ONI OBEĆAVAJU

Startaj Hrvatska: nova prilika za ženu koja je u pandemiji ostala bez posla, ali i za još sedmero hrvatskih poduzetnika

Druga sezona jedinstvenog medijskog projekta SPAR Hrvatska i Nova TV u prvi plan stavlja osam novih lica koja će postati stalan dio poduzetničke scene. O pobjedniku odlučuju kupci
Finalisti druge sezone jedinstvenog projekta 'Startaj Hrvatska'
 Igor Soban/Pixsell (ustupljena fotografija)

Ručno rađeni punjeni ravioli, smrznuti deserti koji se mogu izvaditi za svaku prigodu, preukusne snack pločice bez aditiva i dodanih šećera, eko omekšivači i deterdženti... Ovo su samo neki od proizvoda hrvatskih poduzetnika i startupa koji se već sada mogu pronaći na policama svih INTERSPAR hipermarketa i odabranih SPAR supermarketa. Točnije, na plavim policama koje su odnedavno popunjene proizvodima osam finalista druge sezone jedinstvenog projekta 'Startaj Hrvatska' kojeg su pokrenuli SPAR Hrvatska i Nova TV.

Za sudjelovanje u ovom velikom društveno odgovornom projektu prijavilo se više stotina malih poduzetnika i startupova, a žiri je odabrao osmero najboljih. Sveukupnog pobjednika odabrat će kupci koji kupovinom proizvoda određenog kandidata mogu podržati upravo njegov proizvod u utrci za HIT proizvod 2021. Cijeli projekt možete pratiti na Novoj TV, kroz emisije 'Startaj Hrvatska' koje će se prikazivati subotom u poslijepodnevnom terminu, a prva je na redu 9. listopada u 18.15 sati.

Priliku da svoje proizvode predstave stotinama tisuća kupaca tako su dobili Renata Burić (pa-Šta ručno rađeni punjeni ravioli), Marija Čulo (smrznuti deserti 7stars), Maja Fertalić (Nutty BARica snack pločice s orašastim voćem), Jelena Gadže (snack od dehidriranog voćnog pirea Fruit Moons), Vesna Sirovina i Ivana Grčić (Melli Aromatica eko omekšivač i deterdžent), Ekipa Kombucha (osvježavajući, blago gazirani fermentirani čaj), Brankica Borović (Viktoria prirodna kozmetika na bazi magarećeg mlijeka) i Zvonimir Kalić (Croaticanna bio ulje konoplje).

Svi će oni, zahvaljujući ovoj velikoj prilici, postati nova lica hrvatske poduzetničke scene i zato je bitno predstaviti njihove poslovne priče.

image
Proizvodi osmero najboljih malih poduzetnika koji se natječu u projektu 'Startaj Hrvatska'
SPAR Hrvatska

Kako je ispričala za Dobru hranu, Renata Burić je u koroni ostala bez posla u restoranu i cijela pandemijska situacija ju je natjerala da postane kreativna. Posjetila je virtualni plac i primijetila da je ponuda svježe, domaće tjestenine gotovo pa nepostojeća. Punjene tjestenine nije uopće bilo. I tu je došao njen 'eureka' trenutak – proizvodit će je sama! U početku je mijesila u svojem stanu, a kako je posao rastao odlučila je posuditi novac od brata i stvoriti pravo malo proizvodno postrojenje. Njeni punjeni ravioli postali su pravi hit na društvenim mrežama jer su šareni i jedinstveni, a jaja i brašno od kojih su napravljeni su od provjerenih domaćih proizvođača.

Marija Čulo je još jedna žena poduzetnica s odličnom idejom. Njena tvrtka se bavi proizvodnjom smrznutih deserata koji su pravi spas za zaposlene i užurbane obitelji. U njenom proizvodnom pogonu trenutačno radi sedam žena, a deserti koje prodaje su u potpunosti izrađeni ručno, od početka do kraja.

I Maja Fertalić je razmišljala o užurbanim obiteljima koje trebaju nešto hranjivo 's nogu'. Tako je nastala Nutty BARica snack pločica od kikirikija, kikiriki maslaca, orašastog voća, suhih marelica, datulja, meda ili agavinog sirupa. Zahvaljujući visokom udjelom orašastih proizvoda, ove su pločice bogat izvor kvalitetnih proteina i vlakana, a jedu se kao samostalni obrok ili desert. Ideja je došla od Majine teške životne situacije – bila je prisiljena zatvoriti obiteljsku tvrtku, stres joj je prouzročio brojne zdravstvene tegobe, a naposljetku joj je dijagnosticirana multipla skleroza. Tada je kompletno promijenila životni stil i izbacila sve aditive, boje i konzervanse iz prehrane, a rezultat su ove prefine pločice.

