Navigation toggle

Staza u Kuala Lumpuru je bila malo ‘kvrgava‘

KARTING

Čonkaš sedmi u B finalu, uz čak 18 pretjecanja

Prvi FIA Arrive & Drive Svjetski kup u Kuala Lumpuru
Piše: Morana Gerić ŠtimacObjavljeno: 18. studeni 2025. 22:13

Prvi FIA Karting Arrive and Drive Svjetski kup održan je u Maleziji, povijesni debi novog FIA-inog formata privukao je 107 vozača iz 50 zemalja na tehnički iznimno zahtjevnu stazu LYL International Circuit u Kuala Lumpuru. Cilj novog projekta Međunarodnog udruženja automobilista je stvaranje natjecanja koje smanjuje tehničke i financijske prepreke - svi vozači vozili su identične kartinge, dok je 91 posto sudionika izjavilo da im ovaj format omogućuje natjecanje na svjetskoj sceni. Štoviše, za jednog od sedam natjecatelja ovo je bio prvi međunarodni nastup u karijeri.

Tucker prvi pobjednik SK

Finalni dan u Kuala Lumpuru ponudio je vrhunski spektakl. U kategoriji juniora naslov je osvojio Amerikanac Troy Ferguson, koji je u dramatičnoj završnici iskoristio kaos posljednjeg kruga u kojem se čak devet kartinga borilo za vrh. U seniorskoj konkurenciji, slavio je Novozelanđanin Zach Tucker. Nakon što je utrku prekinula iznenadna tropska kiša i masovno izlijetanje šestorice vozača u trećem zavoju, proglašeni su rezultati u trenutku prekida, a Tucker je okrunjen prvim pobjednikom Svjetskog kupa. Hrvatsku je predstavljao David Čonkaš, koji je nakon tri dana natjecanja i nedjeljnog finala završio sedmi u B-finalu, ali uz čak 18 pretjecanja.

- Za vikend sam nastupio u dalekoj Maleziji na novom FIA Arrive & Drive World Cupu. Čitavo natjecanje odvijalo se u četiri dana, na stazi LYL International Karting Circuit pored Kuala Lumpura. Sama staza je odlična, sa svojim 21 zavojem izuzetno zahtjevna te poprilično brza, iako i pomalo “kvrgava”. Vrijeme je kroz sva četiri dana bilo dosta vruće i sparno, s vlagom većom od 90 posto - otkriva Čonkaš.

Prije nastupa je prošao edukacije o nutricionizmu, antidopingu, medijima, fotografiranje te sastanak vozača, dok je preuzeo i karting, motor i opremu.

image

David Čonkaš

- Moj mehaničar Igor Košanski cijeli je dan radio na sklapanju šasije i motora, dok je otac bio zadužen za nabavu dijelova koji nisu dolazili u paketu te rješavanje papirologije. Šasija s kojom smo vozili bila mi je poznata od ranije jer je koristimo i inače, ali motor, gume, staza i konkurencija bili su mi sasvim novo iskustvo - kaže Čonkaš.

U petak je imao četiri slobodna treninga na kojima je vozio dobro, između 8. i 15. mjesta, ovisno o stvarima koje su testirali. U subotu su slijedile kvalifikacije koje su određivale startni poredak u kvalifikacijskim utrkama (heatovima). Nažalost, imao je problema s motorom, pa je završio 23. u svojoj skupini i 42. ukupno. Nakon toga krenuli su “heatovi” koji određuju prolazak u finale. Bili su dosta kaotični.

- U prvom sam startao 22. i brzo se probijao, ali me jedan vozač izbacio sa staze, pa sam završio 25. U drugom ista priča, opet sam se probijao, opet me drugi vozač izbacio, opet 25. mjesto. Treći “heat” bio je puno bolji zbog kiše koja je pala. Na mokroj stazi motor više ne igra presudnu ulogu, pa mi taj nedostatak nije bio toliko izražen. Startao sam 21. i probijao se cijelo vrijeme te završio na 13. mjestu - priča Čonkaš.

Odlična procjena mehaničara

Na kraju subote zbrajali su se bodovi iz “heatova” i, nažalost, zbog incidenata u prva dva naš predstavnik nije ušao u A finale, nego u B finale, koje se vozilo u nedjelju. Srećom, u noći sa subote na nedjelju padala je kiša, pa je staza na “warm-upu” bila mokra i skliska, što je odgovaralo našem vozaču, koji je ostvario treće najbrže vrijeme. B finale vozilo se na djelomično suhoj stazi s puno mokrih dijelova i malo gripa. Tu je njegov mehaničar odlično procijenio da je bolje da ostane na prilagođenom kišnom “set-upu”, dok je većina drugih mehaničara svoje vozače stavila na potpuno suhi “set-up”.

- Startao sam četrnaesti, ali sam zbog problema s motorom odmah pao na 23. mjesto. Pri kraju prvog kruga probio sam se na 17. mjesto, do petog kruga stigao do desete pozicije. Tada sam napravio jedinu pogrešku, koja me spustila na 15. mjesto. Do kraja utrke uspio sam nadoknaditi izgubljeno i završio sedmi uz ukupno 18 pretjecanja - zadovoljno zaključuje David Čonkaš.

10. prosinac 2025 19:39