Kada hrvatska reprezentacija izgubi doma od Austrije (0-3), a najbolji pojedinac u momčadi je vratar, onda je svaki pokušaj bilo kakvog opravdanja deplasiran. Momčad Zlatka Dalića u Gradskom je vrtu doista izgledala jadno. Posebice je razumu teško dokučivo "urušavanje sustava" poslije svega pola sata igre.
Kritikama i objedama razočaranog navijačkog puka nakon viđenog u Osijeku ponajviše su bili izloženi igrači posljednje linije, napose stoperski tandem: Duje Ćaleta-Car i Marin Pongračić. U situaciji kada cijela momčad izgleda konfuzno i s taktičkog aspekta posve kaotično, lako je uočiti manjkavosti u prezentaciji stoperske linije: od pogrešnih linija kretanja, lošeg "pokrivanja", zakašnjelih reakcija... Kritičari spram njihovog nastupa nisu pokazali zrnce empatije, etiketiravši ih - "kiks-igračima"!?
Šutalu raste vrijednost
Za sudar s Francuzima izbornik Zlatko Dalić "renovirao" je uži dio obrambene formacije. Upario je "nespojivi" stoperski dvojac: prekaljenog Vidu i debitanta Erlića. Njihova prezentacija na poljudskom travnjaku donekle je revidirala loš dojam Ćalete-Cara i Pongračića iz Gradskog vrta.
Međutim, problem hrvatskih stopera - neuigranost, i nadalje je prisutan. Paradoksalno zvuči činjenica da je od stopera, koje stožer trenutačno ima na dispoziciji, upravo kombinacija Ćaleta-Car i Pongračić najčešće igrala zajedno. U tri utakmice! Prvi puta ih je sudbina spojila 14. studenog 2020. u Solni, gdje je Hrvatska u susretu Lige nacija izgubila od Švedske (1-2). Ćaleta-Car i Pongračić ponovno su participirali zajedno na turniru u Dohi, tijekom ožujka. Prvo protiv Slovenije (1-1), zajedno s Gvardiolom činili su obrambeni trolist u formaciji 3-5-2. Za isti se sustav igre Dalić odlučio i nekoliko dana kasnije, protiv Bugarske (2-1). Ovom prilikom treći čovjek u posljednjoj liniji bio je Vida. Uz opasku da je Pongračić ušao u 27. minuti, umjesto Škorića.
Ma koliko se to danas doimalo čudnim, odabir Ćalete-Cara i Pongračića za osječku utakmicu bio je logičan izbor. Konačno, radi se o igračima koji imaju identitet u nogometnom svijetu. Duje Ćaleta-Car stoper je Marseillea (njegova vrijednost iznosi 16,0 milijuna eura), a Marin Pongračić Borussije iz Dortmunda (7,5 milijuna eura). Najskuplji hrvatski stoper trenutačno je Joško Gvardiol (30 milijuna eura). Uoči splitske utakmice vrijednost je značajno poskočila Dinamovom Josipu Šutalu: s 5,0 na 8,0 milijuna eura! Slijede Erlić (5,5), Lovren (4,5), Vida (1,9) i Škorić (1,3) - od igrača koje je Dalić koristio.
Pet mjeseci prije prvog ogleda na SP-u protiv Maroka i nadalje je otvoreno pitanje – koji će stoperski tandem započeti natjecanje? Sa sadašnjom dioptrijom promatranja stoperske problematike nekako su odgovoru najbliži Ćaleta-Car i Gvardiol. Zanimljivo, njih dvojica samo su dvaput tvorili tandem srednjih braniča: u kvalifikacijskim ogledima protiv Malte (7-1) i Cipra (3-0). Vjerojatno je izbornik Dalić predvidio lipanjske susrete Lige nacija za uigravanje stopera koji bi trebali predstavljati standardni dvojac u Kataru. Ozljeda Gvardiola umnogome mu je poremetila planove. Nažalost, do puta za Katar hrvatska momčad ima još samo dva termina Lige nacija (s Danskom i Austrijom u rujnu) te ugovoreni prijateljski ogled sa Saudijskom Arabijom.
Nema stabilnosti
Na Svjetsko prvenstvo u Rusiji Dalić je poveo petoricu stopera. Sve utakmice odigrali su Lovren i Vida, izuzev (natjecateljski irelevantnog) susreta s Islandom kada su tandem činili Ćorluka i Ćaleta-Car. Jedino Tin Jedvaj nije nastupio. Dakle, hrvatska je reprezentacija prije četiri godine pristigla na natjecanje sa standardnim i uigranim stoperskim dvojcem. Staloženost zadnje linije nudila je stabilnost igri cijele momčadi. Na putu do finala...
Sada je situacija mnogo složenija. Stožer nema definiran (niti isprofiliran) par srednjih braniča, a još je neizvjesno i tko će popuniti stopersku kvotu. Zaslužnici iz Rusije – 33-godišnjaci Vida i Lovren nisu u "dobitnoj situaciji". Vida je trenutačno bez kluba, a Lovren je ''zarobljen'' u ruskom Zenitu. Istovremeno, Erlić ima jedan nastup, dočim Šutalo još nije niti debitirao za A vrstu...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....