Iva Pavletić Crnić s Radija Rijeka, Mario Lipovšek s Radija Istra, Daniel Bilić s Yammata, Dario Maradin s Otvorenog radija i Petra Kapor Radman s Radija Dalmacija ovogodišnji su kandidati za Najbolji glas Zlatnog Studija, najveće medijske nagrade u Hrvatskoj, koje je odabrao stručni žiri.
Glasajte za pobjednike u kategorijama za nagradu Zlatni Studio
Iva Pavletić Crnić omiljeni je glas Radija Rijeka, njihova “dežurna plavuša”, kako je samu sebe prozvala, a taj se naziv uhvatio kod slušatelja koje redovito razveseljava svojom okretnošću, pronicljivim, često provokativnim društvenim komentarima i brzim humorom. Nominaciju za Zlatni Studio, kaže, nije očekivala.
- Oduševljena sam i jako uzbuđena. To je veliko iznenađenje za mene. U petak me nazvala Vedrana Lisica i čestitala mi. Pitala sam se zašto mi čestita, pa nisam trudna, nije mi rođendan, ništa drugo mi nije padalo na pamet. Već i sama nominacija ogromno je priznanje, drago mi je što je prepoznat moj rad. Radio Rijeka više je puta bio nominiran i dobitnik je ove nagrade, kao i naš Robert Ferlin, tako da je ovo velika čast. U mojem poslu najvažnije mi je da usrećim svoje slušatelje, da uz mene i Radio Rijeka lakše prolaze svakodnevnicu - rekla nam je.
Talijanska redakcija
Iva je radijsku karijeru započela prije 15 godina, kao honorarac u talijanskoj redakciji riječkog Radija, gdje joj je šefica bila pokojna Agnese Superina.
- Od nje sam mnogo toga naučila - kako se pišu radijske vijesti, kako se obrađuju teme, osnove posla. Bila je žena bez dlake na jeziku, spremna svakome reći ono što misli. Prvo pojavljivanje u radijskom eteru bile su mi vijesti na talijanskom jeziku, uz Andreu Marsanicha. Nakon toga, tadašnji i sadašnji glavni urednik programa Radija Rijeka Alen Čemeljić pitao me zašto ne bih vodila nešto i na hrvatskom jeziku. Tako sam prije 14 godina krenula u voditeljsku avanturu s ‘Crocodilom’, koji sam godinama vodila uz kolegicu i prijateljicu Irenu Vladić - prisjeća se Iva.
Veliki učitelj bio joj je i Joso Krmpotić, legenda Radija Rijeka, s kojim je počela raditi voditeljske smjene četvrtkom i petkom. On ju je, kaže, naučio što je to “radio bez okvira”.
- Pokazao mi je kako je jedini okvir na radiju tvoja kreativnost, da možemo pozdraviti kako želimo, najaviti emisiju kako želimo. Da možemo reći ono što mislimo, makar to nekome i zasmetalo, da nismo govorni automati. Završila sam političke znanosti, školovana sam za ovaj posao, koji je, smatram, puno više od toga da samo obavljamo ulogu govornih automata - priča voditeljica.
Lik “dežurne plavuše” pao joj je, kaže, na pamet spontano, kao reakcija na stereotip, i to se uhvatilo kod slušatelja. Ova je plavuša brza na jeziku i ne libi se baviti škakljivim temama. Njih obrađuje u emisiji “Vruće plahte”, u kojoj se, iako naziv sugerira erotski sadržaj, bavi svim gorućim temama u aktualnom trenutku. Iako su spontanost i improvizacija važan dio posla, kaže da je dobra priprema temelj svake dobre improvizacije.
- Najdraži mi je dio u rano jutro, od 6 do 6.20 sati. Tada se hvatam onoga što je najškakljivije, muško-ženskih odnosa, političkih tema, a pritom sam i prilično provokativna - smije se.
Mario Lipovšek Battifiaca i prošlogodišnji je Najbolji glas Zlatnog Studija i kaže da je uvijek laskavo braniti titulu.
- Doista ovo nisam očekivao, uvijek je lijepo biti nominiran i sama je nominacija velika čast. Naravno, uvijek imam Roberta Ferlina da mi pije krv, zato što je on tri puta bio nominiran - kaže u svojem stilu Mario Lipovšek Battifiaca.
