'IGRAČI' IZ POZADINE

FOTO: HRVATSKI KRALJEVI PR-a Ovih šest prijatelja, ali i ljutih konkurenata stvaraju našu showbiz scenu

 
Zahvaljujemo kazalištu Gavella i Zagrebačkom kazalištu lutaka na posuđenim krunama
 Marko Miščević / CROPIX

Priređuju najbolje partyje i piju najskuplje šampanjce, znaju sve tračeve i imaju sve telefonske brojeve - oni showbiz scenu imaju u malom prstu.

Štoviše, oni stvaraju showbiz. I to iz dana u dan. Oni su - hrvatski kraljevi showbiz PR-a.

Toni Dabinović, Davor Grgin, Joco Glavaš, Hrvoje Ratkić, Mate Rončević i Ranko Vučinić PR-ovci su koji rade u različitim agencijama za odnose s javnošću. Severina, Rozga, Jole, Sandra Perković, Aleksandra Dojčinović, Renata Sopek i Borna Ćorić samo su neki od celebrityja koje zastupaju. Međusobno su si konkurencija, ali i nerazdvojni prijatelji.

U zajedničkom inboxu chataju od jutra do sutra, a njihove večere i rosé petkom u centru grada su obavezni. Oni organiziraju evente o kojima se priča, rješavaju krize vještim komuniciranjem, plasiraju ekskluzive i spinaju celebrity drame, a njihovim pričama na kraju svi povjerujemo. Iako su ponekad daleko od stvarnosti.

Ako ih pitate, reći će vam da su njihova domena odnosi s javnošću, a pozornica im je crveni tepih.

No, prvi put otkrivaju kako posao PR-ovca izgleda. Priznaju da upravo oni do zadnjeg trenutka metu crveni tepih, popravljaju slomljene potpetice i šliceve celebrityja u koje su uperene kamere. Oni stoje sa strane. Rade kako bi drugi zasjali i to im nije problem. Baš zato su kraljevi.

Marko Miščević / CROPIX
Toni Dabinović

TONI DABINOVIĆ

  • vlasnik PR agencije Select PR
  • bivši model
  • idejni začetnik Aktivne Hrvatske
  • putoholičar i ljubitelj šampanjca
  • čovjek koji uvijek nosi Bluetooth slušalice (valjda čak i kad spava)

Ukratko, tko je Toni Dabinović?

Radim kao PR savjetnik u Select PR-u. Rođen sam u Zagrebu, odrastao u prekrasnom zagorskom gradiću Donjoj Stubici, a podrijetlom sam iz Boke kotorske. Danas imam 42 i pol godine, koje su proletjele. Živim na relaciji Zagreb - svijet. Obožavam putovanja koja sam započeo sa 16 godina i ta ljubav ne prestaje. Za nekoliko se godina vidim u Španjolskoj koja je kozmički moj drugi dom.

Gdje trenutačno radite, a gdje ste počeli?

Posljednjih devet godina vodim agenciju Select PR u kojoj su uz mene kolegice Anela Novina, Iva Turalija i kolega Stipe Cigić. S PR-om počeo sam u agenciji PRiredba uz mentorstvo kolege i prijatelja Ranka Vučinića i Ane Gojanović. PR-om se ukupno bavim 13 godina.

Što ste radili prije nego što ste ušli u svijet PR-a?

Sa 16 sam godina otišao u Milano u kojem sam počeo svoje manekenske dane. Već godinu kasnije preselio sam se u London koji je pet godina bio moja baza. To mi je predivno životno iskustvo koje mi je dalo odgovore na mnoga pitanja, koji me danas čine sretnom osobom. Upoznao sam se s puno ljudi od kojih sam mnogo naučio, vjerujem da je to dar koji se rijetko dobiva. Nakon toga u Zagrebu sam završio novinarstvo na Fakultetu političkih znanosti i radio sam kao suradnik u magazinu Extra.

