U kategoriji kazališnih glumica Zlatnog Studija ove su godine nominirane dvije iskusne veteranke, jedna od njih s međunarodnom karijerom, zatim dvije glumice u zrelim godinama karijere u kojima nižu uspjehe u kazalištu i na ekranima te glumica na pragu 30-ih koja već slovi za bitno ime mlađe generacije.
Podsjetimo, tijekom prosinca predstavljamo nominirane u kategorijama Zlatnog Studija, a glasanje publike počinje 1. siječnja - takoreći, čim čujete zvuk Radetzky marša iz Musikvereina, počnite glasati. Finalisti će se znati 9. siječnja, dok će se pobjednici Zlatnog Studija doznati 31. siječnja, na svečanoj dodjeli u HNK2.
Ksenija Prohaska, kazališna diva međunarodne karijere, koja aktualno na pozornicama diljem zemlje, pa i u inozemstvu igra svoje dugovječne predstave "Marlene Dietrich" i "Billie Holiday", kao i recentnu uspješnicu "A odakle ste vi, gospođo", te je u životu igrala s Gerardom Depardieuom, Warrenom Beattyjem, ali i s Josipom Gendom, Žarkom Radićem i Sinišom Popovićem, u Goldonijevim "Ribarskim svađama", u režiji Krešimira Dolenčića, na Dubrovačkim ljetnim igrama ovo ljeto igrala je gospođu Pavlu, ženu patruna Tonka (Joško Ševo).
‘Udarala joj vritnjake‘
"S Pavlom suosjećam i razumijem je. Svu je svoju frustraciju iskaljivala na susjedi, udarala joj vritnjake, a time je zapravo mislila tući svog grubog i hladnog muža, osjećajući duboki jad jer su se izjalovila sva njezina nastojanja da on postane pristojan i nježan suprug. Iz tog ogromnog čekanja izrasla je ta negativna strast koja je isplivavala na najneočekivanijim mjestima. Ali nisu sve žene Pavla. Tko zna, možda je moja sljedeća uloga rospija koja muža pretvara u pokornog batlera. Voljela bih jednom biti takva žena, barem na pozornici", rekla je nedavno Ksenija Prohaska u intervjuu za Jutarnji.
Mirej Stanić, prvakinja Kazališta Marina Držića iz Dubrovnika, nominirana je za ulogu Majke u predstavi Kazališta Marina Držića iz Dubrovnika "Kuća je velika, ne može se ona nosit". Riječ je o predstavi u dramatizaciji Dorotee Šušak i Romana Nikolića nastaloj na temelju (ne)anonimnih priča koje su Dubrovčani i Dubrovkinje na zamolbu Kazališta slali autorskoj ekipi.
Njezinu kreaciju u toj predstavi visoko je vrednovala kritika. Vesna Muhoberac za Kazalište.hr napisala je: "Iznimno je potresna, katarzična, briljantna, gotovo antologijska scena u novoj predstavi Kazališta Marina Držića u kojoj Mirej Stanić igra dementnu osobu koja ima lucidne proplamsaje, ne zna (se) u kojemu svijetu živi, zaboravlja, ne sjeća se najbližih, vraća se u fazu djeteta, tužno i besperspektivno gleda svoga sina koji joj nježno stavlja bavarin ispod vrata, govoreći joj kako to nije zbog nje nego zbog njega da ga ne bi trebao prati. Mirej Stanić ostvarila je svoju ponajbolju ulogu na daskama KMD-a, među probranom, uglavnom dubrovačkom publikom koja sjedi na sceni i iz vrlo bliske perspektive promatra zrcalno svoj život ili život svojih najbližih, svoje djetinjstvo, voajerski gleda svoje obitelji, teške odlaske, prizivajući zaboravljena vremena, ljude i prostore. Naša je mama Fani Muhoberac često znala reći: ‘Prostori pamte‘. Prostori pamte ljude, iako ljudi zaboravljaju ljude".
Mnogi tvrde da je uloga s kojom je Mirej Stanić nominirana možda i najbolja u njezinoj karijeri, koja je započela kada se s 15 godina počela baviti glumom u Studentskom teatru Lero. Upisala je jezike na Filozofskom fakultetu te paralelno glumu na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu, koju je i diplomirala. Stalna članica ansambla Kazališta Marina Držića je od 1995. godine. Radila je kao voditeljica dramskih grupa pri Kazalištu Marina Držića, Studentskom teatru Lero i Ženskom đačkom domu.
Nika Ivančić nominirana je za ulogu Anne of Cleves u predstavi "Six!" Tobyja Marlowa i Lucy Moss, redatelja i koreografa Igora Barberića, u izvedbi Zagrebačkog gradskog kazališta Komedija.