Ova je godina bila vrlo uspješna za njega, pa je, uz radijski posao, bio i član žirija HTV-ova showa “Zvijezde pjevaju”, u kojem je brzim, duhovitim, stručnim i često samoironičnim komentarima osvojio srca gledatelja, mjuzikl “Casablanca”, koji je osmislio s Irenom Grdinić, hit je na kazališnim daskama, a sudjelovat će i u HTV-ovoj božićnoj emisiji.
- Bila je to i više nego dobra godina, mogu samo reći - ponovilo se. Nizalo se, te se i dalje niže, veselim se projektima koji me čekaju u 2023. Da bi se nešto dogodilo, iza toga treba stajati višegodišnji trud. Posebno mi je drago da sam nominiran baš u radijskoj kategoriji, jer radio je moja osnova, to je moj medij. I drago mi je što je nominiran i Radio Istra, moja matična kuća. To je jedan divan radio, tamo sam se skućio i pronašao se. Ondje imaju razumijevanja za sve moje projekte i odmah bih potpisao da u toj tvrtki dočekam penziju jer je to stvarno najbolja radijska kuća. Prve korake na radiju napravio sam 1993.-1994., prošao sam puno radijskih postaja, od koje su neke blagopočivajuće. Radio je osnova, to je najdirektniji, najneformalniji medij. Radio ne trpi tišinu, ne trpi pauze i kada netko od radijskih voditelja prijeđe na televiziju, to se točno čuje jer je dinamika govora drugačija - kaže prošlogodišnji laureat koji se ponovno našao u utrci za Zlatni Studio.
Glazbena podloga
Dario Maradin prepoznatljiv je glas u eteru Otvorenog radija, koji je sa slušateljskom publikom svaki dan od 10 do 14 sati. Dario je Karlovčanin koji za sebe kaže da mu za sve što radi treba glazbena podloga, beat, ritam, u kojem čak i hoda. Zato je i odabrao radio za svoj medij, a u eteru je već deset godina, od čega osam na Otvorenom. Uz posao na radiju, Maradin ima i svoj YouTube kanal i snima vlogove u kojima obrađuje razne teme i komunicira sa svojom publikom, što se nadoponjuje s onime što radi na Otvorenom.
- Ova mi nominacija jako puno znači. Čast je biti prepoznat i od struke i od slušatelja koji nas prate. Radio je zabavan, ali i vrlo transparentan medij, gdje se čuje svaka pogreška, i ima svoje izazove. Predivan je osjećaj sa slušateljima provoditi dan, širiti pozitivu i uveseljavati ih glazbom. A kada radiš uz glazbu i radiš ono što želiš, što voliš, imaš osjećaj da ti je cijeli život zabava, da nije riječ o klasičnom poslu - kaže Maradin.
Neka druga priča
Daniel Bilić glazbeni je urednik i radijski voditelj Yammat FM-a koji kaže da svoj posao ne bi mijenjao ni za što na svijetu.
- Drago mi je da se prepoznalo ono što radim. Sama nominacija veliko mi je iznenađenje, jer mi smo mala radijska postaja i malo smo drugačiji od ostalih. Ljudi danas radijske voditelje doživljavaju kao glas između reklama i muzike koja je formatirana, pa točno znaš koju ćeš pjesmu kada čuti. Yammat je neka druga priča. Ono što mi je najvažnije u ovom poslu je sloboda, da mogu reći ono što želim, odabrati glazbu koju želim. Sloboda je ta koja bi trebala biti na prvome mjestu. Radio mnogi vide kao nešto starinsko, iz prošlih vremena, ali ga i dalje svi slušaju - kaže Daniel Bilić.
Petra Kapor Radman splitska je voditeljica koja je široj publici poznata i kao glumica u TV seriji “Larin izbor”, koja je svojom energijom, brzim jezikom i otvorenošću u posljednje dvije godine osvojila srca slušatelja Radija Dalmacija. Biti radijska voditeljica, za nju nije samo glas, jer glas je samo sredstvo koje prenosi sve ono drugo što voditelja i voditeljicu čini posebnima i svojima. Najvažnije je do slušatelja doprijeti emocijom, jer to je ono što se pamti, dok se ono što je izgovoreno može i zaboraviti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....