Nakon dvije godine, koliko je prošlo od prikazivanja prve sezone "Metropolitanaca", stigla je vijest da će ova, konceptom i sadržajem vrlo aktualna, ali i zabavna serija, dobiti nove nastavke. Prva klapa pala je u drugoj polovici rujna, a druga sezona, koju kao i prvu radi Ring produkcija predvođena Darijem Vinceom kao producentom, ujedno i autorom serije, na program HRT-a stići će početkom sljedeće godine.
Rene Bitorajac i Dejan Aćimović vratili su se u uloge ljutih rivala - pozitivca, zubara Petra Galića i ne baš tako pozitivnog poduzetnika Josipa Pavića, vlasnika lokalnog restorana Čardak. Tu su i ostali stanovnici Vrtovca, fiktivnog zagrebačkog prigradskog naselja čiji mikrosvijet odlično dočarava što se sve događa u glavnom gradu Hrvatske, a glume ih Dijana Vidušin, Linda Begonja, Nataša Janjić, Ksenija Marinković, Barbara Nola, Ljubica Jović, Judita Franković, Vicko Bilandžić, Franjo Kuhar, Filip Juričić, Sanja Marin, Dušan Bućan, Siniša Popović, Goran Grgić, Roko Sikavica, Filip Detelić, Bernard Tomić...
Kada smo prije nešto više od dvije godine razgovarali s Vinceom u povodu prve sezone "Metropolitanaca", čija je okosnica priče bila potres i pandemija, on je gotovo proročanski izjavio: "Grubo je reći, ali obnova od potresa mogla bi pokriti barem tri sezone serije. Nadam se ne i pandemije." Međutim, posljedice potresa ipak nisu okosnica druge sezone serije, već tema koja je u međuvremenu Zagrepčanima postala vrlo aktualno - recikliranje.
- Istina, posljedice potresa još su tu, no nažalost i korona i sve ono što je ostavila za sobom. Možda je još prerano to reći, ali imam dojam da će u budućnosti 2020. godina biti označavana kao neka važna globalna prekretnica. Ono što nas je probudilo iz sna tog potresnog jutra prisutno je i sada, u materijalnom, metaforičkom i društvenom smislu. Samo to nije više lokalna, zagrebačka priča, nego sada čitav svijet živi "novo normalno", svugdje se ljudi iseljavaju iz svojih stanova i svaki dan vrijedi ono da su "sljedeća dva tjedna ključna". Postali smo zvijezde vlastitog virtualnog života, izolirani u grupice koje međusobno ne komuniciraju, ali nas stvarnost pretječe i svakodnevno buši te naše ‘mjehuriće‘. Bilo da je epidemija, potres, ratovi, prirodne katastrofe zbog globalnog zatopljenja, cijena energije, sve veće gomile smeća i zakrčene prometnice, sve nas to jednako ili slično pogađa, u koji se god ‘mjehurić‘ zavukli, kojem god bogu se molili, kojoj god ‘teoriji‘ vjerovali.
Kada u zgradi pukne cijev, voda curi i vakseru i antivakseru, smeće smrdi i jednom i drugom. "Metropolitanci" prate kako se nosimo s tom potrebom da se ogradimo zidovima od drugih i drukčijih dok primamo grube udarce stvarnosti koji nam nameću okrutnu istinu; zajedničke probleme moramo rješavati zajednički. Smeće će zato biti jedna od važnijih tema u ovoj sezoni. Iako se sadržaj svačije vrećice razlikuje, svi ga proizvodimo, a kada se o njemu ne brinemo kako treba, smrdi svima i sve zatrpava - odgovorio nam je autor serije, ujedno i glavni scenarist priče koju su već za prve sezone okarakterizirali glumačkom serijom.
Jer "Metropolitanci" pričaju priču o osamdesetak likova, koji se provlače cijelom sezonom, a svatko ponekad izbije u prvi plan. Svaki lik ima razrađeni karakter, neku svoju priču koja se onda spaja, neočekivano vodi, reklo bi se onako "altmanovski" prema drugom liku. A to nije nimalo jednostavno, ni posao koji se može odraditi ‘preko noći‘.
- Napisao sam veći dio priče još lani, a na raspisivanju scenarija pomagali su mi moj dugogodišnji suradnik Saša Podgorelec i redatelj Igor Šeregi. Naravno, i naš urednik Mislav Brumec koji angažirano čita i komentira sve što napišemo. To je takav posao da imate dojam da nikada nije gotovo, dok vam tekst ne iščupaju iz ruke jer se počinje snimati. Tako da se s većim ili manjim pauzama pisalo oko godinu i pol dana - objasnio je Vince. Nakon duljih priprema snimanje je počelo 22. rujna, a nadaju se da će sve završiti do početka prosinca. U nešto više od dva mjeseca trebali bi snimiti dvanaest novih epizoda, koje će i prije kraja snimanja početi montirati i postproducirati kako bi prve epizode već krajem siječnja bile isporučene HRT-u koji im je najavio prikazivanje početkom sljedeće godine. Koliko ljudi sudjeluje u ovom projektu, Vinceu je teško reći, podvući crtu.