Kako izgleda vaš day to day posao?

Dan PR-ovca nema radno vrijeme. Tu smo doslovno 24 sata za sve. Moj dan počinje u 6 sati, kada odlazim u teretanu na 10 km brzog hodanja i trčanja, a na istom mjestu u bazenu u kasnim večernjim satima i završava. Ovaj posao traži od tebe dostupnost za klijente u svakom trenutku. Nema radnog vremena, ovaj posao je naš život, ako ga ne voliš - zaboravi.

Kako drugima objašnjavate što je zapravo vaš posao?

Katica za sve.

Koje poslove rade PR-ovci, a da na njih nikada ne bismo ni pomislili?

Situacija ne pita, ne treba ti biti ništa teško. Od glamura do čišćenja prostora, slaganja kutija...

Jesu li PR-ovci po svom opisu posla influenceri?

Ne volim taj izraz. Influencer može biti netko tko je svojim radom ili nekom karijerom postigao nešto u životu, netko tko može biti primjer svima nama. Netko tko reklamira od jutra do mraka proizvode ne može biti uzor.

Služite li se PR trikovima u privatnom životu?

Ponekad da, kada treba upasti vani negdje na neki supercool festival znam malo izmisliti.

Kako showbiz PR danas izgleda u odnosu na prije 10 godina?

Potpuno je drugačiji nego kad sam ja počinjao. Sve je puno teže i PR ide u jednom totalno drugom smjeru. Mislim da će kroz 5 do 10 godina ova industrija biti u potpunosti promijenjena.

Showbiz PR-ovci imaju pristup svim ekskluzivnim partyjima. Koja je najneugodnija scena kojoj ste svjedočili na jednom takvom partyju?

Definitivno imaju više nego druga zanimanja. U sjećanju su mi ostali događaji i partyji po svijetu na kojima sam imao prilike upoznati svjetske zvijezde kao što su Leonardo DiCaprio, princ Albert, Jean Paul Gaultier i brojni drugi dizajneri, Joan Collins, Spice Girls i drugi. Imao sam prilike biti na stvarno najglamuroznijim svjetskim događanjima i nezaboravna su.

Postoji percepcija da PR-ovci jako dobro zarađuju, često putuju i luksuzno žive - je li to istina?

Sve je kako si posložiš i odrediš prioritete. Kao single imam sigurno više mogućnosti za putovanja i ostale radosti nego netko tko se mora brinuti za obitelj. Sve ima svoje dobre i loše strane. Putovanja su moj život. Još ako znate prave ljude na pravim mjestima po svijetu, sreći nema kraja.

Kako ste se odvažili na pokretanje vlastitog posla?

To je moja najbolja životna odluka. Nije bila lagana, mislio sam da neću uspjeti, no sve je ispalo super. Vjerujem da kad si sam svoj šef puno više radiš, puno se više trudiš, ali imaš i puno veću slobodu. Možeš kreirati vlastiti život i vrijeme kako samo ti želiš.

Marko Miščević / CROPIX
Davor Grgin

DAVOR GRGIN

  • vlasnik PR agencije PR 365 Studio
  • Severinin PR-ovac
  • Instagram influencer s više od 30.000 pratitelja
  • najveći komičar među PR-ovcima
  • vlasnik patuljastog šnaucera Jure i dugodlake egzote Žuži

Odakle ste podrijetlom, gdje ste odrasli?

Smiksan sam u Dalmaciji i Lici, a rođen, odrastao i živim u Zagrebu.

Gdje trenutačno radite, a gdje ste počeli?

Prije nego što sam otvorio vlastitu agenciju, PR 365 Studio, radio sam u tvrtki Agram i PRiredbi, koja je iznjedrila puno dobrih PR-ovaca. U ovoj branši sam punoljetan!

Čime biste se bavili da niste PR-ovac?

Bio bih pastir, a kad bolje razmislim, nakon svega, to mi je i dalje želja.

