ZLATNI STUDIO 2024.

Koji je spot vama najbolji: ‘Gonzo je rasturio s Pipsima i Let3, ali svi pričaju samo o ovoj pjesmi...‘

Čitatelji mogu glasati jednom dnevno, a pretplatnici premium sadržaja Jutarnjeg lista mogu dati dva glasa u jednom danu favoritima

Zlatni Studio - najbolji spotovi

 Cropix/

Gonzo protiv Gonza - tako bi se na prvi pogled mogla nazvati ovogodišnja nova kategorija Zlatnog Studija Glazbeni spot, u kojoj se natječu autori najboljih glazbenih videospotova izdanih 2023. godine.

Slučaj je, naime, htio da je jedan od naših najboljih redatelja spotova, Radislav Jovanov Gonzo, imao sjajnu godinu iza sebe, pa je tako nominiran za čak tri videouratka. Ali konkurencija je toliko jaka da mu čak ni to nije garancija da će u veljači baš on kući otići sa statuom Zlatnog Studija.

image

Radislav Jovanov Gonzo

/Neja Markicevic/cropix

A o tome odlučuju isključivo čitatelji Jutarnjeg lista. Iako je pet najboljih spotova nominirao naš ekspertni žiri u sastavu: Nenad Ninčević, Ante Pecotić, Ivan Huljić, Ante Gelo i Maja Kruhak, vaši glasovi su ti koji će u prvom krugu do 29. prosinca odabrati tri finalista, a onda i konačnog pobjednika. Glasati možete putem kupona u magazinu Studio i na našem portalu Jutarnji.hr.

Glasanje za ovu prestižnu, sedmu po redu medijsku nagradu nosi i neke novosti. Tako od ove godine pretplatnici na premium sadržaj Jutarnjeg lista imaju privilegij glasati dva puta unutar 24 sata. Putem portala jutarnji.hr čitatelji mogu glasati jednom dnevno, a pretplatnici premiuma ostvaruju prednost - a to je dati dva glasa u jednom danu svojim favoritima. Svi koji još nisu pretplatnici premium sadržaja mogu se pretplatiti OVDJE.

Kategorija najboljih spotova djelomično se, posve logično, preklapa s onom za pjesmu godine, a Zlatni Studio, zanimljivo, igrom je slučaja cijeli u znaku riječi - mama. “Mama ŠČ!” Leta 3 tako ima dvije nominacije, za pjesmu i za spot godine, kao i “Mamacita” Vojka V., dok se Gršina “Mamma mia” s nevjerojatnih 19 milijuna pogleda na YouTubeu u sedam mjeseci zaustavila na onoj za pjesmu godine.

image

Vojko V.

Goran Sebelic/Cropix

Prljavci su, pak, unatoč turbulencijama u bendu, također završili s dvije nominacije - njihove “Stare navike” nominirane su i za pjesmu i za spot godine, a među pet nominiranih spotova završio je i Gibonni sa svojim hitom “Mlijeko proliveno”.

Top pet u ovoj kategoriji zaokružuju Pips, Chips & Videoclips s dosad najvećim hitom sa svojeg novog albuma “Vesna”, otvornom pjesmom “Većinom”.

Složit ćemo se, sve su to redom odlične pjesme, ali ovdje počast odajemo autorima sjajnih videospotova koji ih prate. Pa krenimo.

Vojko V. još uvijek ubire pohvale za svoj drugi studijski album “Dvojko”, koji je naišao na masovni odaziv publike (nedavno je rasturio krcati Dom sportova u Zagrebu), a na kraju je baš plesna “Mamacita”, zahvaljujući odličnom spotu, ispala njegov najveći hit s oko pet milijuna pogleda na YouTubeu.

