Vladimir Miholjević

 DAMIR SKOMRLJ Cropix
PET PITANJA PETKOM

‘Nadam se da će napetost na ovogodišnjem CRO Raceu opet trajati sve do posljednjih metara posljednje etape‘

Vladimir Miholjević, direktor CRO Racea, biciklističke utrke koja će u utorak krenuti u svoje osmo izdanje
Piše: Ivan JelkićObjavljeno: 22. rujan 2023. 19:01

Pred vratima je novo izdanje CRO Racea, jednog od najvećih i najvažnijih međunarodnih sportskih događaja na tlu Hrvatske. Kroz sljedeći tjedan sada već osmo izdanje biciklističke utrke ponovo će u svijet odaslati ono što volimo nazivati najljepšom razglednicom Hrvatske - očaravajuće slike hrvatskih prirodnih ljepota, ali i opet u kombinaciji s vrhunskim biciklističkim sadržajem. Jer u pelotonu će i ovoga puta biti neke od najboljih svjetskih momčadi, odnosno biciklisti koji sudjeluju, štoviše koji su i pobjeđivali na etapama Tour de Francea, Gira d‘Italia i ostalim najvećim planetarnim utrkama.

Vladimir Miholjević, kao alfa i omega utrke, te marljiva ekipa njegovih suradnika i ovoga su puta zasigurno pripremili još jednu sportsku poslasticu...

Ovo je, dakle, osmo izdanje utrke, postaje li s godinama i iskustvom lakše organizirati tako veliki događaj ili teže jer očekivanja su barem zadržati razinu kvalitete, a letvica je dosad svake godine postavljana sve više?

- Ove godine organizaciju nam je olakšala činjenica da uz sebe imam mnogo prijašnjih partnera, a da su se istovremeno pojavili i novi destinacijski partneri, odnosno gradovi i županije koje su pokazale interes za našom utrkom, za dovesti je kod sebe. Nažalost, i vjerujem samo privremeno, otišli smo iz Slavonije gdje smo godinama imali kvalitetne i pouzdane partnere, posebice u Gradu Osijeku i Osječko-baranjskoj županiji. Istina je da nam je u logističkom smislu povezivanje s ostatkom Hrvatske bilo izazovno, nekoliko smo se godina s time nosili, ali sada ćemo probati drugačiju varijantu. Što nikako ne znači da se ne želimo ili da se nećemo vratiti u Slavoniju, dapače - naglašava direktor CRO Racea.

- S druge strane, od velike nam je pomoći i to što nas je ove godine Vlada RH uvrstila u proračunske stavke i za 2024. i 2025. godinu, što nam je od krucijalne važnosti jer sada puno stvari možemo planirati unaprijed. To je model kojim se približavama svjetskim standardima. Što se tiče same provedbe utrke, uvijek postoje neke stresne situacije, ali dosadašnje iskustvo u realizaciji pomaže nam da i to uspješno riješimo. Pri tome, moram naglasiti sinergiju s MUP-om jer oni su zapravo, zajedno s nama, na neki način "na prvoj crti" i njihov doprinos je nemjerljiv.

Kroz protekle su godine na CRO Raceu vozila brojna svjetski poznata imena, na koja će sljedećeg tjedna trebati obratiti pozornost?