Što ste radili prije PR-a?

Kao mlađi radio sam u gotovo svim boljim klubovima u Hrvatskoj, na poziciji promotora, odnosno PR-a.

Kako izgleda vaših osam radnih sati?

To je često puno više od 8 sati, a ne bih izostavio ni radne vikende. Ukratko, puno sastanaka, telefoniranja, mailova… Dobro, da se ne lažemo, puno i ručkova.

Biste li se prije odrekli seksa ili mobitela?

PR-ovac mora biti dostupan 24/7, stoga bih se u ovom slučaju odrekao seksa.

Najveći PR gaf koji pamtite na prostorima Hrvatske?

Jedan strani portal je objavio fotografije prsate starlete Coco-T, navodeći da se radi o hrvatskoj predsjednici te su iste prenijeli mnogi strani mediji s brojnim neukusnim naslovima. S obzirom na to da se predsjednička dužnost pozicionira kao najviša u RH, smatram je njezin PR tim tu zakazao ne demantirajući objavljene fotografije.

Koje poslove rade PR-ovci, a da na njih nikada ne bismo ni pomislili?

Najčešće na eventima služimo kao garderoba pa nas vrlo često možete vidjeti s 10 kaputa i 7 torbica… Iz najnovijih kolekcija, naravno.

Biste li se ikada bavili političkim PR-om?

Nemojte politiku u moju butigu.

Ima li spinanja u showbiz PR-u?

Ima, ali na svu sreću do sada nisam imao potrebe za tim.

PR izvana izgleda vrlo glamurozno, red carpet i ispijanje šampanjca. Je li to doista tako?

Ne! U našem poslu najmanje ima glamura, a puno crvenog tepiha i šampanjca koji mi postavljamo i točimo.

Jeste li prijatelji sa svojim klijentima?

Naravno, to je dobitna kombinacija za uspjeh.

Jesu li PR-ovci po svom opisu posla influenceri?

Uglavnom jesu. Osobno, veliki sam fan Instagrama.

Služite li se PR trikovima u privatnom životu?

Ponekad. U nekim situacijama se znam lažno predstaviti.

U kojem trenutku ste gotovo odustali od svog posla u PR-u?

Radeći s Rankom Vučinićem u PRiredbi. On vam nabija komplekse svojom stručnošću, profesionalnošću, odgovornošću, brzinom… Ukratko, komplekse svake vrste.

Showbiz PR-ovci imaju pristup svim luksuznim partyjima. Koja je najneugodnija scena kojoj ste svjedočili na jednom takvom partyju?

Često se dogodi da nekoga nema na popisu kojeg se moramo pridržavati, jer je broj mjesta ograničen, tako da nam se više puta dogodilo da su neki celebi ‘poljubili vrata’.

Kome biste voljeli biti PR-ovac?

Melaniji Trump.

Što je najteže u poslu jednog PR-ovca?

Zadovoljiti zahtjevnog klijenta.

Novinari i PR-ovci blisko surađuju. Biste li ikada bili novinar?

Da, ali bih radije bio glavni urednik.

Što je vaš prvi savjet klijentu koji je zapao u nevolju i novinari su to već nanjušili kao sočnu priču?

Bez laži, s uljepšanom verzijom istine.

Ima li u PR-u mnogo laži?

Kod nas vam je kao u ‘Dinastiji’ i ‘Santa Barbari’.

Po čemu je ovaj celebrity, showbiz PR drugačiji od drugih vrsta PR-a?

Iz moje perspektive, nema velike razlike.

Kako ste se odvažili na pokretanje vlastitog posla?

Vjerovao sam u sebe i svog poslovnog partnera Hrvoja.

Što biste rekli samom sebi na početku karijere?

Čuvaj živce… Trebat će ti.

