Na fotografiranje gledam kao na dijalog između fotografa i modela. Da bi taj “razgovor” bio kvalitetan, da bi urodio plodom, preduvjet je da spoznaš samog sebe, jer tek kada to napraviš, znat ćeš kako pristupiti drugoj osobi i kako ćeš izvući iz osobe pred sobom ono najbolje. Proces rada u ovom poslu stoga mi uzima mnogo energije i truda, ali na kraju sam zadovoljan rezultatima, kaže Filip Koludrović, 22-godišnji Riječanin koji je postao fotografska modna senzacija.
Njegov editorijal - 20 stranica fotografija na temu povratka trendova iz 2000-ih i futurizma, koje je snimio u svibnju u Londonu - objavljen je u portugalskom izdanju Voguea. Simpatični i skromni Riječanin i sada je u Londonu, gdje na jednoj farmi konja snima fotografije koje će izaći u Vogueu u prosincu.
- San je svakog modnog fotografa da njegove fotografije jednog dana završe u Vogueu. Meni je to uspjelo, i to zato što sam svoj posao radio s mnogo ljubavi, zanosa i truda. Fotografijom sam se počeo baviti kao dječak. Imao sam kojih šest godina kada sam u mojoj Rijeci snimio prve fotografije - kaže Filip, koji je s četrnaest godina otkrio čari analogne fotografije i sam razvijao filmove u svojem malom fotolaboratoriju.
Dvije godine kasnije već je kupio svoj prvi digitalni fotoaparat, sve više uživajući u otkrivanju njegovih mogućnosti i bilježenju različitih motiva, od pejzaža do mrtve prirode i portreta. Odradio je nekoliko medijskih produkcija i videospotova, upisao studij arhitekture u Ljubljani, okušao se u dizajnu interijera, snimio nekoliko kratkih filmova...
Trendovi
U njegovoj je umjetničkoj biografiji i nekoliko izložbi, od kojih je posebnu pozornost privukla ona održana u napuštenoj riječkoj tvornici Hartera pod naslovom “Dualizam”: Filipove crno-bijele portrete izložene na drugoj etaži pratio je performans na prvom katu, gdje je 38 performera pokretima tijela interpretiralo emocije koje su u njima pobudile fotografije, a trajanje izložbe odredio je pješčani sat ispunjen solju, simbolom čistoće, koja je kroz rupe u stropovima istjecala s drugog kata u prizemlje.
No, što ga je privuklo modnoj fotografiji?
- Lica! Ja s druge strane objektiva uvijek osjećam priču koju mi nečije lice priča, a nastojim da se ta priča vidi i na samim fotografijama. Neki suvremeni fotografski trendovi čine mi se prilično sterilnim, bez duše. Ja želim emociju, priču... Ne volim naknadno obrađivati fotografije, jer želim da koža modela ima prirodan izgled. Obožavam i print, jer i print je priča za sebe, priča s puno više duše od onoga što vidite na internetu - kaže mladić koji je ostvario suradnju u magazinima zvučnih imena: Elle, L’Officiel, Harper’s Baazar, Grazia, GQ, Esquire, Men’s Health, Wired…
- Moja prva modna suradnja dogodila se na Zagreb Fashion Weeku, preko kojeg sam došao do magazina Elle Croatia. Nakon toga sam pomalo počeo izgrađivati mrežu ljudi i poznanstava, a kako je posao odmicao, sve je bilo lakše jer su ljudi već znali kako snimam i što želim dobiti na fotografiji - govori Filip, kojem su poslovni uzori vodeći modni fotografi poput Stevena Meisela.
Prepun planova
Nadareni mladi fotograf, koji je u samo 18 mjeseci profesionalnog rada u svojem portfoliju uspio prikupiti zadivljujuću količinu modnih editorijala objavljenih u poznatim modnim magazinima, nakon povratka iz Londona posvetit će se pripremi svoje izložbe koja će biti postavljena u Guvernerovoj palači u Rijeci. Filip usto dovršava i knjigu svojih fotografija, koja će se tiskati u nakladi od 100 primjeraka, svaki će imati drugačiju naslovnicu. Postoji li netko koga bi volio snimati, a nije u tome još uspio?
- O, da. Jako bih volio snimati editorijal s Larom Stone ali i s Farettom, prvom Hrvaticom koja je izašla na naslovnici Voguea.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....