DUBROVAČKE LJETNE IGRE

ZATVORENE 71. DUBROVAČKE LJETNE IGRE

Festival ostvario vrhunske rezultate unatoč krizi
dubrovačke igre_cover

Unatoč pandemijskim okolnostima, Dubrovačke ljetne igre uspješno su svoju sedamdeset i prvu sezonu privele kraju, izvevši gotovo 50 dramskih, glazbenih, plesnih, folklornih i drugih programa u 47 festivalskih dana od 10. srpnja do 25. kolovoza na 13 scenskih i ambijentalnih lokacija grada Dubrovnika.

Ovogodišnje 71. Igre ostat će upamćene po strogom poštivanju preporuka HZJZ-a za sprječavanje zaraze bolešću COVID-19 tijekom održavanja svih festivalskih događanja te znatno smanjenom proračunu, ali i po tome da su svemu unatoč, Dubrovačke ljetne igre jedan od rijetkih europskih festivala koji je uopće održan ovo ljeto. Ministrica kulture i medija RH Nina Obuljen Koržinek na zadnji dan održavanja 71. Igara, istaknula je kako se od festivala nije željelo odustati, čak ni u ovako teškim financijskim i organizacijskim okolnostima jer bilo važno je bilo pokazati svima da umjetnost ima snagu realizirati festival koji po kvaliteti nije odstupio od najviših postavljenih standarda.

Prvi premijerni dramski naslov, izveden na Kazermi pod Svetom Marijom, bila je predstava „Mara i Kata“, projekt inspiriran legendarnom emisijom HR Radio Dubrovnika „Na posjedu kod kundurica“ autora i redatelja Saše Božića u suradnji s dramskim glumicama Doris Šarić Kukuljicom i Natašom Dangubić, za koju je kritika istaknula kako je riječ o „glumački besprijekornoj kulturološko-sociološkoj kritici Dubrovnika“.

Peripatetičku predstavu „Dubrovačka zrcala – tri struka lovorike, pelina i vrijesa“ premijerno je, u režiji Dore Ruždjak Podolski i Marine Pejnović i dramaturgiji Hrvoja Ivankovića, izveo sjajan Festivalski dramski ansambl. Predstava je publiku povela ne samo u vremensku šetnju dubrovačkom književnom baštinom i suvremenom poezijom i prozom, već i prostornu; kroz tvrđavu Bokar preko arheološkog lokaliteta Na Andriji pa do Pustijerne, još jednog prostora povijesnih ruševina, i do susreta na poljani Mrtvo zvono kao jednom od rijetkih „živih“ prostora Grada.

Pred sam kraj Igara, u parku Gradac premijerno je izvedena „Grižula“ Marina Držića u režiji Saše Božića i Petre Hrašćanec u izvedbi Festivalskog dramskog ansambla kojeg je predvodio izvrsni Ozren Grabarić kao starac Grižula, a u suradnji s Akademijom dramske umjetnosti u Zagrebu. U predstavi, nastaloj u sklopu projekta „Future Epics“ sufinanciranog sredstvima programa Europske unije Kreativna Europa, osjetila se simbioza izvedbe istaknutih imena hrvatskog glumišta i studenata glume i plesa završnih godina Akademije koji su za ovu priliku morali savladati jezik Držićevih djela.

Nakon prošlogodišnjih uspješnica, najmlađa festivalska publika ove godine je mogla uživati u premijeri glazbeno-scenskog djela „Zlatno libro – bajke iz dubrovačkog kraja“ nastalog u koprodukciji Igara i Kazališta Marina Držića uz potporu zaklade Caboga Stiftung, a u režiji Helene Petković s originalnom glazbom skladatelja Ivana Končića koju je uživo pod dirigentskom palicom Franka Klisovića izvodio ansambl dubrovačkih glazbenika. Fabule, motivi i likovi iz tri bajke, iz istoimene zbirke u izdanju Dubrovačkih muzeja, ispreplitali su se i na sceni stvorili originalan i zanimljiv bajkovit svijet.

