PUNE RUKE POSLA

Sara Renar: ‘S 30-ak koncerata mislim da sam državna rekorderka po broju nastupa u pandemiji‘

Sa Sarom, koja iza sebe već ima četiri albuma razgovarali smo o ovoj novoj suradnji s Insolate, pandemiji, glazbi, psihi...
Pjevacica Sara Renar sa svom svojom glazbenom opremom
 Neja Markicevic/Cropix

Dvije glazbenice naizgled nespojiva stila, kantautorica Sara Renar (34) te DJ-ica i producentica Sunčica Barišić Insolate, početkom ožujka izdaju prvu zajedničku ploču "Hyperventilation". Izdanje je to koje su stvorile još prije pandemije pa njegov naslov danas zvuči kao pogled u budućnost. "Rezultat ove suradnje su 22 minute glazbenog istraživanja individualnih i kolektivnih anksioznosti", rekle su o ploči koju izdaje berlinska kuća Megastructure.

Sa Sarom, koja iza sebe već ima albume "Tišina", "Djeca", "Gdje povlačiš crtu?" i "Jesen", razgovarali smo o ovoj novoj suradnji s Insolate.

Kako ste se Sunčica i vi upoznale i spojile svoje kreativne ideje?

- Sunčica i ja smo počele suradnju krajem 2018. tako što mi se ona javila nakon što je gledala moj nastup na UFO festivalu u njezinu rodnom Osijeku. Bila mi je velika čast, jer ipak je riječ o Insolate - producentici i DJ-ici svjetskog kalibra, i veliki izazov istražiti što vokali i tekstualne dionice mogu značiti u kontekstu techno glazbe. Na neki način kao da smo anticipirale ovo "novo normalno" jer smo na početku jedna drugoj snimale i slale mailom trake s idejama, a potom sam otišla u njezin studio u Osijek i tu se puno prekrasnih ideja rodilo iz zajedničkog jamma. Sunčica mi je iskazala zaista veliko povjerenje i čast time što su se moji vokali našli na čak dvije trake njezina sjajnog prvijenca "Order is Chaos" 2019. godine.

Kako ste nastavile suradnju?

- Potom se rodila ideja zajedničkog izdanja jer smo obje osjetile da imamo još toga reći i glazbeno i vokalno i tekstualno. Strašno je inspirativan njezin osjećaj za atmosferu i slojevite ritmične teksture, a produkcija je, naravno, vrhunska. Stoga sam vokalima intuitivno pristupila kao još jednom instrumentu u soundtracku apokaliptičnog festivala, što se također pokazalo proročanski jer se netom nakon završetka miksa traka za EP "Hyperventilation" naš život iz korijena promijenio.

Što vas fascinira u njezinoj glazbi?

- Danas mi njezina glazba budi i nostalgiju za vremenima kada smo mogli ići u klubove i dočekati u njima jutra.

Hoćemo li album moći čuti i u live izdanju?

- Imale smo brojne planove za zajednički nastup, za koji smo čak i osvojile potporu Hrvatskog društva skladatelja putem natječaja Electro Cro, no to je, nažalost, prošle godine stavljeno na čekanje. Velika mi je želja da nastup realiziramo ove godine, makar u obliku streama.

image
Sara Renar i Insolate
Vladimira Spindler

Osim suradnje s Insolate, koja ste još izdanja objavili u posljednjih godinu dana? Jeste li se, s obzirom na okolnosti, više posvetili produkciji?

- Jako sam ponosna što sam imala prilike sudjelovati u stvaranju debitantskog albuma Dimitrija Dimitrijevića "Čar-pitanje" koji je izašao početkom prosinca prošle godine. Trenutačno se bavim promocijom dvaju studijskih izdanja koja izlaze početkom ožujka. Prvi je EP “Hyperventilation”, a drugi je moj četvrti studijski album "Šuti i pjevaj" koji izlazi 8. ožujka u izdanju Croatia Recordsa i zbog kojega sam ali ono baš dječje uzbuđena i jedva čekam da ga čujete.

Kako ste se prilagodili epidemiji? Je li to glazbenicima uopće moguće?

- Tajna je uspjeha ljudskog roda da se možemo prilagoditi na svašta, ali naravno da se kao izvođač glazbe uživo ne možete prilagoditi situaciji u kojoj su žive izvedbe onemogućene. Virtualni koncert ili stream nikad neće biti pravi koncert, to prepoznaje i publika. A cijela nezavisna-alternativna glazbena scena bila je daleko od održive i prije nego što nas je zahvatila pandemija, i to ne samo u Hrvatskoj nego u svjetskim razmjerima. Više je psiholoških studija pokazalo da su glazbenici masovno patili od burnouta u situaciji kad praktički sami rade kompletnu promociju, booking i koncertnu logistiku, dok velik dio društva to uopće ne smatra pravim poslom. Sad se od nas traži da za stream koncerta radimo posao cijele televizijske produkcijske kuće za još manje ili nikakve honorare.

Čime ste najviše okupirani u posljednjih godinu dana? Jeste li bili primorani naći neki drugi izvor prihoda osim glazbe?

- Netom prije nego što su se naši životi promijenili iz temelja, u veljači 2020., na rezidencijalnom boravku u Berlinu radila sam na performansu "Gdje smo ovo, pričaj mi" koji se temelji na stihovima sjajne crnogorske pjesnikinje Barbare Delać. Inače, lako je moguće da sam s 30 održanih koncerata i livestreamova tijekom 2020. državna rekorderka u broju pandemijskih koncerata, a uspjela sam čak boraviti mjesec i pol izvan države tijekom rujna i listopada na glazbenoj rezidenciji One Beat Balkans u Vojvodini, umjetničkom rezidencijalnom boravku instituta Elias Canetti u mjestu Ruse u Bugarskoj te koncertnoj turneji u Ruse, Velikom Tarnovu, Plovdivu i Sofiji. Snalazim se nekako, ali zimu ne bih pregurala da posljednjih mjeseci povremeno ne radim arhitektonske poslove za koje sam školovana.

Vidite li u cijeloj situaciji nešto dobro, bilo privatno, bilo u kontekstu glazbene industrije?

- Ne znam je li to zbog lijepog vremena ili zato što mi dva izdanja izlaze sad početkom ožujka, ali uspijevam svoje tjeskobe i strahove držati pod kontrolom. Imam veliku sreću što sam okružena zaista divnim krugom obitelji, prijatelja i suradnika. Strah me pomisliti kako je ljudima koji su se našli sami u ovoj situaciji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. prosinac 2024 00:33