Spot je smislio, napisao, režirao i montirao Rino Barbir, koji je za Vojkov hit “Ne može” s prvog albuma pokupio Porina 2019. godine (još jednog Porina osvojio je i za spot ‘Grad spava’ od TBF-a 2013. godine).

image

Rino Barbir

Samir Ceric Kovacevic/

O spotu za “Mamacitu” puno se pričalo, a Barbir ga je zamislio kao okršaj dostavljača (s jasnim aluzijama na Wolt i Glovo koji su potpuno preuzeli ulice gradova), dok je za atraktivnu plesnu koreografiju zaslužna Dora Sarikaya. Svega tu ima, od poigravanja s uličnim dance battle motivima, GTA igrama i NPC-ovima, a posebno je zabavna tzv. redateljeva verzija, koja traje osam minuta i služi kao spot za još jedan veliki Vojkov hit “Bunga party”. Taj video završava s porukom tolerancije i uvažavanja prema stranim radnicima, uglavnom Nepalcima, koji najčešće rade za dostavljačke aplikacije u Hrvatskoj. Sve zajedno - odličan koncept koji je prepoznala i publika.

image

Gibonni

Marko Jurinec/Cropix

Spot za Gibonnija režirao je pak Vojan Koceić, poznati 40-godišnji redatelj i glazbenik iz Splita koji je snimao spotove za Hanu Huljić, Petra Grašu, Ivanu Kindl, Magazin, Hladno pivo i mnoge druge, ali i autor dokumentarca o Dinu Rađi. Između ostalog, radio je i na setu Netflixova hit-trilera “Weekend Away” snimanog u Splitu, o kojem se puno pričalo prošlog ljeta.

Spot je sjajno režiran, posebno se ističu kamera Milana Latkovića i animacije Dalibora Aljinovića i ponovno Milana Latkovića. U spotu glumi i Josipa Baliban.

image

Vojan Koceić


Bozidar Vukicevic/Cropix

- Znao sam da ćemo imati hit jer, kad mi je Gibonni došao otpjevati pjesmu, počeo se izuvati. Svaki out kad je pjevao bos, bilo je tako - ispričao je Nikša Bratoš anegdotu sa snimanja pjesme.

Preostala tri spota potpisuje Radislav Jovanov Gonzo i čitateljima Jutarnjeg teško će biti odabrati koji je od njih bolji.

image

Prljavo Kazalište

Tonci Plazibat/Cropix

Spot za Prljavce najklasičniji je među njima, pravi srednjostrujaški “dečki praše, a mi snimamo” video koji sjajno pristaje pjesmi “Stare navike”, tipičnoj rock baladi Prljavog kazališta u kojoj glume Goran Bogdan i Iva Mihalić kao par koji se svađa, miri, voli, pa mrzi...

Jedan od raskošnijih spotova među nominiranima je Gonzov za “Većinom” Pipsa, koji su nedavno opčinili publiku u zagrebačkom Saxu nastupajući pet dana zaredom po dva i pol sata svake večeri. Ovom su pjesmom otvarali svaki od tih koncerata i, sudeći po reakciji fanova, Pipsi imaju novi hit u rukama. Za odličan spot su uz Gonzovu maštovitu režiju zaslužni i brojni glumci koji gostuju u njemu: Dinka Vuković, Hrvojka Begović, Damir Klemenić, Lucija Ivaniš i Toma Medvešek. Uz njih, ističu se plesačica Ivana Pavlović i tzv. hulahopdžijska banda (ako ste gledali, onda ih znate), a pred kraj pred kamerom zapleše i sam Gonzo.

image

Pips, Chips & Videoclips

Lucija Ocko/Cropix

I, na kraju, Let 3 i već pomalo mitska “Mama ŠČ!”.

Letovci su, sad je posve jasno, izveli pravu malu revoluciju prijavivši se za Doru. Hrvatskoj su na Eurosongu vratili “cool”, sjajno se plasirali (od 162 milijuna ljudi koji su gledali finale glasači su ih stavili u top sedam), pokorili su Spotify, a o njihovim kostimima i nastupu izvještavalo se diljem planeta.

Sve to skupa vidi se i u odličnom spotu za “Mamu ŠČ!”, kojim dominira drag plesačica Jovanka Broz Titutka, Prlja jaše raketu u stilu Slima Pickensa iz Kubrickova “Dr. Strangelovea”, a Letovci uz koreografkinju Martinu Hrlić Rogić, čiji Mama ŠČ ples zna svaki klinac u zemlji, kostimografkinju Lanu Letović Perčin i Manuelu Paladin Šabanović u spotu kreditiraju i sad već kultni traktor.

On je naime - Husqvarnin.

image

Zlatni Studio - novo

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. listopad 2024 01:20