- Svakako Slovenac Matej Mohorič, koji je i prošle godine osvojio našu utrku, odnosno pobijedio i Vingegaarda. U dobroj je formi, osvojio je prošlog mjeseca utrku Oko Poljske, a u Hrvatsku će sigurno doći motiviran da obrani titulu pobjednika. Imat će i dobru ekipu oko sebe iz svoje momčadi Bahrain Victorious. INEOS, pak, dolazi s mladom postavom, ali koja već ima bogati rezultatski kurikulum. Sjetimo se, u prvim godinama naše utrke kod nas su vozili i Tadej Pogačar i Primož Roglič, dakle prije nego su postali ono što su danas. Rekao bih da tako i sada treba pratiti Magnusa Sheffielda i Joshuu Tarlinga, dvojicu mladih vozača INEOS-a, koji bi mogli u budućnosti imati velike uloge. Tarling je, primjerice, upravo postao europski prvak na kronometar u Elite kategoriji, a tek mu je 19 godina. Onda je tu i momčad Uno-X s Alexanderom Kristoffom, sprinterom bogate karijere, čovjek koji je osvajao etape na Tour de Franceu i godinama bio istaknuti protagonist na najvećoj svjetskoj utrci. Imali smo za ovu godinu u najavi i dolazak Tadeja Pogačara, ali, nažalost, njegova momčad promijenila mu je raspored pa ga neće biti. Možda sljedeće godine...

Prošle se godine, pak, na startnoj listi našao i Jonas Vingegaard, tada aktualni, danas i dvostruki pobjednik Tour de Francea. Dolazak Danca bio je svojevrsna ekskluziva CRO Racea, jer to mu je bila prva utrka nakon osvajanja Toura. Koliko je ta činjenica, plus dolazak ostalih zvijezda - Geraint Thomas, Michal Kwiatkowski, Mikel Nieve, Pierre Roland... - odjeknula u biciklističkim krugovima i pomogala u dizanju ugleda utrke?

- Ogroman je odjek bio jer automatski nam je broj nositelja TV prava skočio sa 35 na 60, tako da se medijski doseg itekako povećao. Još ne znamo koliko će točno biti ove godine, jer za taj dio zadužen je A.S.O., medijska kompanija koja radi i Tour de France i brojne druge velike sportske događaje, ali zadržimo li takve brojke bit će odlično. Ono što je sigurno niti jedna utrka našeg ranga ne može se pohvaliti tako "jakom" startnom listom. Druga jako važna stvar je da biciklističko "obrazovanje" u Hrvatskoj, odnosno praćenje i poznavanje biciklizma u Hrvatskoj raste iz godine u godinu zahvaljujući i ovoj utrci, pa onda i naši ljudi bolje razumiju što mi to ovdje zapravo imamo.

Posebnost ovogodišnjeg CRO Racea jest i uključivanje otoka u itinerar. Prvi će se puta tako biciklistička karavana maknuti s kopna, a led će probiti Pag i Krk. Trebalo bi to dati utrci još jednu natjecateljsku, ali prije svega i turističku dimenziju?

- Jadrolinija nam je izašla u susret jer će uvesti posebnu trajektnu liniju koja će prevesti sve ekipe i sve sudionike utrke s Paga natrag na kopno nakon cilja druge etape koja završava u Novalji. Povezani su, doduše, mostovima oba otoka, pa sve zajedno to nije toliko komplicirano, nismo morali izvoditi neke posebne akrobacije, ali svakako da postoji mogućnost da u budućnosti odemo i na neki otok koji je povezan samo trajektom. Veselim se svakako dolascima na otoke, mislim da će slike s Paga biti posebno dojmljivi za TV gledatelje.

Prošlogodišnja utrka po pitanju pobjednika odlučena je doslovce u posljednjim metrima posljednje etape u Zagrebu. Je li i sada ruta kroz šest etapa, bez obzira na promjene koje su uvjetovane novim gradovima domaćinima i novim destinacijama, dizajnirana tako da ćemo ponovo sve do posljednjeg dana čekati pobjednika?

- Vjerujem da bi moglo biti tako. Četvrta etapa od Krka do Labina dosta je zahtjevna, s dosta uspona, gdje bi se dosta stvari moglo razriješiti, ali odmah je sljedećeg dana i zahtjevan test početkom etape od Crikvenice do Ozlja s jednim ozbiljnim usponom. No, nadam se da će napetost trajati do posljednjeg dana, i da bi opet završni sprint i bonifikacije na prolaznim ciljevima mogli biti presudni.

25. prosinac 2024 16:54