- Kada bismo brojali sve koji na neki način sudjeluju u ovom projektu, govorili bismo o mnogo stotina, možda i tisuću ljudi. Pod paskom direktora produkcije Igora Vukova, redatelja Igora Šeregija i direktora fotografije Tomislava Sutlara užu ekipu koja snima čini četrdesetak ljudi, osamdesetak glumaca i nekoliko stotina statista, čiji konačan broj još ne znam - dodao je Vince.
Imaginarni Vrtovec čine vrlo stvarni lokaliteti u neposrednoj blizini, od Podbrežja, Odre, Klare, Čeha, Buzina... taj južni prsten oko Zagreba u kojem među kućicama s vrtovima niču nove zgrade i prometnice, u koji se doseljavaju neki novi ljudi i život se drastično mijenja. Vrtovec je, otkrio je Vince, dobio novi komunalni vrt u kojem će se događati dosta radnje. Ono što je novo je da će ekipa više puta ipak posjetiti stari centar grada u kojem skele i dizalice daju naslutiti da se i tamo stvari mijenjaju. Vremena nemaju napretek, ali iza njih je već odrađena najzahtjevnija scena cijele sezone koju snimili prije desetak dana.
- Ne smijem puno otkrivati, ali dogodio se veliki sukob u Vrtovcu koji se ovaj put podijelio generacijski, na mlade i stare. Snimali smo scenu tog sukoba s puno glumaca i puno statista, a vremenska se prognoza više puta mijenjala u nekoliko dana. Nastojimo što brže završiti eksterijerne scene, prije nego što se dani jako skrate, otpadne lišće i zahladi, ali borimo se s vjerojatno najkišovitijom jeseni u posljednjih nekoliko godina. Teško je planirati, a još teže mijenjati i prilagođavati planove s puno glumaca i zahtjevnih lokacija, a greške i pehovi s kišom skupo se plaćaju, kao što je ovih dana iskusio i Dinamo. Što se nas tiče, mi smo na kraju izašli kao pobjednici, uz nekoliko manjih ozljeda - rekao je Vince. No nije im to jedini problem u realizaciji ovog projekta. S produkcijske strane, dodao je, nema većeg izazova od vođenja mnogo složenih linija priče s puno likova, na puno različitih lokacija i s protokom vremena.
- To je pakao za planiranje i organizaciju. A mi si to onda još dodatno otežamo pa uvedemo životinje, akciju, kostime, pjevanje, strance... Međutim, najvažnije je osigurati da tehničke teškoće i izazovi ne ometu pažljivi rad na karakterima i njihovu uvjerljivom razvoju jer to je naš forte. Radimo seriju koja želi biti i zabavna i zanimljiva, ali i emotivno angažirati publiku - ističe producent.
No zašto smo toliko dugo čekali drugu sezonu?
- HRT je gotovo pa jedina, a svakako najvažnija platforma za domaće audiovizualne i dramske kreativce, a sredstva su ograničena, pa treba naći mjesta za sve, osobito za mlade, nove autore. Zato smo morali malo pričekati, no dobre stvari uglavnom isplivaju, prije ili kasnije. No glumački cast nije uopće bilo teško ponovno okupiti jer glumci vole svoje uloge u "Metropolitancima" i mnogi itekako sudjeluju u njihovu oblikovanju. Veći je problem okupiti ih u isto vrijeme na istom mjestu, jer su to sve jako traženi i zauzeti glumci. Tu do izražaja dolazi vrijednost naše ekipe, onih koje ne vidite na ekranu, koji iz dana u dan rade čuda da bi u skromnim uvjetima ipak našli način da proizvedemo ono za što realno nemamo uvjete - objasnio je Vince. U međuvremenu je ponovno prikazana prva sezona serije, pa se stekao još bolji uvid tko je publika "Metropolitanaca" jer ipak nije riječ o klasičnom uratku kakav viđamo na našim malim ekranima.
- HRT je prošle zime radio veliko istraživanje stavova gledatelja i ispalo je da smo jako dobro prošli i u odnosu na druge dramske serije javne televizije i u odnosu na hitove komercijalnih televizija. Ugodno su me iznenadile reakcije publike koja je bila u situaciji da nas uspoređuje s drugima. Istraživanje je pobilo i nekoliko predrasuda. Prva je da imamo previše likova i da se radnja teško prati. Publika je na prvo mjesto razloga zašto vole seriju izdvojila likove i glumce, a na drugo zanimljivost radnje. Smatralo se i da publiku može odbiti lokalni karakter priče, međutim istraživanje je pokazalo da to uopće nije tako. Meni je to velika satisfakcija, jer sam svjesno i namjerno išao protiv uvriježenih mitova i standarda. Malo mi je to smiješno govoriti, jer je od pojave "altmanovske" dramaturgije prošlo 60 godina, a danas ispada kao da radimo neki eksperiment. Čovječanstvo nikada u povijesti nije toliko poraslo kao u posljednjih sto godina i činjenica da se pretvaramo u mravinjak odražava se na svaki aspekt naših života, pa zašto ne bi i na dramaturgiju? Mi smo serijom htjeli reagirati na činjenicu da nas je jako puno, da smo različiti i da se te različitosti nužno sreću i sudaraju u nikad povezanijem svijetu. Osobito je tako u glavnom gradu. U tijeku je istovremeni proces u kojem se sve više individualiziramo i sve više smo masa, kolektiv. To je paradoks, ali i permanentna drama. A tu počinje naš posao - zaključio je Dario Vince.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....