Marko Miščević / CROPIX
Hrvoje Ratkić

HRVOJE RATKIĆ

  • jedan od suosnivača PR agencije PR 365 Studio
  • nesuđeni liječnik
  • predavač na VERN-u i Poslovnom veleučilištu
  • najveći putoholičar među PR-ovcima (proputovao 32 zemlje)
  • čovjek koji je uvijek u crnom odijelu

Tko je Hrvoje Ratkić?

Rođeni Vinkovčanin. Dečko sa zagrebačkom adresom već 16 godina. A povijest mi datira od 1985. godine. U PR-u radim sedam godina. Osjećam se kao prvoškolac.

Gdje trenutačno radite, a gdje ste počeli?

Prvo agencijsko iskustvo bilo je u agenciji Degordian, potom u PRiredbi, a sad sam u PR 365 agenciji čiji sam jedan od suosnivača zajedno s Davorom Grginom, gdje ću vjerojatno dočekati i mirovinu.

Čime biste se bavili da niste PR-ovac?

Bio bih liječnik jer sam studirao medicinu i prekinuo studij negdje na pola te se okrenuo u sasvim drugom smjeru. Upisao VERN gdje sam završio specijalistički diplomski studij upravljanja poslovnim komunikacijama. I moram reći, najbolja odluka u životu. Evo me u PR-u, ali i na fakultetu. Na VERN-u predajem na kolegiju Digitalne komunikacije te na Osobnim odnosima s javnošću, dok na Poslovnom veleučilištu predajem Content marketing i online PR.

Kako izgleda vaših osam radnih sati?

Osam? Prije bih rekao 8 puta 2 skoro. Varate se ako mislite da je ovo posao do 9 do 17. Sastanak za sastankom, pisanja priopćenja, follow up pozivi, eventi i na kraju uz sve to u mom slučaju održavanje nastave na fakultetu.

Koje karakteristike čine dobrog PR-ovca?

Tri K, odnosno komunikativnost, kreativnost i opet komunikativnost. Treba znati ispričati priču na kreativan način.

Kako drugima objašnjavate što je zapravo vaš posao?

Odustao sam od toga davno. Mislim da mami još uvijek nije jasno. Baki pogotovo…

Najveći PR gaf koji pamtite na prostorima Hrvatske?

Pokušaj prekidanja predsjedničke debate na RTL-u od strane savjetnice jednog predsjedničkog kandidata. Po meni je to jedna jako nepromišljena odluka.

Koliko sati na dan provedete na mobitelu?

Toliko da ga punim više puta dnevno.

Kojem hrvatskom celebrityju kronično treba PR?

Ima ih, ali ne bih htio navoditi imena da me netko ne dočeka u mraku.

PR izvana izgleda vrlo glamurozno, red carpet i ispijanje šampanjca. Je li to doista tako?

Taj isti šampanjac ponekad točim gostima, razvlačim kabele, namještam tepih, popravljam rasvjetu i sl. Nije baš tako glam, zar ne?

Trebaju li se po vašem mišljenju i PR-ovci brendirati?

Apsolutno. Brendiranje samog sebe u ovom poslu je nužno jer je to promocija i agencije, ali i posla tj. struke.

U kojem ste trenutku gotovo odustali od svog posla u PR-u?

Tjedno barem tri puta.

Kako showbiz PR danas izgleda u odnosu na prije 10 godina?

Digitalne komunikacije su sve promijenile. Tada je bilo nezamislivo da možete komunicirati u realnom vremenu. Danas je to neophodno.

Showbiz PR-ovci imaju pristup svim gala događanjima. Koja je najneugodnija scena kojoj ste svjedočili na jednom takvom partyju?

Jedna poznata osoba se zaplela na stepenicama u svoju haljinu i skotrljala se niz stepenice i bila je nepomična nekoliko sekundi. Na kraju je sve bilo ok.

Što je najteže u poslu jednog PR-ovca?

Manjak slobodnog vremena, sna i privatnosti.

Postoji percepcija da PR-ovci jako dobro zarađuju, često putuju i luksuzno žive - je li to istina?

