MEDIJSKI MOGUL

PRIČA O VLASNIKU TMZ-a Kako je stvorio carstvo na tračevima i postao moćnik kojega se boji cijeli Hollywood

Vlasnik medijskog kraljevstva TMZ Harvey Levin u sefu čuva kompromitirajuće videosnimke brojnih javnih osoba, čime permanentno showbiz scenu drži u šaci

Harvey Levin, nekad odvjetnik, a danas vlasnik medijskog kraljevstva TMZ, šoubizerskog bloga koji je objavio niz ekskluzivnih vijesti i snimki slavnih osoba, svojim likom i djelom čak i najvećim svjetskim zvijezdama utjeruje strah u kosti. Naoko simpatičan medijski mogul u svom sefu drži brojne videosnimke javnih osoba u kompromitirajućim situacijama, na temelju čega je i sagradio svoje carstvo. “Da nisam odvjetnik i novinar, bio bih političar. To sam mislio i kad sam bio mlad, uvijek me zanimala nacionalna politika”, kaže samouvjereno Levin. Portal TMZ pokrenuo je 2005. godine, a već iduće godine veliku pažnju na svoj sadržaj privukao je objavom kako je glumac Mel Gibson uhićen zbog vožnje pod utjecajem alkohola s tim da je, za razliku od ostalih medija, TMZ objavio i ekskluzivne detalje o priči - transkripte iz policijske postaje dok je Mel bio u pritvoru. Tada su kao izvor naveli “anonimnog djelatnika policije”.

Gladan tračeva

Bio je to početak sasvim novog načina publiciranja showbiz vijesti. “To je priča na koju sam danas najponosniji zato što smo razotkrili šerifa i njegov ured koji su zapravo htjeli zataškati cijelu priču s Gibsonom”, kaže Levin. On je, kažu eksperti, otišao još korak dalje od onoga što su radili najslavniji svjetski tabloidi, oni britanski. I ne samo to, za razliku od njih, on je informacije imao sad i odmah te je iskoristio sve prednosti online medija tako što bi, uz transkripte, objavljivao i video i audio snimke događaja. “Te snimke nisu isto što i video slavne osobe stvoren produkcijski u studiju. Ljudi čuju ‘sirove’, iskrene riječi drugih i imaju osjećaj kao da su bili prisutni tijekom tog događaja”, objašnjava Levin moć snimki koje objavljuje. Nije tajna da je tijekom godina Levin prilično mudro taktizirao pri objavljivanju takvih informacija, a posebno snimki. Novinarstvo TMZ-a temelji se na nizu dojava, ali i na istraživačkom novinarstvu pojedinih novinara koji svoj posao na ovom portalu shvaćaju ozbiljno i ne poznaju nikakva ograničenja. “Obožavao sam showbiz vijesti, nikad nisam mislio da ću imati priliku oživjeti eksperiment na internetu jer je televizija davno zauzela tron. Sad osjećam da su stvari ipak drugačije”, kaže Levin. Najbolji dokaz je nedavna snimka Justina Biebera kako priča rasističke viceve, snimljena četiri godine ranije kada Bieber nije bio toliko poznat koliko je danas. Iako na naslovnici TMZ-a stoji kako redakcija ne isplaćuje honorare za objavljene intervjue, Levin je u više navrata otvoreno rekao da plaćaju za dojave, informacije, snimke i fotografije. Upravo zbog toga svaki njihov čitatelj je i potencijalni reporter. Svatko tko je u prilici, pokušat će doći do lake zarade. “Svi u TMZ-u znaju, od urednika do stažista, da se u sefu čuvaju snimke koje bi nekim ljudima instantno mogle uništiti karijeru”, otkriva jedan od zaposlenika.

Mnogo oglašivača

Da je Levin pronašao dobitnu kombinaciju dokazuje i to da su u samo nekoliko mjeseci privukli velik broj čitatelja na svoju stranicu, koja je nudila tračerske vijesti besplatno, te da su neke od najvećih kompanija u SAD-u potpisale oglašivačke ugovore s njima, poput Revlona, Chryslera te Hilton hotela. “Stvorili smo brend koji se pretvorio u čudovište koje može funkcionirati i bez nas. To je dobro podmazana mašina koja donosi mnogo novca i generira tračeve”, izjavio je jedan od bivših zaposlenika portala. Zaista, fotoreporteri TMZ-a ponekad znaju i danima dežurati ispred kuća određenih zvijezda ili pak iskakati iz grmlja kako bi dobili izjavu. A ponekad budu i sami sebi vijest, zato što se sve češće poznate osobe fizički sukobljavaju s njima jer ih zaskaču sa svih strana. Naravno, Levin takvim vijestima daje prednost na svojoj naslovnici, a u tjednoj emisiji koju vodi zajedno sa svojim novinarima u redakciji raspravlja o tračevima koji su najaktualniji. I sama publika tu dobiva mogućnost interakcije kroz komentare .

Nacionalna gay udruga

“Neki TV producenti i ličnosti počinju uviđati da im internet može poslužiti za to da povećaju broj svoje publike, ali i oglašivača. Ono što ja volim najviše u vezi s ovim projektom jest to da u početku nije pokazivao potencijal, a sada utabavamo put za one koji dolaze nakon nas”, ističe ponosno Levin. Sam Levin rijetko otkriva detalje iz privatnog života. Jedna od stvari o kojima je uvijek spreman pričati jest da je gay. Danas je ponosni član Nacionalne lezbijske i gay udruge novinara, ali kao dvadesetogodišnjak smrtno se bojao da će netko saznati da je gay. “Sjećam se tog straha, bio sam već paranoičan da će netko saznati da sam gay i da ću dobiti otkaz. Nekad je takav strah bio saopravdan. Danas je drugačije”, otkriva Levin.

TMZ je jedan od najutjecajnih showbiz medija u ovom desetljeću. Svojim načinom rada utjecao je na sve vrste medijskih publikacija i način na koji se vijesti tretiraju, kako se konzumiraju te kako se javnost danas odnosi prema slavnim osobama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 11:29