ZRINKO TUTIĆ

‘Na poseban je način bila seksepilna. Pretjerali smo, morali smo reducirati. Ali, kako je pjevala kod Zlatka Sudca...‘

Pisao je i nizao hitove za cijelu plejadu dobrih glazbenika, potpisuje brojna velika djela, a ipak nikada nije krio što mu je značila

Zrinko Tutić

 Biljana Gaurina/cropix/Cropix

Zrinko Tutić, skladatelj koji je zaslužan za blistave karijere naših brojnih glazbenih zvijezda, Maju je Blagdan prvi put susreo 1992. godine kada je stigla iz Splita kako bi otpjevala prateće vokale na albumu Željka Bebeka.

- Nakon što je svoj posao odradila u studiju, popili smo kavu i shvatio da se radi o posebnom glazbenom ‘specifikonu’ i uz to primijetio da je na jedan poseban način seksepilna. Promišljao sam kako za nju treba pronaći živi prostor. Uslijedila je naša prva suradnja - pjesma ‘Santa Maria’ s kojom je 1992. pobijedila na Zagrebfestu. U tren je privukla pozornost na sebe, pretjerali smo, pa je krenulo svojevrsno reduciranje. Ledila je krv u žilama - prisjeća se Zrinko njihovih početaka, a tadašnja kritika mahom je ukazivala na činjenicu da ni jedna druga pjevačica ne može s toliko emocija iznijeti njegovu pjesmu kao što to čini Maja.

image

Maja Blagdan, Dora 1996.

Livio Andrijic/Cropix

Zrinko je umjetnik koji je pisao i nizao hitove za cijelu plejadu dobrih glazbenika, potpisuje brojna velika djela, a ipak nikada nije krio što mu je Maja značila. Danas je rezultat svega, napominje, višeslojna kompilacija koja uskoro izlazi.

- A jedan od razloga ovog albuma je to što su radiopostaje izgubile, izbrisale brojne pjesme. Ne znam tko si može uzeti za pravo nešto izbrisati. Naprosto su nestale iz etera. Ima pjesama koje nisu mogle izboriti svoj prostor pod suncem zbog nekih megahitova, a izdvojit ću, primjerice, ‘Zlatne ure’, za koje je genijalan tekst napisao Jakša Fiamengo - govori Tutić.

image

Maja Blagdan i Zrinko Tutić

Livio Andrijic/Cropix

Priča nam kako se jednostavno ukazala potreba za tim pjesmama. Nije Maja jedina koja ima svoje glazbene faze.

- Zahvaljujući njezinoj prisutnosti, ona je veliki događaj za duhovnu glazbu, strašno pojačanje, gdje je ona siguran glasnogovornik. Maja je pjesmu ‘Maria’ na duhovnim obnovama Zlatka Sudca toliko upečatljivo da ju publika neprestano traži. Neke se pjesme dogode naprosto kasnije - kaže.

Zrinko je uvjeren da je Majina karijera ostavila toliko dubok trag da bi sada bez problema mogla napuniti tri dvorane Lisinski bez ijednog zalijepljenog plakata. Ona ima prostor za publiku koja odloži kaput, sjedne, sluša. Za jednu pristojnu Hrvatsku.

Od početaka su Maja i Zrinko povezani i sve ove godine ta povezanost nije blijedila.

- Ona je zauvijek moje dijete. A zbog čega sam birao da tu neku duhovnu nit u mojim skladbama upravo ona pjeva, pitanje je na koje nemam odgovor. U svakom slučaju, to je bio moj izbor, a njezina želja - otkriva Zrinko Tutić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. listopad 2024 01:42