NOVA PREDSTAVA

Pripremite se za ‘Fatimsko proročanstvo‘: Franka Batelić kao vidjelica, a Ana Uršula Najev je časna sestra

Branimir Mihaljević najavljuje predstavu ‘Fatimsko proročanstvo‘ na kojoj je radio punih osamnaest godina

Ana Uršula Najev i Franka Batelić Ćorluka

 Sandra Mihaljević/

Kada danas pogledam unazad na taj period čini mi se da je upravo tako trebalo biti. Krenuli smo sa idejom mjuzikla ali kako su godine prolazile sve više smo ulazili u dubinu tematike i njenu ozbiljnost te se forma promijenila. Puno smo čitali, bio sam s obitelji dva puta u Fatimi, no otkrio sam i mnogo detalja iz života Pape Ivana Pavla II. koji su nam se divno uklopili u priču. Mogu reći da me i sam rad na ovom djelu ispunjavao ali i promijenio. Negdje prije onog velikog lockdowna 2020. godine odlučio sam sve napisati ponovno ali ovoga puta za veliki simfonijski orkestar. Lockdown mi je na neki način i omogućio taj mir da se potpuno posvetim partiturama - kaže Branimir Mihaljević, najavljujući predstavu ‘Fatimsko proročanstvo‘ na kojoj je radio punih osamnaest godina.

Karakterno na pola puta između opere i mjuzikla, ova predstava pisana je za simfonijski orkestar, zbor i soliste. Kroz dva čina u približno dva sata trajanja na pitak način prenosi izuzetno snažnu poruku kroz potpuno istinitu priču koja počinje u Fatimi 13. svibnja 1917. gdje uz čudesne događaje Gospa maloj djeci otkriva tajne od kojih je posljednja dolazak dobrog Pape, u čemu se kasnije pronašao Papa Ivan Pavao II. te dalje kroz drugi čin prati njegov život uključujući atentat i oprost kroz vječnu borbu dobra i zla. Fatimski događaji postali su važan element u katoličkoj pobožnosti i interpretirani su potičući mnoge teologe i vjernike da razmišljaju o njihovom značenju i implikacijama za budućnost Crkve i svijeta.

‘Fatimsko proročanstvo‘ danas je u podne najavljeno songom ‘Radost mi je ljubit patnju‘ što ga uz Simfonijski orkestar pod ravnanjem maestra Pavle Zajceva izvode Franka Batelić i Ana Uršula Najev. Najavni video u režiji Sandre Mihaljević predstavlja posvetu Bogu Lucije dos Santos (Franka Batelić) i Sestre Marie (Ana Uršula Najev), a kroz sadnju cvijeta na početku i kraju ovog puta predočava duboko simboličan put duše. Pokazuje kako, iako život može ostati nepromijenjen, duh postaje bogatiji kada se preda Božjem putu s ljubavlju i predanošću, ističu Franka i Ana Uršula.

image

Ana Uršula Najev

Sandra Mihaljević/

Premijera predstave planirana je tijekom 2024. godine, otkriva Branimir Mihaljević.

- Ove godine je točno 30 godina od prvog posjeta Pape Ivana Pavla II. tada još uvijek ratom zahvaćenoj Hrvatskoj. Planiramo u ovoj godini izvedbama u hrvatskim gradovima koje je za života posjetio simbolički obilježiti i tu obljetnicu. Do same premijere planiramo svaki mjesec objaviti po jedan song iz predstave. U svakom songu su drugi solisti pa ćemo na taj način polako objavljivati cast. Sve glumce i pjevače smo odabrali na audicijama, neki su dobili poziv, a neki su odabrani nakon što su pristupili audicijama za koju su saznali putem javnih objava - kaže skladatelj, dok mi neslužbeno doznajemo kako će predstavi svoj obol dati i Maja Blagdan, Jelena Knezović, Lovro Juraga, Tvrtko Stipić...

Mihaljević je na ‘Fatimskom proročanstvu‘ počeo raditi još 2005. godine, skupa s pokojnim Željkom Pavičićem.

- Željko je napisao libreto. On je bio jako vezan uz vjeru. Svojedobno je zajedno sa Zrinkom Tutićem napisao mjuzikl ‘Majka Božja Bistrička‘. ‘Fatimsko proročanstvo‘ mu je bilo najdraže što je ikada napisao i sretan sam što je upravo meni povjerio taj libreto - prisjeća se Mihaljević, kojem je teško kazati koliko je ukupno ljudi radilo na stvaranju ove predstave.

- Krenuli smo Željko i ja, nakon toga je Nikša Sviličić napravio odličnu dramaturgiju. Zatim smo oformili simfonijski orkestar i djelo snimili sa sjajnim dirigentom maestrom Pavle Zajcevom, te Oratorijskim zborom Cantores santi Marci kojim ravna Jurica Petar Petrač. Glumce, pjevače i plesače odabrali smo na audicijama, Ivica Propadalo napravio je vizualni identitet, a sada na predstavi radi autorski tim koji čine redatelj Robert Bošković, kostimograf, scenograf i koreograf sa svojim asistentima, te inspicijent i još puno drugih ljudi u samoj tehničkoj produkciji i realizaciji - kaže Mihaljević čija sacraletta ima dva čina.

image

Franka Batelić Ćorluka

Sandra Mihaljević/

- U prvom pratimo čudesne događaje u Fatimi 1917. godine, a nakon toga pratimo Luciju dos Santos koja otkriva da treća tajna koja je tada bila pohranjena u tajnom Vatikanskom arhivu govori o Papi Ivanu Pavlu II. te kroz drugi čin pratimo najvažnije trenutke iz njegovog života. Inače, cijelo vrijeme smo u komunikaciji s Hrvatskom biskupskom konferencijom. Veliku pomoć dao nam je Vlč. Tomislav Hačko koji je naše djelo učinio još autentičnijim, a imao sam i tu čast da je u moj studio došao i Njegova Ekselencija mons. Giorgio Lingua koji je odslušavši djelo imao samo riječi hvale te ga je s vlastitom preporukom poslao u Vatikanski dikasterij za kulturu - ističe Mihaljević, kojeg pitamo koliko stoji cijela ova priča.

- Teško je tako odgovoriti na to pitanje, ali mogu reći da se radi o jedinstvenom projektu u sferi privatne produkcije, te da nismo spremni pristati na kompromise koji bi utjecali na kvalitetu izvedbe - govori Mihaljević koji bi volio da predstava proputuje čitav svijet, te da se uvijek igra na hrvatskom jeziku.

- Mislim da ovo djelo ima snažnu poruku i nosi priču u kojoj se baš svatko može prepoznati - zaključuje kompozitor.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 17:36