Baš poput svojih planetarno popularnih kolegica, Madonne, Lady Gage, Christine Aguilere, Beyonce, Kylie Minogue i ostalih, hrvatske će pjevačice nerijetko u svojim nastupima, na fotografiranjima, pa i samim pojavljivanjima igrati “na kartu seksepila”. To uglavnom čine kako bi njihov istup bio zapaženiji te im samim time priskrbio nove obožavatelje i, dakako, ugovore. Provokativna odjeća, koja se na sceni nerijetko svede samo na donje rublje, jaka šminka i visoke potpetice postale su imperativ i Severini, Maji Šuput, Indiri Vladić, Danijeli Martinović i drugim domaćim pjevačicama.
Nedostaje im novca
Takvi su nastupi do prije nekoliko godina bili rezervirani za zapadnjačke zvijezde, čija je publika, u najmanju ruku, tolerantnija spram seksa kao osnovnog predznaka nekog koncerta. I dok je na svjetskoj sceni danas doista moguće vidjeti svašta, od metalnih gaćica i gorućih grudnjaka do “vješanja” na razgolićenim muškim plesačima u oskudnom trikou, osiromašeno hrvatsko glazbeno tržište našim pjevačicama ipak ne dopušta toliku ekstravaganciju. - Svjetske zvijezde posluju s milijunima, a u nas je riječ o tisućama eura, a s takvim iznosom, nažalost, ne mogu si priuštiti ni dobre fotografe ni frizere. Tu i tamo nešto pokuša Severina, ali većina njih nema oko sebe deset profesionalnih plesača koji bi taj nastup odradili kako treba. Mi kao “hrvatska estrada” zadnjih deset godina nismo stvorili ni jednu pravu zvijezdu, a situacija je danas takva da može pjevati tko god hoće, posebno ako dobro izgleda, a voljna je pokazati “sisu i nogu” - smatra poznati glazbeni menadžer Vladimir Mihaljek.
Da pjevačice doista posežu za “seksom” kao mamcem, primijetio je i njegov kolega Zoran Škugor, koji, pak, povlači strogu liniju između njih i onih koje karijeru grade isključivo svojim radom, odnosno pjevanjem.
Ne treba ići u krajnost
- Glazbena industrija u svijetu je itekako vezana uz seksepil izvođača, a slično je i u nas, s tom razlikom da su naše pjevačice, za razliku od svojih inozemnih kolegica, ipak manje smjele zbog domaće, konzervativnije publike. No, i u nas se itekako igra na kartu seksa, a rijetke su iznimke, poput Nine Badrić ili Vanne, koje za tim ne posežu. Postoji cijela jedna četa glazbenih umjetnica čije su gaćice zabilježene televizijskom kamerom ili fotoaparatom, a one se poslije pravdaju da se to slučajno dogodilo. Takvi slučajevi se, s druge strane, ne događaju pjevačicama poput Nine, Vanne ili Jelene Radan koje svoje karijere temelje isključivo na pjesmama. Taj njihov put je i teži, jer seksepil može jako mnogo pridonijeti hitu, odnosno broju nečijih gaža. Konkretno, mnogo više će se pisati i pričati o pjevačici koja uz solidnu pjesmu pokazuje gaćice i zgodno tijelo, nego o onoj koja samo pjeva - kaže Zoran Škugor.
Hani Taher, glazbeni menadžer popularne pjevačice Lane Jurčević, smatra pak da domaće pjevačice idu “u korak” sa svjetskima u svojim atraktivnim i seksi-nastupima. - Domaće pjevačice dosta se trude u tome, no ne treba ići u krajnost, već upotrebljavati samo ono što je u skladu s dobrim ukusom. Mora se priznati da medije i publiku u svakom slučaju zanima i “druga strana” koja nije pjevanje pa možda neki ciljano idu tim putem, ali treba zadržati dostojanstvo - smatra Taher.
Provokativni sadržaji
To, nažalost, nije bio slučaj s Danijelom Martinović, čije su vruće hlačice u kombinaciji s mrežastim najlonkama i prozirnom košuljom prošle godine zasjenile humanitarni događaj u Splitu na kojemu je nastupala. Nacionalna “heroina” Seve je, pak, svako malo u središtu pozornosti zbog seksi-odjeće, iz koje joj ponekad, slučajno ili ne, ispadne neki dio donjeg rublja.
U istoj se “metodi” okušala i vrckava pjevačica Maja Šuput, u čijem su posljednjem spotu za pjesmu “Ljubi me” polugoli muškarci, sado-mazo čizme i seksi donje rublje. Sama Maja se, kako kaže, iznenadila odjekom koji je izazvao. - Kad neki strani izvođač napravi nešto slično, onda je to svima super, a kad se mi odvažimo, onda je svima ‘čudno’. Nekad se pitaš ima li uopće smisla truditi se i pokušavati nešto novo. Obožavam scenske nastupe i to je jedino mjesto gdje mogu koristiti neke kostime ili druge stvari. Na sceni volim eksperimentirati - kaže Maja.
Kako su njihova najveća publika upravo djeca i mladi, postavlja se i pitanje koliko je za njihov odgoj štetno prikazivanje seksi spotova i razgolićenih pjevačica.
Psihologinja Dubravka Miljković upozorava da televizija i mediji nisu jedini koji utječu na odgoj djeteta, no o provokativnim sadržajima u spotovima s djecom treba razgovarati.
- Djeci naprosto treba objasniti da gledaju ljude koji na taj način pokušavaju postati slavni - objašnjava Miljković.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....