Velika produkcija
"Six!" je britanski mjuzikl koji se posljednjih godina nametnuo kao pop-fenomen. Ovo djelo napisalo je dvoje mladih ljudi dok su studirali na umjetničkoj akademiji u Cambridgeu. Nakon što je izveden na Edinburgh Festivalu Fringe, započeo je trijumfalni put do velikih pozornica, preko West Enda do Broadwaya. Priča mjuzikla prati šest žena engleskog kralja Henrika VIII. koje se susreću kao pop-pjevačice i natječu za istaknutu solo poziciju.
Nika Ivančić, koja utjelovljuje Anne of Cleves, za časopis Elle o mjuziklu "Six!" je rekla:
"Rekao bi čovjek da će biti puno teže igrati u ‘Jadnicima‘ s obzirom na to da su bili tako velika produkcija i da je bilo toliko puno ljudi, no, moram priznati, ovo je meni teže. Manji je ansambl, ali su potpuno različiti zadaci; spajati pjevanje i glumu i ples dosta je izazovno!"
Nika Ivančić bila je nominirana za nagradu Zlatnog Studija u kategoriji novog lica u kazalištu i na filmu 2018. godine. Rođena je u Puli 1994. godine. Studirala je na Sveučilištu u Rijeci - preddiplomski studij Gluma i mediji te zatim diplomski studij Glume u klasi prof. Rade Šerbedžije. Surađivala je sa Slovenskim mladinskim gledališčem u Ljubljani, Gradskim kazalištem Žar ptica, INK-om Pula, Hrvatskim narodnim kazalištem Ivana pl. Zajca u Rijeci, Kazalištem Ulysses, Teatrom EXIT i Gradskim kazalištem Komedija.
Helena Minić, ključna nositeljica repertoara HNK Varaždin, donijela je ulogu Medeje u predstavi "Medeja" na tvrđavi Lovrjenac, u režiji Marina Kušeja, koprodukciji Dubrovačkih ljetnih igara, Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu i Slovenskog narodnog gledališča iz Maribora. Za tu ulogu već je dobila festivalsku nagradu Orlanda, a Ocjenjivački sud nagrade Orlando u sastavu Petra Jelača, Davor Mojaš i Željka Turčinović obrazložio je: "Helena Minić Matanić u ulozi Medeje tijekom cijele izvedbe uspijevala je balansirati između Stoneove suvremene žene i univerzalnog, antičkog mita iz teksta Heinera Müllera Medeja materijal. Njezina Medeja ne stavlja akcent na tragični motiv i dramatiku ubijanja djece, odnosno na kolebanje između majčinskih osjećaja i osvete. Stavlja fokus na neprihvaćanje nepravde, u čemu je Helena Minić Matanić dosljedna i uvjerljiva. Scene emotivnog lomljenja, kao i prizori seksualne asertivnosti i ucjenjivanja muža u nadi da ga ponovno osvoji, uistinu su iskaz velike glumačke posvećenosti i emotivne predanosti."
Uloga umjetne inteligencije
Montažstroj u svojoj prvoj koprodukciji s Kazalištem Gavella premijerno je izveo kazališni projekt ‘‘Slijepi vode slijepe‘‘. Predstava se bavi umjetnom inteligencijom i društvenim sljepilom, odnosno slijepim prihvaćanjem informacija. U predstavi je gostovala Anđela Ramljak, članica Zagrebačkog kazališta mladih, i to u ulozi umjetne inteligencije.
"To je bio jedan zanimljiv suodnos svih ovih mjeseci s tim likom, gdje sam ja imitirala nju, da bi ona imitirala i da bi na kraju ja imitirala nju, više ne znam što je što... I ja sam se u jednom trenutku počela s njom obračunavati kao sa živim stvorom, to je isto zanimljivo", napomenula je za HRT Anđela Ramljak u povodu premijere.
Anđela Ramljak, koja je rođena u Mostaru i magistrirala glumu na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, a nezaobilazna je članica Zagrebačkog kazališta mladih, bila je u nominaciji za kazališni Zlatni Studio za ulogu Nikoline u predstavi "Ja sam ona koja nisam", dramaturginje Željke Udovičić i redatelja Paola Magellija. Jednako je tako lice filmova i serija, te je bila i Ofelija u dubrovačkom "Hamletu", koji je potpisao isti megadvojac. Lice koje podsjeća na Nastassju Kinski krije talente i izvan glume - prije glume studirala je modni dizajn, zna heklati i šivati, svira blok flautu i trubu, bavi se sportom, a šira publika i danas se sjeća da je prije mnogo godina igrala policajku u seriji "Zabranjena ljubav".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....