GEA World, a u toj agenciji zaposlen je bio i sin bivšeg izbornika talijanske reprezentacije Davide Lippi. Agencija je nadzirala više od 200 nogometaša i obrtala milijunske svote.

Agencijom protiv grabeži

I sin bivšeg argentinskog izbornika Carlosa Bilarda ima agenciju, koja također kontrolira uvoz južnoameričkih igrača na talijansko tržište...

Nekada je agencija Zdravka Mamića MSA imala internetsku stranicu, na kojoj su bila imena 44 igrača. Agencija je izrasla na ulaganjima Zdravka Mamića, čiji su skauti otkrivali najnadarenije igrače po Hrvatskoj i tako se suprotstavljali “grabežu” Ajaxovih skauta koji su imali kartone gotovo svih boljih hrvatskih nogometaša. Agencija je izrasla na transferu Boška Balabana u Aston Villu, vrijednom 5,500.000 funti, od čega je Dinamo dobio samo 20 posto.

No, od 44 igrača, u koje je Mamić puno uložio, “rikverc” je zaradio samo na sedmorici igrača, isplatili su se - Jerko Leko, Hrvoje Čale, Jasmin Agić, Boštjan Cesar, Darijo Zahora, Eduardo da Silva i Luka Modrić.

Poslovanje inkognito

Ostali su se pokazali kao promašene investicije, na Janjetoviću, Gondžiću, Grguroviću, Anti Tomiću, Kwediju, Žgeli i Kardumu je samo izgubio. Jer, osim “džeparca”, ti dečki su vozili skupe automobile, dobivali na poklon stanove, imali su privatne trenere itd. Ipak, Mamić nije izgubio, vratio je uloženo i dosta zaradio. No, agenciji se u zadnje vrjeme gubi svaki trag, ona posluje inkognito, vodi je Mamićev sin Mario, kulturan, samozatajan dečko, školovan u Americi, uz asistenciju Nikkyja Vuksana, koji je studirao u Beču i Chicagu.

Danas je velika moda da velike zvijezde, ili koje bi to trebale postati imaju menadžere. Tako su u Paris St. Germaineu, dok je tamo igrao Ronaldinho, ugovore imali i njegov tata, brat, sestra, samo je “pas bio bez garantiranih mjesečnih prihoda”. Vlasnici klubova, veliki menadžeri i treneri, najviše vjeruju vlastitoj obitelji, tako da je nogomet kao obiteljski biznis zapravo svjetska moda, koju je Zdravko Mamić samo prekopirao i uvezao u Hrvatsku. Međutim, ovdje se ne poštuju ni nepisani zakoni, kao ni oni ovjereni kod javnog bilježnika, pa se tako Zdravko Mamić dugo borio, ili se još bori, kako bi naplatio od nekih igrača ono što su potpisali.

U Hrvatskoj nikad neće biti snimljen dokumentarac o poslovanju Mamićeve agencije, jer, Zdravko nikada neće postati Ferguson ili Moggi. Niti će Dinamo biti Manchester United ili Juventus, iako se i ovdje obrću velike svote i iako je i Dinamo “family business”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. srpanj 2024 16:32