MILA ELEGOVIĆ

‘U četrnaestoj sam postala rasna žena, napustila balet i otišla u glumice. Sada sam ‘fully booked‘‘

Napunila je 51 godinu te ovo ljeto plesala u koreodrami "Romeo i Julija" koreografa Dinka Bogdanića, Opere bb i INK Pula
'Miljenko Puljić ima velike planove. Kazalište Komedija povest će u pravom smjeru'
 Almir Durgut

Za glumicu Milu Elegović 2021. je definitivno godina povratka. Povratka baletu koji je plesala kao mala, povratka televizijskim ulogama, Nušiću koji je obilježio početke njezina matičnog kazališta Komedija, povratka starom prijateljstvu.

Svestrana umjetnica, koja je uoči ljeta napunila 51 godinu, u jednom je trenutku samo otišla na godišnji, kako kaže na “nepoznatu lokaciju, koja nije na moru, ali mu je blizu”. Željela se odmoriti od posla koji je iza nje i biti spremna za jesen, za koju, unatoč pandemiji, ima velike planove.

- Ja sam, kako se ono kaže, fully booked. Sretna sam što me zovu, no pobjegla sam se odmarati. Predstoji mi i koncert s Brunom Krajcarom 14. kolovoza u Kršanu, potom s Ronaldom Brausom 20. kolovoza u Rovinju, a onda će vrlo brzo stići i rujan... - govori Elegović.

I taj komad odmora koji si je odredila nije baš osobito dug, jer u drugoj polovici srpnja imala je premijeru koreodrame “Romeo i Julija”, prema predlošku Williama Shakespearea, na glazbu P. I. Čajkovskog, koja je uprizorena pred velebnom crkvom svete Eufemije. Koreografiju predstave potpisuje slavni hrvatski koreograf Dinko Bogdanić, a nastala je u suradnji ansambla Opere bb i Istarskog narodnog kazališta s Gradskim kazalištem Pula. Milu je u ovom komadu, koji je u toj mješavini žanrova ponajviše balet, dopala uloga dadilje koja ljubuje s Mercuzijem (Walter Roša). Istodobno ju je dopalo, kada je prihvatila ovu ulogu, da mora ući i u baletne papučice.

- Nije mi to prvi put. Ja sam svoju kazališnu karijeru započela kao klasična balerina. S četiri godine počela sam plesati klasični balet i plesala sam ga do puberteta, negdje do 14 godine, kada se moje tijelo jako zaokružilo. U godinu dana sam izgubila baletnu krhkost i postala jedna rasna žena. Bilo je to za mene dosta frustrirajuće, jer je trebalo paziti na težinu, a ja sam tada bila u pubertetu, pa me je sve to užasno deprimiralo i iznerviralo. Zato sam, u stvari, i otišla u glumačke vode, prebacila se na kazalište, međutim je balet do danas ostao moja tiha ljubav - govori Elegović. Nakon pauze od nekih sedam godina, kada je bila na prvoj godini Akademije dramske umjetnosti, shvatila je da mora smršaviti. Nije to bio silan višak kilograma, nekih sedam-osam, no kako je Mila “petitne”, sitne građe, to se na glumicama jako vidi.

- Vratila sam se zato, u svojoj 21. godini, pokojnoj teti Silviji Hercigonji na satove i više se nikad nisam udebljala. Čim sam došla, poludjela je i rekla mi: ‘Ak buš ostala ovakva, ti ćeš glumiti samo jedan, određeni tip uloga’. I to je stvarno istina. Nije samo pitanje ljepote, već da imaš to neutralno tijelo s kojim možeš igrati što god želiš, da ti gabarit ne određuje tip likova koje ćeš tumačiti. Na tome sam joj zahvalna do kraja - govori Elegović. Od tada je i na svojoj dijeti koju nikad nije prekinula, a na satove baleta nastavila je odlaziti u Komediji, kod njihova baletnog ansambla. Plesala je u mjuziklima, upuštala se u razno-razne plesne projekte, ali joj se nikada nije dogodilo da radi s nekim koreografom klasične varijacije. Sve do tada.

image
Dobila je ulogu nove šefice postaje u Dizmovu - Mirjane Mace Čičak u seriji Nove TV 'Dar Mar'
Almir Durgut

Prijatelj Braus

- I sada dolazi jedan lijepa priča. Ronald Braus i ja smo bili veliki prijatelji, a onda smo se prije osam godina, blago rečeno, posvađali. No putevi su nam se nekako sada opet spojili, i ovo je jedna velika životna pobjeda i moja i njegova, da smo se usprkos razilaženju ponovno našli. Život ti to kreira, on daje šansu svakome, i prijateljstvu i odnosu da se ili popravi ili pokvari do kraja - zaključuje. Kako su ponovno sve više počeli razgovarati i družiti se, Braus ju je prvo pozvao da mu se pridruži na koncertu Roni i prijatelji 20. kolovoza, a potom, već za tjedan dana, ponudio i ulogu u “Romeu i Juliji”.