Mogu vam dati svoju imovinsku karticu na uvid. Ja je znam ispuniti.

Novinari i PR-ovci blisko surađuju. Biste li ikada bili novinar?

Ne hvala. Pa da mi jedan poput mene svakodnevno ‘jaše’ po živcima.

Što je vaš prvi savjet klijentu koji je zapao u nevolju i novinari su to već nanjušili kao sočnu priču?

Priznaj pogrešku!

Znaju li PR-ovci sve tračeve?

Razni dođu do nas. A jesu li istiniti, tko će znati. Svega sam se naslušao.

Marko Miščević / CROPIX
Ranko Vučinić

RANKO VUČINIĆ

  • PR stručnjak u PR agenciji PRiredba
  • tvorac sportskog hita KHL Medveščak
  • čovjek koji je zaledio pulsku Arenu
  • prvi lifestyle PR-ovac u Hrvata
  • pasionirani čuvar okoliša i pčela

Koliko dugo ste već u PR-u?

Pune 23 godine! Prvi posao odradio sam s 19 godina, bez znanja, bez Googlea, bez mobitela i 5G interneta, bez računala i bez iskusnih PR prijatelja. Moje područje su sportaši. I biznismeni. Deset godina sam vodio PR team koji je osmislio i vodio projekt Medveščak unutar agencije PRiredba. Vratili smo imidž klubu, doveli publiku u dvoranu, zaledili pulsku Arenu gdje su igrane hokej utakmice, organizirali brojne humanitarne akcije, od hokejaša napravili zvijezde, stvorili sportsko ludilo u gradu. Zajedno sa svojim PR timom osvojio sam pet SPORTO međunarodnih nagrada za najbolji sportski brend u regiji. Medveščak je napravio revoluciju u regionalnom sportskom PR-u i marketingu.

Gdje trenutačno radite, a gdje ste počeli?

Trenutno sam stariji savjetnik u agenciji PRiredba i u nogama imam najviše utakmica u u lifestyle PR-u u kriznim komunikacijama, a to znači da sam oženio ili razveo najviše sportaša i celebrityja, da sam izvukao veliki broj poznatih iz nekih kriznih situacija poput susreta s policijom.

Čime biste se bavili da niste PR-ovac?

Draguljima ili ekološkom poljoprivredom.

Kako izgleda vaš day to day posao?

Svaki je dan drugačiji, ponekad u Zagrebu, ponekad na nekoj domaćoj ili stranoj destinaciji, ponekad u stresu, ponekad opušteno, uvijek u dobrom društvu. Sastanci, guglanje, promišljanje, nerviranje, ganjanje rokova, ručak, piće nakon ručka, šetnja, emailovi, WhatsApp grupe.

Koje karakteristike čine dobrog PR-ovca?

Neustrašivost, upornost, strpljenje, razumijevanje, stav, kreativnost, vizionarstvo.

Kako drugima objašnjavate što je zapravo vaš posao?

‘Radim u cirkusu, kao mađioničar, ispunjavam nemoguće želje drugima’.

Najveći PR gaf kojeg pamtite na prostorima Hrvatske?

Fotografija bivše predsjednice ispred ograde Bijele kuće uz poruku ‘Posjet SAD-u i Bijeloj kući’ ali svakako i slučaj neočitovanja i šutnje strukovne PR udruge na RBA krizu oko izbora PR agencije.

Koliko sati na dan provedete na mobitelu?

Manje od gradskih (wanna be) influencera.

Biste li se ikada bavili političkim PR-om?

Naravno, to je jedan od idućih izazova.

Kojem hrvatskom celebrityju kronično treba PR?

Antunu Vrdoljaku. Šteta što nije redovan platiša.

PR izgleda glamurozno, red carpet i ispijanje šampanjca. Je li to doista tako?

Nemojmo se lagati, da!

Jeste li prijatelji sa svojim klijentima?

