TIHI RAT 'VELIKE ČETVORKE'

Na kojoj ćemo televiziji iduće tri godine gledati Ligu prvaka?

Već dugo traje zakulisna utakmica 'velike televizijske četvorke', Hrvatske televizije, Nove TV, Sport kluba i Arena sporta
 AFP

Za sedam dana, 1. ožujka, bit će okončan tihi nogometni rat hrvatskih televizijskih kuća oko prava prijenosa Lige prvaka u idućoj sezoni. Već dugo traje zakulisna utakmica “velike televizijske četvorke”, Hrvatske televizije, Nove TV, Sport kluba i Arena sporta.

I dok iza HRT-a stoje pretplatnici, Nova TV je komercijalna televizija, koja se uzdržava prodavanjem oglasnog prostora i u velikoj je ekspanziji. Sport klub je multinacionalna televizijska mreža mađarskih korijena, a iza Arena Sporta stoji Hrvatski telekom. I ne samo hrvatski, ima u toj priči i inozemnog kapitala.

Odluka u Nyonu

Te četiri kuće poslale su svoje ponude u Nyon, gdje će Uefini birokrati vagnuti što su stavili u kuverte i odabrati ono što je za Uefu najprihvatljivije. Ne mora značiti da će se opredijeliti za ček s najviše nula i zanimljivom brojkom ispred, iako tvorničari novca iz Nyona imaju nepogrešivi njuh kada je u pitanju novac.

U kuloarima se priča da je Nova TV poslala najslabiju ponudu, da se HTV grčevito bori za gledanost i preko Lige prvaka, te da je lagani favorit u toj utrci. Okvirno, za iduće tri sezone Lige prvaka, trebalo bi platiti 8,000.000 eura. U cijenu je uključena utakmica po izboru, plus skraćene snimke manje atraktivnih susreta.

I dok HTV želi samo Ligu prvaka, a Nova TV oprezno važe mogu li to platiti ili ne, Arena Sport želi sve. I Ligu prvaka i Ligu Uefa, za prava prijenosa spremni su za kompletni paket ispisati ček na 10,000.000 eura. Iako je Arena Sport u velikoj ofenzivi, najopasniji suparnik je Sport klub, koji će od iduće sezone imati prava prijenosa i Primere i Premiershipa, a šlag na torti bila bi i Liga prvaka.

Nacionalne kuće u plusu

Mađari su očito u velikoj lovi, iako se ne smije podcijeniti ni “neiscrpna bušotina” T-Coma, koji također raspolaže s ozbiljnim kapitalom i jednako ozbiljnim investicijskim programom. U ovom času Arena Sport ima nešto više od 40.000 pretplatnika, vlasnik je Hrvatske nogometne lige, ali lovi i ono što gledatelje najviše zanima - najelitnija svjetska nogometna liga.

I HTV je u velikoj formi, šef programa Bruno Kovačević izgubio je prava na Hrvatsku ligu, za koju nije bio previše ni zainteresiran, ali će se do zadnje kapi krvi boriti za Ligu prvaka. HTV u toj utakmici ima “topa fore”, jer, Uefa najradije daje koncesije nacionalnim TV kućama, koje mogu dati najveći prostor oglašivačima. A to je za sponzore Lige prvaka i te kako važno.

Siromašno tržište

Iako je hrvatsko tržište i malo i siromašno, i Unicredit banka (Zagrebačka banka je u toj korporaciji), i Sony i Ford žele “uhapsiti” i taj kolač, makar u njemu ima malo “pekmeza”. Zrno po zrno. U tome svoju šansu vidi i Nova TV, kuća s nacionalnim predznakom, ali s najmanje novca.

Hrvatska televizija ima samo jedan privilegij; prema propisima Fife, Uefe i Međunarodnog olimpijskog komiteta, komercijalne televizije ne mogu joj oteti pravo na svjetska i europska nogometna prvenstva te Olimpijske igre. HTV je davno sklopio ugovor o TV pravima za prijenos utakmica s EP i taj privilegij je platio oko 50,000.000 kuna. Da bi hrvatski ljubitelji nogometa mogli uživati u majstorijama Luke Modrića, Darija Srne ili Ivice Olića, na Prisavlju su morali izbrojiti 7,000.000 eura. Olimpijske igre će koštati nešto manje...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. srpanj 2024 15:17