Dino Merlin emocijom publiku podiže na noge, a da dupkom puni dvorane diljem regije, gotovo da više i nije vijest. Naravno, prije pandemije koronavirusa, jer posljednjih mjeseci druženja nema, za glazbenike vrijeme je naprasno stalo. No ovaj karizmatični Sarajlija odlučio je razveseliti svoje poklonike i u ćudljivom vremenu oboriti još jedan svoj rekord - njegova nova pjesma “Mi” na prvom je mjestu YouTube trendinga na području cijele bivše države.
Tek nešto manjim intenzitetom vlada u trendovima u Njemačkoj, Austriji, Švicarskoj, Danskoj, Švedskoj i Luksemburgu. I kad se ovi vrtoglavi brojevi zbroje, Dino Merlin doseže tri i pol milijuna pregleda u nepuna četiri dana. Sve ovo je jedinstven slučaj za glazbenika koji dolazi s ovih prostora. Zašto i kako pitaju se mnogi, a on to tumači na sebi svojstven način.
Promovirate novi singl “Mi”. Kako biste ga predstavili riječima?
- Festival ujedinjenih različitosti - najbolji je opis novog spota. U ovo sumorno vrijeme, kad se iznad nas gomilaju sivi i tamni oblaci, željeli smo u naše živote unijeti vedrinu, boje, sunce osmijehe, podsjećajući sami sebe na onaj bolji dio nas i to kako sjajni i veseli možemo biti usprkos svemu.
Budući da su glazbenici utihnuli zadnjih mjeseci, otkud i što je inspiracija za pripremu novih pjesama?
- Možda je vrijeme da prekinemo tišinu, možda je vrijeme da odustanemo od pasivnosti onom brzinom kojom smo, pod pritiskom covida, bili prinuđeni odustati od nekih od najvažnijih stvari u našim životima. Ovo je vrijeme kad se svako za svoj račun mora brinuti o sebi i drugima, kao što i svako za sebe donosi odluke što da učini s vremenom koje ima. Hoće li raditi ono što najbolje zna ili neće, uvijek je često stvar vlastitog izbora. Mediji i načini komunikacije razvili su se do te mjere i tom brzinom da danas možemo komunicirati privatno i poslovno, komunicirati sa svojom publikom praktički u svakom dijelu svijeta istovremeno. Naravno, novo vrijeme će donijeti i nove formate i vidove komunikacije, ne samo na poslovnom i privatnom planu, već i na nivou show businessa i upravo taj dio industrije će sasvim sigurno pokušati sam sebi pomoći. Bilo kako bilo, kad jednom ponovno dođe vrijeme koncerata i masovnih susreta, vjerujem da će se neki vidovi komunikacije i nakon pandemije zadržati i razviti. Potrebno je da pružimo ruke jedni drugima - a to možemo jedino ako radimo i ako radimo ono što najbolje umijemo.
Crnu Goru ste odabrali kao lokaciju novog spota. Što je presudilo?
- Imao sam zadovoljstvo upoznati menadžment Porto Montenegra koji vodi zaista nevjerojatan projekt i u razgovorima smo brzo ustanovili da slično mislimo i da zajedno želimo velike stvari, tako da je suradnja bila spontana i vrlo logična. Unaprijed se za zadovoljstvom radujem izazovima naše buduće suradnje.
Kako provodite vrijeme dok virus hara svijetom?
- Radno. Čitam, pišem pjesme, razmišljam o novim koracima na ovom dugom putu. Osim što sam otac, postao sam i djed, tako da je od onog familijarnog do Dine Merlina na sceni pred publikom ogroman dijapazon onoga čemu posvećujem vrijeme, odnosno svega onoga što me čini onim tko jesam. Jer ono smo što činimo.
Izjavili ste da nakon svakog koncerta pojedete jabuku i legnete na spavanje. Je li riječ o nekom ritualu?
- Istina, ne mogu zaspati bez jabuke i knjige; prije je to navika nego neki ritual.
Vjerujete li u bolje koncertne dane uskoro?
- Vjerujem u bolje dane, s koncertima ili bez njih, ali se nadam boljim vremenima i siguran sam, ako mi budemo bolji, da će bolji dani brže doći. Već sad možemo učiniti nešto dobro i time učiniti svijet bar malo boljim. Siguran sam da će se vrijeme ne samo koncerata, već i druženja i kontakata vratiti u bliskoj budućnosti, jer mi kao društvena bića ne možemo funkcionirati izolirani, trebamo jedni druge. I to možete vidjeti i u svojoj lokalnoj zajednici i u susjedstvu i globalno.
Obeshrabruje li vas ova situacija ili iz vas izvlači pozitivne stvari?
- Sasvim sigurno ovo drugo i upravo je moj prvi singl i svojevrsna najava onoga što u vrijeme pandemije vjerujem da trebamo činiti, a to je biti zajedno, pa makar i na distanci. Ako ne možemo svirati koncerte, možemo učiniti mnoge druge dobre stvari i pomoći konkretnim ljudima s imenom i prezimenom. Iako je ovo globalna kriza, ona pogađa i male zajednice i obitelji i vrlo je individualna. Svako tko je ostao, na primjer, bez posla u ovoj krizi suočen je s dovoljnim izazovom i proživljava prvi čin svoje osobne drame koja je svakom pojedincu najvažnija.
Kad publika može očekivati novi album i kojim ćete putem krenuti stilski?
- Što se tiče stila, s tog se puta vraćam, jer sam već davno krenuo, a album je završen. Poput putovanja čiji kraj otvara novu priliku za nova putovanja. Prije albuma ćemo svakako objaviti još najmanje jedan singl, a publici, kao i dosad, mogu obećati dobre želje i pozitivnu energiju. Ako to nekoga usreći ili mu jednostavno nekoliko minuta ili dan učini ljepšim, onda sam zadovoljan i kao autor i kao producent, a ako se radi o milijunskom auditoriju, sudeći po broju dosadašnjih pregleda prvog singla, mogu biti samo prezadovoljan i zaista sretan u svoje ime i u ime velikog tima koji je sudjelovao u realizaciji albuma, naročito prvog singla i videospota. Ovom prilikom moram dodatno istaknuti veliki tim, više od stotinu ljudi, koji je radio na pjesmi “Mi” i videospotu.
I za kraj, imate li što poručiti svojoj publici?
- Danas više nego ikad trebamo biti Mi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....