Ljubav i PR posao ne idu zajedno

Trebaju li se po vašem mišljenju i PR-ovci brendirati?

Uspijevaju samo najbolji, svi ostali su loše kopije

Jesu li PR-ovci po svom opisu posla influenceri?

Oduvijek, trendovi i tako zvani influenceri ne postoje bez PR-ovaca i PR-a

Služite li se PR trikovima u privatnom životu?

Naravno. Kada zakasnim na obiteljski ručak, kada želim dobro ispasti na fotografiji, da se dokopam najboljeg stola u restoranu…

Kako showbiz PR danas izgleda u odnosu na prije 10 godina?

Prije 10 godina sportske uspjehe, rođenja, vjenčanja, ugovore komunicirali smo putem word priopćenja i faksa, danas to činimo Twitter i Instagram postovima.

Kako partyjaju PR-ovci?

Šumica sva se trese…

Što je najteže u poslu jednog PR-ovca?

Na svakom koraku sretati amatere koji misle da profesionalac postaješ preko noći, upravljati sveprisutnim egom s kojim se neprestano boriš na svim stranama te odgovarati na pitanja o sebi i svom poslu.

Postoji percepcija da PR-ovci jako dobro zarađuju, često putuju i luksuzno žive - je li to istina?

Istina. Legenda kaže kad vas nazove porezna i provjerava ‘otkud novac na vašem računu’, vi odgovorite ‘radim u PR-u’, nakon toga su sva ostala pitanja suvišna i razgovor završava.

Što je vaš prvi savjet klijentu koji je zapao u nevolju?

Zovi čovika! PR čovika.

Marko Miščević / CROPIX
Mate Rončević

MATE RONČEVIĆ

  • PR stručnjak u PR agenciji PRiredba
  • ikona stila (i to osebujnog)
  • PR-ovac s najviše kapa, šešira i šilterica...
  • Rozgin PR-ovac
  • prvi modni PR-ovac u Hrvata

Odakle ste podrijetlom, gdje ste odrasli?

Rođen sam u Splitu, ali odrastao sam u Pločama, i to baš volim naglasiti. A od 1998. sam u Zagrebu.

Koliko dugo već radite u PR-u?

U PR-u radim 13 godina, i to u istoj PR agenciji, u istom uredu, za istim stolom. Moj prvi susret s PR-om bio je u PRiredbi, gdje sam došao kao pomoć oko tehničkih stvari poput printanja papira za vrijeme Cro-à-Portera. Na kraju, nikada nisam otišao. Čak ni na bolovanje.

Čime biste se bavili da niste PR-ovac?

Iskreno, ne mogu raditi ništa drugo osim PR-a. Oduvijek su me zanimali mediji, ali nisam znao u kojem smislu. Bilo mi je jasno da neću biti novinar niti celebrity, ali nisam još znao kako se zove to što želim biti. Cijeli džeparac sam trošio na časopise, nema koji nisam prolistao. Imam doma čak i prvi broj Glorije, Milu, Bravo... Onda bih ja izrezivao slike, tekst i naslove, pa u onaj jedan veliki rokovnik koji bi tata dobio za Novu godinu sve to lijepio onako kako sam ja mislio da bolje izgleda i radio sam svoje novine.

Što ste radili prije PR-a?

Završio sam pravo i radio u državnoj službi, no ne smijem otkrivati detalje, znate kako je to u politici...

Koje karakteristike čine dobrog PR-ovca?

Požrtvovnost, odanost, profesionalnost i - najbitnije - neimanje ega. U ovom poslu PR-ovac je uvijek drugi, ne smije imati problem raditi iza kulisa dok je netko drugi u spotlightu.

Koje poslove rade PR-ovci, a da na njih ne bismo ni pomislili?

Mi i metemo, čistimo, peremo stakla, nosimo, prenosimo, slažemo, a na kraju popijemo i čašu šampanjca. Ništa nam nije problem.

Ima li spinanja u showbiz PR-u?

