Prije nekoliko godina pojam influencera nije ni postojao, a danas je uvriježen u našem jeziku. U reklamnim agencijama mikroinfluencerima smatraju profile koji imaju od pet do 20 tisuća followera, dok su makroinfluenceri oni s 50.000 i više pratitelja, piše Slobodna Dalmacija.
Da influenceri svojim objavama na društvenim mrežama mogu utjecati na ponašanje i mišljenje drugih jasno je sada svima. Na početku se gledalo samo na to koliko tko ima pratitelja, a danas više nije važan samo broj već i jedinstvenost, autentičnost te dobra komunikacija.
Današnje generacije mladih sve manje sanjaju o klasičnim karijerama, sve manje je onih koji žele postati arheolozi ili novinari, moderna vremena donijela su sasvim nova zanimanja.
Među onima o kojima prije nismo ni razmišljali ubrajamo, naravno, i influencere. Nije to, istina, novo zanimanje, ali jest interes koji se podigao oko njega.
Svjetski i domaći brendovi žele raditi s influencerima, ljudi prate svoje omiljene profile i ugledaju se na njihove trendove, a mnogi od njih bi i sami željeli živjeti takve živote, koji se najčešće sastoje od putovanja, luksuza i "lakog" zarađivanja na društvenim mrežama.
Top makroinfluencerima u Hrvatskoj smatraju se Amadea Muse (1,2 milijuna pratitelja), Jelena Perić (1,1, milijuna pratitelja), Hana Hadžiavdagić Tabaković (444.000 pratitelja), Sonja Kovač (408.000 pratitelja), Ella Dvornik (394.000 pratitelja), Sandra Župan (293.000 pratitelja), Isabella Rakonić (382.000 pratitelja), Zorana Andačić (280.00 pratitelja), Nika Ilčić (193.999 pratitelja) i Andrea Andrassy (180.000 pratitelja).
Amadea Muse, 1.200.000 pratitelja
Jedna od najpopularnijih beauty blogerica dolazi iz Splita, a počela je, kao većina djevojka, sa seksi fotografijama na Instagramu, a prvu je objavila u veljači 2013. Danas joj se feedovi baziraju na sjajnim vještinama make-upa i modi.
Jelena Perić, 1.100.000 pratitelja
Visažistica koja prati modne i kozmetičke trendove nalazi se među 20 najboljih beauty-blogerica na svijetu. Prije nekoliko godina započela je svoju uspješnu poslovnu priču objavljujući na Facebooku fotografije svojih našminkanih klijentica, da bi se krajem 2015. godine "preselila" na Instagram.
Danas s njom žele raditi najpoznatiji svjetski kozmetički brendovi.
Hana Hadžiavdagić Tabaković, 444.000 pratitelja
TV voditeljica i novinarka rođena je u Bosni i Hercegovini, ali ima zagrebačku adresu pa je ubrajamo u "naše" influencerice. Instagram profil napravila je 2013. godine, a trenutačno ima 444 tisuće pratitelja.
Posebna je po prepoznatljivu stilu, šaljivim porukama hashtagovima poput #OpetNajljepsa i #DusmaniSicSic. Često objavljuje i simpatične videosnimke.
Sonja Kovač, 408.000 pratitelja
Glumica, blogerica i model javnosti poznata i kao Viki iz serije “Zauvijek susjedi”. Aktivno se bavi pisanjem XOXO Sonja, svoga modnog bloga na kojem prezentira odjevne kombinacije, putovanja u inozemstvo ili otkriva male make-up trikove.
Zahvaljujući velikoj popularnosti društvenih mreža i bloga u posljednjih nekoliko godina, njezin hobi se pretvorio u posao pa uspješno surađuje s brojnim modnim i kozmetičkim brendovima.
Ella Dvornik, 394.000 pratitelja
Vodi travel i lifestyle blog. Poduzetnica, supruga i majka svojim objavama na društvenim mrežama nerijetko pratitelje ostavlja bez riječi, a u sklopu svoga posla posjećuje najpoznatije svjetske destinacije.
Isabella Rakonić, 382.000 pratitelja
Jedna od poznatijih fashion blogerica je Isabella Rakonić koja na Instagramu ima 382 tisuće tisuća pratitelja. Modni put započela je 2011. godine blogom The Pile of Style, a Instagram je, na preporuku prijateljice, otvorila u njegovim začecima.
Fotografije su joj uvijek uslikane profesionalnim fotoaparatom, s modnim i beauty kompanijama počela je surađivati još dok je imala samo blog, a suradnja se preselila i na Instagram u trenutku kada je prikupila 10 tisuća followera.
Zorana Andačić, 303.000 pratitelja
Njeni pratitelji kažu da vole njezine outfite jer su većinom casual, ono što se može nositi u svakoj prigodi, a u određenim prilikama opet su glamurozni.
Osim modnim stilom pratitelje je "prikupila" i predivnim fotografijama s putovanja diljem svijeta.
Sandra Župan, 293.000 pratitelja
Atraktivna 27-godišnja influencerica iz Zadra na Instagramu se predstavlja kao Sandra Miyagi.
Svojim make-up tutorialima privukla je već 293.000 pratitelja te tvrdi da je najviše prate djevojke između 18 i 24 godina.
Nika Ilčić, 193.000 pratitelja
Mlada Zagrepčanka postala je popularna zahvaljujući svom YouTube kanalu.
Gledatelje zabavlja duhovitim videima. Iako objavljuje videa o raznim temama, jedan od najpopularnijih je onaj u kojemu govori o svom prvom seksualnom iskustvu, prvom poljupcu i prvom konzumiranju marihuane.
Andrea Andrassy, 180.000 pratitelja
Kolumnistica, komičarka i voditeljica. Sve je počelo s Indexom za koji je pisala članke u lifestyle rubrici.
Godine 2015. predstavila je svoju knjigu “Dnevnik gradske cure” u kojoj je na jednome mjestu skupila dotadašnje kolumne, a od 2017. počela je snimati kampanje za domaće modne brendove.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....