Vodeći hrvatski baletni koreograf mlađe generacije, autor prvog baletnog uprizorenja Krležine “Gospode Glembajevih” Leo Mujić bit će autor scenskog pokreta za nastup Roka Blaževića, hrvatskog predstavnika na Euroviziji. Do neočekivane suradnje došlo je spletom sretnih okolnosti. Mujić je trenutačno koreograf rock-opere “Jesus Christ Superstar” koja izlazi 23. ožujka u kazalištu Komedija, gdje surađuje s Jacquesom Houdekom. Tu je Rokovu mentoru, koji u Komedijinoj novoj premijeri pjeva ulogu kralja Heroda, sinula ideja da baletnog koreografa međunarodne karijere uposli na estradi.
Najdraža Doris
- Prema preporuci redatelja Krešimira Dolenčića, s kojim sam radio “Čarobnu frulu” u zagrebačkom HNK, Houdek je odlučio mene angažirati da oplemenim nastup pobjednika Dore. Eurovizija je show koji više godina ne gledam, no u djetinjstvu sam je revno pratio, u vrijeme kada je to natjecanje bilo “must be”, prozor u svijet jedne bivše kvazisocijalističke države, gdje smo se mi redovno plasirali i na kraju s “Rock me baby” i pobijedili. Od “Rock me baby” do Roka prošlo je 30 godina, a kako je i Roko sa svojih 18 godina neka baby, koncept se ponavlja - našalio se koreograf kojem je od svih naših izdanja na Eurosongu u najljepšem sjećanju ostao nastup Doris Dragović, također u Izraelu, u bijeloj haljini, s pjesmom “Marija Magdalena”.
Euroviziju prati 200 milijuna TV gledatelja pred kojima će koreograf neoklasičnih baleta pokazati svoj prvi posao u hrvatskoj zabavnoj glazbi.
- Eurovizija raste, što reći ako na njoj sudjeluje jedna Australija koja ne da je na drugom kontinentu, nego i u drugoj vremenskoj zoni i u drugom godišnjem dobu. Ovo jest moj prvi izlazak iz okvira teatra u našoj državi, prije toga sam u listopadu u berlinskom Friedrichstadt-Palastu radio show “Vivid” s revijom, akrobatima, pjevanjem, težak 13 milijuna eura, gdje je scenografiju radio suradnik Michaela Jacksona, režiju potpisala suradnica Cirque du Soleila, oglavlja osmislio Philip Treacy, a kostime Stefano Canulli. Moram naglasiti, da netko ne bi pogrešno shvatio, da ja s Rokom neću raditi nekakvu baletnu koreografiju ili pokret koji zahtjeva profesionalno plesačko predznanje. Ja samo poboljšavam njegov pokret, scenski habitus, držanje leđa, reakcije na pojedini dio otpjevanog teksta. Bit će tu i nekih iznenađenja u nastupu, o kojima zasad neću govoriti - nastavlja Leo Mujić
Veseli roditelji
Kakav je učenik Roko Blažević?
- Intuitivan, inteligentan, ne boji me se, što je velika stvar. Talentiran je i vokalno i scenski. Drago mi je da mogu pomoći jednom đaku srednje škole, a i mene taj posao vraća u djetinjstvo kada sam gledao Danijela Popovića i Nove fosile, kao što veseli i moje roditelje koji su mi na vijest da sam dobio posao autora scenskog pokreta hrvatskog nastupa na Eurosongu rekli: “douze points” - kaže koreograf “Ane Karenjine” u zagrebačkom HNK koji je istu koreografiju ponovno postavio u prosincu u Skoplju. Koreografirao je jesenas i “Čarobnu frulu” u zagrebačkom HNK u Dolenčićevoj režiji, nedavno i cabaret Ivana Lea Leme “Preko veze” u Kerempuhu. Priprema cjelovečernji balet “Veliki Gatsby” u SNG-u u Ljubljani, operu “Faust” u Chemnitzu, kao što u Zürichu radi završni nastup tamošnje baletne akademije.
- U mojem poslu žanrovi su različiti, ali kvaliteta je univerzalan i omniprezentan cilj, radio ja balet, operu ili Eurosong. Stalo mi je da se moja država dobro predstavi na Eurosongu, pa tko sam ja da lišim hrvatski nastup kvalitete zauzimajući iracionalan stav kako se ja bavim tzv. visokim artom, ne i estradom. Vlastite umjetničke koncepte izražavam kroz autorske balete, a izvan toga izazov mi je odgovoriti na tuđi koncept i narudžbu, bio to Jacques Houdek, redatelj Lemo, Lončar ili Dolenčić - kaže Mujić koji pregovara sa zagrebačkim HNK za novi cjelovečernji balet. Bit će opet riječ o svjetskoj praizvedbi književnog naslova u baletnim papučicama, ovaj put iz korpusa strane literature.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....