Naravno da ima. PR je spinanje. Svim nepoželjnim situacijama treba skrenuti tok kako bi ih prebacili u poželjan smjer i pretvorili u korist, a da ljudi u to povjeruju, to je najveći izazov.

Ovih dana svi mediji prenose drame o Megxitu, kraljičin PR-ovac je na aparatima, a Meghan Markle valjda najomraženija osoba u Ujedinjenom Kraljevstvu. Kako biste vi komunicirali Megxit i spasili Meghanin imidž?

Mislim da njen imidž ne treba spašavati. Danas je omražena, a za 20 godina će se o njoj učiti iz udžbenika. Vidjet ćete... Vrijeme je Meghanin najbolji prijatelj.

Jesu li PR-ovci po svom opisu posla influenceri?

Na neki način jesu, ali po vlastitom odabiru, to nam zasad nije u opisu posla. Ja jesam jer se jednostavno volim fotkati.

Služite li se PR trikovima u privatnom životu?

Svaki dan! Službe za korisnike su mi najdraže, volim im prijetiti svojim radom u medijima.

Kako showbiz PR danas izgleda u odnosu na prije 10 godina?

Tada nisu postojali škole ni fakulteti za odnose s javnošću, danas se svatko naziva PR-om. Nekada je i celebrityjima bilo lakše, danas poznate žene više ne mogu ni istu haljinu dvaput obući da ih se ne prozove... Društvene mreže su sve promijenile. Prije desetak godina priopćenja sam medijima slao faksom. Na svaki event došlo bi barem 10 kamera i 30 fotografa, a sada svi računaju na mog službenog fotografa.

Showbiz PR-ovci imaju pristup svim ekskluzivnim partyjima. Koja je najneugodnija scena kojoj ste svjedočili na jednom takvom partyju?

Uh, bilo je tu svašta... Od zaštitara koji ne bi prepoznali slavne, pijanstava, slavnih koji nisu sposobni ući u taksi i ne znaju svoju adresu, do puknutih šliceva i peta, dolazaka u istim haljinama...

Što je najteže u poslu jednog PR-ovca?

Meni osobno najteži je lažan osmijeh kad mi baš nije dan, a PR-ovac uvijek mora biti srdačan, veseo i nasmijan.

Postoji percepcija da PR-ovci jako dobro zarađuju, često putuju i luksuzno žive - je li to istina?

Imam pristojnu plaću, ali nemam ni brod ni vikendicu.

Što je vaš prvi savjet klijentu koji je zapao u nevolju?

Isključi telefon i odi negdje na tri dana. Za tri dana na repertoaru su nove vijesti i više nikome nisi na pameti.

Znaju li PR-ovci sve tračeve? Otkrijte jedan!

Znamo sve, baš sve, ali upravo zato što ih ne otkrivamo.

Zagreb, 050220
Strucnjak za odnose sa javnoscu Joco Glavas snimljen u studiju Hanza medije.
Foto: Marko Miscevic / Cropix
Marko Miščević / CROPIX
Joco Glavaš

JOCO GLAVAŠ

  • PR stručnjak u PR agenciji Priredba
  • nesuđeni pravnik
  • ljubitelj arhitekture, dizajna interijera i grafičkog dizajna
  • kroničar društvenih događanja (ali na društvenim mrežama)
  • upoznao je hrvatsku javnost s dostignućima Međunarodnog kaznenog suda za bivšu Jugoslaviju (a zna Sergea Brammertza i Carlu Del Ponte)

Ukratko, tko je Joco Glavaš?

Rođen sam i odrastao u Garešnici, malom mjestu u središnjoj Hrvatskoj koje je iznjedrilo same velikane. Nakon toga sam se preselio u Osijek, a sada živim u Zagrebu. Imam okruglih 30 godina i dobro ih nosim.

Gdje trenutačno radite, a gdje ste počeli?

