Danas je Svjetski dan radija, medija kojem se tradicionalno najviše vjeruje i koji najlakše nalazi put do srca svoje publike. Tako su Hrvatski radijski forum i HUP.Koordinacija komercijalnih radio postaja već tradicionalno organizirali konferenciju, a ove je godine naglasak bio na razvoju digitalnih radija u RH.
Istraživanja potvrđuju da mladi najviše vjeruju radiju, dakle u borbi za mladu publiku predvodi najstariji elektonički medij, koji je izbjegao sve informacijske poremećaje, koji je medij topline i ugode, lišen senzacionalizma, spektakla i dezinformacija, zaključio je predsjednik Vijeća za elektroničke medije Josip Popovac koji se osvrnuo i na važnost digitalizacije.
- Digitalizacija donosi više mogućnosti, specijaliziranih i novih sadržaja na radiju, ali ono što je po meni najvažnije, da je kao gatekeeper, radio ostao najvjerodostojniji.
I direktorica HUP-a Irena Weber istaknula je koliko su digitalizacija društva i digitalna transformacija svih sektora važni te nužni u budućnosti. "Digitalna transformacija nema alternativu, to je preduvjet konkurentnosti", dodala je.
- Radio danas ima iznimno bitnu ulogu i u medijskoj pismenosti, koja nije fraza. Mi moramo znati, moramo kritički promišljati o tome što slušamo. Radio je medij kojem se najviše vjeruje, kojemu mladi ljudi vjeruju. Cijeli proces digitalizacije je stoga iznimno bitan za cijelo društvo, rekla je ravnateljica Uprave za medije i razvoj kulturnih i kreativnih industrija Jasna Vaniček - Fila.
Najnoviji trendovi pokazuju da je zahvaljujući uspješnom procesu digitalizacije komercijalni radijski sektor u Velikoj Britaniji ušao u ovu godinu s milijun slušatelja više nego godinu ranije.
- Ne možemo birati tehnologije, moramo ih imati sve. Sve platforme i svi načini distribucije signala su važni i svi moraju biti na stolu. Na nama je da ih najbolje iskoristimo i da ih najbolje prenesemo krajnjim slušateljima, rekao je potpredsjednik Udruženja europskih radija (AER) Luka Đurić.
Okupljeni su istaknuli važnost DAB+ tehnologije, koja je u protekloj godini u Hrvatskoj dobila nove nakladnike, a bilo je riječi i o ulasku vodeće europske platforme za streaming radija i interaktivne multimedije - Radioplayera koji u samo pola godine prisustva u Hrvatskoj već ima 10 tisuća korisnika.
- Mi smo jedna od 20 država u kojima je Radioplayer prisutan, pored Velike Britanije i Kanade. Imamo sto radijskih nakladnika i njihovih kanala, dakle puno, puno sadržaja koji nije na FM-u i ne može biti.
Hrvatski radijski forum tradicionalno je dodijelio priznanje i medaljon “Nikola Tesla” za poseban doprinos radijskoj industriji u protekloj godini. Priznanje je otišlo u ruke upravo Radioplayeru, a umjesto generalnog direktora Yanna Legarsona, preuzeo ga je Hrvoje Turić, predstavnik Radioplayera u Hrvatskoj.
Zaključno, složili su se okupljeni - Digitalni radio u Hrvatskoj je sadašnjost, a ne budućnost! Svi dionici radijskog svijeta moraju pružiti još jaču i kvalitetniju potporu daljnoj digitalizaciji radija te zadržavanju ‘starih’ slušatelja i pridobivanju novih.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....