- Presudno mi je bilo kad sam čula da taj balet radi Dinko Bogdanić. Dinko i ja se znamo strašno dugo. Dolazio je redovito na sve moje predstave u Komediji, a on je za mene, još od malena, jedan od najvećih umjetnika koje sam srela, no nikada nismo zajedno radili - govori. Silno Elegović hvali Dinka Bogdanića, navodeći kako je maestralno postavio taj komad, s koliko jednostavnosti radi probe, kako je divan i veliki umjetnik...

Povratak televiziji

Mila u “Romeu i Juliji” i govori i pleše, nije doduše stala na baletne špice, jer to, kaže, ne može, no uspjela je na sceni izvesti sve što je bilo zadano.

- Već na generalnoj probi shvatila sam da sve ide kako treba, i zato na premijeri nisam imala baš nikakvu tremu. Pripreme su bile jako naporne, jer imali smo samo 12 dana, no zahvalna sam sebi, na svojoj disciplini, jer više-manje svakodnevno vježbam, trčim dva-tri puta tjedno. Da nisam imala tu kondiciju, ne bih ovo mogla. Tijelo mi je sve lijepo izdržalo, međutim da je bilo naporno, bilo je. To su ipak bile probe po šest sati dnevno, i to usred one najveće vrućine u Zagrebu. No trebalo mi je to, trebao je svima nama taj umor. Ja sam doduše radila, ali zbog korone nisam toliko igrala predstave i sada sam shvatila koliko mi se nagomilalo energije koju je trebalo isprazniti, i to baš pred publikom - navodi.

U ovom razdoblju pandemije možda je bilo malo kazališta, ali kako Elegović stalno nešto radi, upustila se i u digitalni projekt s Igorom Barberićem, ali i vratila nakon deset godina televiziji. Točnije, dobila je ulogu nove šefice postaje u Dizmovu - Mirjane Mace Čičak u seriji Nove TV “Dar Mar”.

Lemina predstava

- Jako sam sretna što sam se vratila na televiziju, bilo mi je genijalno raditi tu ulogu, jer su je divno napisali i super mi je bilo raditi s tom ekipom, sve je tako dobro organizirano. Vidjela sam i da nisam još izgubila taj svoj touch, jer za televiziju tog tipa vi morate biti strašno brzi, spremni, nema vremena za traženja u ulozi, to je mehanizam koji samo ide - kaže Elegović.

A što je s drugom sezonom “Dar Mara”?

- Ne znam i ne smijem reći. Pravim se toša - uzvraća uz smijeh.

Kako god, čeka je radna jesen, pa tako i nastavak rada u Komediji, kazalištu koje je dobilo novog ravnatelja Miljenka Puljića, zbog čega je Mila jako sretna, jer Puljić ima velike planove i uvjerena je da će teatar, uzdrman i potresom i koronom, povesti u pravom smjeru. Već zna što je čeka - uloga u komadu slavnog Branislava Nušića “Ožalošćena porodica”.

- Strašno se tome veselim, to je jedna klasična srpska komedija koju režira Ivan Leo Lemo i čija će premijera biti u listopadu. Dobila sam fenomenalnu ulogu udovice Sarke, a to je uloga koju su igrale velike srpske glumice. Baš mi je izazov da konačno malo pričam Nušića, kojeg jako dugo nismo imali u Komediji, a ljudi zaboravljaju da je na otvorenju u prvoj sezoni igrao ‘Dr’, da je ovo kazalište svoj dramski početak i imalo s Nušićem - zaključila je Mila Elegović. Pored nje, u “Ožalošćenoj porodici” uloge će imati Damir Lončar, Dubravka Ostojić, Davor Svedružić, Roni Žlabur, Mirela Brekalo... ili, kako to kaže Mila za kraj - “baš jedna fina ekipa”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 07:49