Trenutno studiram pravo i radim u PR agenciji PRiredba kao PR savjetnik, već tri godine, prije toga sam radio u nevladinom sektoru kao voditelj kampanja. Tijekom rada u nevladinom sektoru radio sam i za ICTY (Međunarodni kazneni sud za bivšu Jugoslaviju), za koji sam držao predavanja o činjenicama utvrđenima tijekom rada Suda, suočavanju s prošlošću i tranzicijskoj pravdi.

Čime biste se bavili da niste PR-ovac?

Glumom. Na kraju, to dođe na isto. Učenje tekstova, upoznavanje gomile ljudi, svjetla reflektora, pije se pjenušac i na kraju dana sami odlazite kući.

Kako izgleda vaš day to day posao?

Nema pravila, svaki dan je drugačiji, ono što je konstanta to je nepredvidljivost i kava. Ako zamišljate svaki dan crveni tepih i šampanjac, to je istina, ima i toga, ali u nekim drugim branšama.

Kako drugima objašnjavate što je zapravo vaš posao?

Više ne objašnjavam, ako inzistiraju na objašnjenju, kažem da sam novinar. Nekad je jednostavnije tako.

Najveći PR gaf kojeg pamtite na prostorima Hrvatske?

Volio bih da se još jednom podsjetimo početka predsjedničke kampanje, kad je stožer kandidatkinje i tada aktualne predsjednice novinarima podijelio tekst njezina obraćanja, iz kojeg su zaboravili izbrisati upute. Upute su bile usmjerene na njezinu verbalnu i neverbalnu gestikulaciju. Uvijek dva puta provjerite sav materijal prije nego što ga pustite u javnost.

Koje poslove rade PR-ovci, a da na njih nikada ne bismo ni pomislili?

Rade fotomontaže u Photoshopu.

Biste li se prije odrekli seksa ili mobitela?

Kako još uvijek živim od posla, a ne od seksa, prije bih se odrekao seksa.

Biste li se ikada bavili političkim PR-om?

Politika je moja velika strast. Makijavelist sam po vokaciji.

PR izvana izgleda vrlo glamurozno, red carpet i ispijanje šampanjca. Je li to doista tako?

Pa nismo baš u komediji ‘Absolutely Fabulous’, ali ako nas takav glas prati, odlično. Dobro smo se brendirali.

Jeste li prijatelji sa svojim klijentima?

Nikad ne miješamo ljubav i posao.

Trebaju li se po vašem mišljenju i PR-ovci brendirati?

To im treba biti u opisu posla. Ali kako kažu, u postolara najgore cipele, u PR-ovca najgori imidž.

Jesu li PR-ovci po svom opisu posla influenceri?

Oduvijek su bili influenceri i postavljali trendove.

U kojem trenutku ste gotovo odustali od svog posla u PR-u?

Da parafraziram Gibonnija: ‘Ne odustajem, jedino u PR-u sebe vidim’.

Kako showbiz PR danas izgleda u odnosu na prije 10 godina?

Pretpostavljam da su objave pisali glagoljicom, a slali ih faksom.

Kome u Hrvatskoj biste voljeli biti PR-ovac, a dosad nikada niste bili?

Jadranki Kosor.

Što je najteže u poslu jednog PR-ovca?

Probuditi se jutro nakon svih tih partyja.

Postoji percepcija da PR-ovci jako dobro zarađuju, često putuju i luksuzno žive - je li to istina?

Tanka je granica između percepcije i stvarnosti.

Što je vaš prvi savjet klijentu koji je zapao u nevolju i novinari su to već nanjušili kao sočnu priču?

Pravi se mrtav!

Ima li u PR-u mnogo laži?

PR-ovci nikad ne lažu. Laž nije zdrava za ten.

Po čemu je ovaj celebrity, showbiz PR drugačiji od drugih vrsta PR-a?

Po plastičnim operacijama.

Što biste rekli samom sebi na početku karijere?

‘Ne daj se, legendo’.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 13:47