Iduća finalistica dugo je čekala da se njena ideja izrodi u proizvod. Jelena Gadže je željela proizvoditi ručno rađene grickalice bez glutena, dodanog šećera, konzervansa, aditiva i bojila, a prilika se pojavila kada se najmanje nadala, nakon što se već suočila s nekoliko odbijenica. Sada se njeni Fruit Moons proizvodi mogu kupiti u svim INTERSPAR i odabranim SPAR trgovinama.

Projekt 'Startaj Hrvatska' doveo je do jedne lijepe i nesvakidašnje priče. Naime, jedna Hrvatica zbog ove poslovne prigode iz Njemačke dolazi u Hrvatsku. Radi se o Ivani Grčić koja će majci Vesni Sirovini pomoći s plasiranjem Melli Aromatica eko omekšivača i deterdženta na tržište. Radi se o proizvodima bez parabena, sulfata i bojila, temeljenima na biorazgradivoj recepturi bez mikroplastike. Koliko Vesna zna što radi, možda najbolje pokazuje činjenica da je sinu napravila domaći sapun protiv prištića, a bio je toliko djelotvoran da ih je počeo prodavati u školi.

Osvježavajući, blago gazirani fermentirani čaj iduća je poduzetnička ideja. Iza njega stoji Ekipa Kombucha koja je na zamisao o drugačijem čaju došla u Australiji. Radi se o veganskom proizvodu s niskim udjelom šećera, a koristi se kao osvježavajući napitak te dodatak raznim koktelima i alkoholnim pićima.

U Dalmatinskoj zagori nastala je ideja o Viktoria prirodnoj kozmetici na bazi magarećeg mlijeka. Brankica Borović napustila je siguran korporativni posao i preselila u selo Radučić u Dalmatinskoj zagori, dobila kćerku Viktoriju, a djedovinu pretvorila u privatni i poslovni raj. Od magarećeg mlijeka iz vlastite proizvodnje, u vlastitom laboratoriju, Brankica stvara jedinstvene kreme za lice i gelove za tuširanje koji su dermatološki testirani i pogodni za sve tipove kože i uzraste.

Posljednji finalist je Zvonimir Kalić iz Đakova koji proizvodi Croaticanna bio ulje konoplje. Radi se o hladno prešanom sjemenu konoplje koje je raslo u strogo kontroliranim ekološkim uvjetima, a svakodnevna konzumacija jedne žličice pozitivno utječe na tijelo i duh. Također, bio ulje konoplje ima pozitivan učinak na kosu, probavu i kožu. Zvonimir Kalić je 2018. godine proglašen najboljim mladim hrvatskim poljoprivrednikom na natječaju Europske komisije koji medijski pokriva Jutarnji list.

Prošle godine pobjednik 'Startaj Hrvatska' bio je Goran Čipčić s kozmetičkim preparatom Zorina mast, a zahvaljujući ovom projektu stvorio je inovativan brand koji se, osim na policama hrvatskih trgovina, prodaje i u inozemstvu. Važnost ove hvalevrijedne ideje SPARA i Nove Tv komentirao je i predsjednik Uprave SPAR Hrvatska, Helmut Fenzl:

- Prvom sezonom projekta 'Startaj Hrvatska' pokazali smo kako je SPAR Hrvatska jak i pouzdan partner malim, domaćim poduzetnicima i startupima. Drugom sezonom nastavljamo aktivnu podršku ambicioznim pojedincima, inovativnim proizvođačima i startupima, a broj prijava za ovu sezonu govori u prilog tome kako je Startaj Hrvatska upravo projekt kakav našem društvu i našim poduzetnicima treba. I ovoga smo puta kandidatima pomogli ispuniti potrebne preduvjete i zadovoljiti standarde kako bi se njihov proizvod mogao naći na policama svih INTERSPAR hipermarketa i odabranih SPAR supermarketa. Njihove ukusne, hranjive, inovativne i korisne proizvode kupci mogu naći u našim supermarketima i hipermarketima – naglasio je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. prosinac 2024 09:17