Stephen Williams (sredina), drugoplasirani i treceplasirani Markus Hoelgaard i Mick Van Dijke
 DARKO TOMAS/CROPIX Cropix
VLADIMIR MIHOLJEVIĆ ZA SN

‘Logično je da Dubrovnik bude dio tog megaspektakla! Čak su nam i hladni Nizozemci zahvalili...‘

‘Trebao je Dubrovnik biti u trasi i 2014. godine, no tada nije bilo sluha‘, kaže direktor Cro Racea.
Piše: Tvrtko PuljićObjavljeno: 05. listopad 2021. 14:20

Bilo je to šesto ludilo u trajanju od sedam dana, barem što se tiče samog natjecanja, jer pripreme za event kakav jest Cro Race traju puno duže, zapravo počinju onoga trenutka kad se zaključi prethodno natjecanje.

U ponedjeljak je Vladimir Miholjević, direktor utrke, već bio u Poreču, jer tamo uskoro počinje Istra 300, još jedan biciklistički event iza kojega stoji. U glavi je već bila složena analiza učinjenoga na Cro Raceu, koji je u pobjednika promovirao Stephena Williamsa iz Bahrain Victoriousa, čovjeka koji je pobjegao na petoj etapi od Rapca preko Učke do Opatije, a zatim u Zagrebu zadržao stvorenu prednost iako ju je morao braniti na gradskim ulicama zbog napada Norveđana Markusa Hoelgaarda.

image
RONALD GORSIC/CROPIX Cropix

Jako pozitivan stav

Bio je to spektakl za kraj jedne uspješne priredbe, koja je na koncu rujna i početkom listopada dobila dodatni sjaj predivnim vremenom koje je bilo kulisa utrke cijelog tjedna.

image
MATIJA DJANJESIC/CROPIX Cropix

- Nakon što nismo bili zajedno dvije godine, jer se lani zbog korone nije moglo organizirati Cro Race, uvijek postoji pitanje je li momčad, velika karavana ljudi koja sudjeluje u organizaciji ove utrke, i dalje fokusirana, fluidna i u ritmu za ovaj projekt. Ono što smo shvatili bilo je da je taj segment priče bio super. Sve organizacijske skupine su funkcionirale dobro i kad smo si postavili pitanje zašto je to tako, dobili smo vrlo jasan odgovor. Sve je to, na kraju dana, do ljudskog faktora, jer svi koji sudjeluju na ovom projektu imaju oko njega jako pozitivan stav, od TV produkcije, svih ljudi u karavani, ekipe za startove, ekipe za ciljeve. I to je ono najvrjednije što mi posjedujemo, to su ljudi kojima je stalo kako će to ispasti. Naravno, tu je onda i moj subjektivan stav, jer ja uvijek vidim neke segmente u kojima bismo mogli biti bolji, no te se stvari, na svu sreću na van ne vide, ali to su detalji. Konačno, tu je ocjena i samih biciklista, njihova valorizacija je zapravo najbolja ocjena za nas. A mi znamo kako to funkcionira i mogli smo iščitati iz njihovih emocija, kad pobjeđuju, kad se bore na cesti, koliko im ovdje zapravo sve odgovara.

image
MARIO STIEHL Mario Stiehl

Prva hrvatska režija

Miholjević je ovo priču želio dodatno pojasniti.

- U naših šest etapa ove godine, samo je jednu odnio biciklist koji nije bio član World Tour momčadi, samo Belgijanac Menten iz Bingoala. Svi ostali pobjednici bili su iz Bahrain Victriousa i Jumbo Viste i po tome vidimo koliko im je bilo stalo. Jer, ne možeš niti potegnuti za neku pobjedu, ne možeš biti do kraja motiviran ukoliko ti nije stalo i ukoliko sve oko tebe nije dobro organizirano. Uostalom, taj osjećaj velikog događaja prati ovu utrku, a kad je tako onda i na samoj utrci daješ promil više.

image
MARIO STIEHL Mario Stiehl

Odmah su stigle zahvale i najave za sljedeću godinu.

- Odmah nakon utrke stigla nam je zahvala od Jumbo Viste, iako je tu riječ o hladnim Nizozemcima, oni su već pokazali interes za iduću godinu, raspitivali su se ostajemo li u istom terminu. Uostalom, Olav Kooij, koji je na koncu osvojio majicu najboljeg po bodovima, dečko koji je osvojio dvije etape, odmah nakon proglašenja je rezervirao lokaciju u Hrvatskoj na koju uskoro dovodi svoje prijatelje, jer želi tu partijati nakon sezone. Ima tu još jedan detalj, a to je kako smo ovom utrkom ispisali povijest, jer ovo je prva biciklistička utrka u povijesti koja je otišla u svijet sa svojim signalom, a koja je režirana od strane Hrvata. Po mojoj procjeni naši su režiseri tu čak učinili i bolji posao nego je to bio slučaj u ranijim godinama, kad su taj posao radili Španjolci ili Nizozemci, koji su specijalizirani režiseri za biciklističke utrke.

Prostor za nadogradnju

Što uopće znamo o tome kako bi trebalo izgledati sedmo izdanje Cro Racea sljedeće godine?

image
ZELJKO HAJDINJAK/CROPIX Cropix

- Termin će ostati ovaj, kao što će i kategorija utrke ostati ista. Kongres UCI-ja je održan, niti jedna utrka ove godine nije dobila promociju u višu kategorija, a što se tiče Cro Racea, on je u planu evolucije za godine 2023. i 2024., Zna se i da i ostaje ova TV produkcija, jer je potpisan ugovor na tri godine, a sada smo konzumirali prvu godinu iz tog ugovora. Idemo dalje. Cro Race je naš središnji posao, ali mi smo uoči Cro Racea organizirali Ironman u Sloveniji, sada kreće Istra 300, gdje dolazi 1200 biciklista u Poreč, planira se imati 5, 6 tisuća noćenja. Cro Race ima ogroman potencijal za nadogradnju, ali to je jedino moguće uz pravovremenu i korektnu suradnju s partnerima i sa samom državom, jer bez toga se gubi fokus, pa je sve prezhatjevno zatvoriti do zadnjeg trenutka.

Ide li Cro Race u Dubrovnik u 2022. godini?

- To je nešto što bi se logično trebalo dogoditi, jer sada je cijeli naš teritorij fizički povezan Pelješkim mostom. A to nama tehnički olakšava provedbu. No, nije sve na nama, mi se možemo pozvati u goste, možemo predložiti naš dolazak, ali naš poziv treba netko i prihvatiti. Sigurno je da ćemo ići s prijedlogom prema Dubrovniku, a na njima je onda odluka hoće li ovaj projekt prepoznati. Sigurno ćemo razgovarati, a Dubrovnik je bio u našim planova i 2014. godine kad smo kretali s ovom trkom. Tada nije bilo dosta sluha, čak je etapa bila već prezentirana, ali kad nije bilo feed-backa, morali smo je otkazati, pa smo te uvodne godine imali umjesto šest, pet etapa, jer smo morali to tako napraviti zbog rezanja troškova.

Linker
23. studeni 2024 21:05