Dramski program 71. Igara sadržavao je i gostovanja, među kojima i dvije hit predstave prošlogodišnje hrvatske kazališne sezone: „Tri sestre“ Boba Jelčića prema Čehovu, u izvedbi Drame Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu te „Tko se boji Virginije Woolf?“ Kazališta Ulysses i Beogradskog dramskog pozorišta u režiji Lenke Udovički s Radom Šerbedžijom koji je briljirao u glavnoj ulozi za što je i nagrađen Nagradom Orlando. Za djecu i mlade, gostovale su dvije produkcije Gradskog kazališta lutaka u Splitu: „Domaši“ Ane Marije Veselčić u koprodukciji s Umjetničkom akademijom u Splitu te „Stonoga Goga“ nastala prema tekstu Adrijane Grgičević u koprodukciji s Teatrom Poco Loco i predstava KunstTeatra „Marta i sedam strahova“ o mentalnom zdravlju mladih.

Zanimljivost ovogodišnjeg programa su produkcije nastale u sklopu europskog projekta „Future Epics“ pa je, osim „Grižule“, publika gledala i predstavu „Intimnost“, dramaturginje Biljane Srbljanović i redatelja Andreja Nosova u produkciji Fondacije Heartefact iz Beograda te premijeru plesne predstave „Zagrljaj“ u produkciji Centra za izvedbene umjetnosti Vitlycke iz Švedske. Ljubitelji plesne umjetnosti vidjeli su i sjajnu plesnu predstavu „Gore“ Zagrebačkog plesnog ansambla, a kroz Plesnu mrežu Hrvatske.

Glazbeni program 71. Igara ovo ljeto nosili su ugledni hrvatski glazbeni umjetnici, dobitnici prestižnih međunarodnih priznanja i osvojenih natjecanja. Tako su svoje nastupe zabilježili: Aljoša Jurinić, klavirski duo Dalibor Cikojević i Zrinka Ivančić uz nastup udaraljkaša Karmen Pervitić i Borne Augustinovića te mladih plesača Viktorije Bubalo i Šimuna Stankova, Trio Eusebius , Dubrovački simfonijski orkestar pod dirigentskom palicom mlade i karizmatične talijansko-turske dirigentice Nil Venditti uz pijanista Marijana Đuzela, mezzosopranistica Janja Vuletić i gitarist Maroje Brčić, Papandopulo kvartet, ponajbolji dubrovački glazbenici sudionici programa Dubrovnik na glazbenoj hridi uz soliste Filipa Merčepa, Vedrana Kocelja i Dubravku Šeparović Mušović pod ravnanjem maestra Tomislava Fačinija.

Bogatu hrvatsku folklornu plesnu i glazbenu baštinu publici je predstavio Folklorni ansambl Linđo te Ženska klapa FA Linđo koncertom u Kneževu dvoru kojim je dostojanstveno obilježila svoju dvadesetu obljetnicu postojanja. Ostvaren je i dvodnevni besplatni program u suradnji s udrugom Kinookus, a otvorene su i izložbe dubrovačkih umjetnika „Horizont sjećanja“ Ivane Selmani, „Time Out“ Viktora Daldona te „Dubrovnik plovi“ Igora Hajdarhodžića.

Festival je 25. kolovoza ispred Katedrale zatvorio Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije opernim gala koncertom kojim je ravnao maestro Ivo Lipanović, uz nastup opernih zvijezda, sopranistice Lane Kos i baritona Željka Lučića.

Ukupni proračun ovogodišnje festivalske sezone iznosio je 7 milijuna kuna od čega su 60 % javna sredstva, a gotovo 40 % sredstva sponzora, donatora te vlastiti prihod od prodaje ulaznica. Usprkos padu tržišta i ekonomskoj neizvjesnosti, partneri Dubrovačkih ljetnih igara: Mastercard, zaklada Caboga Stiftung, Hrvatska elektroprivreda, OTP banka d.d., ACI Club, Tele2, Kraš, Croatia Airlines, Jadranski luksuzni hoteli, su i ove godine podržali festival, a ostvarena i je nova suradnja s Euroherc osiguranjem.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 13:09