Jedinstvena turistička priča: Međimurci osmislili kako od putovanja vlakom napraviti nezaboravni doživljaj

Povodom Dana planeta Zemlje iz Zagreba je za Međimurje, destinaciju ekološkog i održivog turizma, stigao izvanredni vlak pun turista/volontera, koji su se doma vratili s lepezom novih doživljaja

društvo žena Mursko Središće

Taman kad pomislite „to je bilo to, Međimurje apsolvirano“, Međimurci vas demantiraju i osmisle nešto novo. Neće se jedinstveni Mađerkin breg ili Mlin na Muri promijeniti, niti će beskrajno zelenilo biti zelenije. Pušipel će i dalje biti jednaka strast za nepce, Međimurska gibanica jednako neodoljivi porok kojeg se nećete moći riješiti. Ljudi ionako ne mogu biti ljubazniji no što jesu… Ali svaka se magija može drukčije prezentirati, ista priča svaki se put može ispričati na drugačiji način i ponukat vas da ju poželite ponovno čuti. Mudro Međimurci miješaju svoje adute. Prezentirati isto, a sasvim drugačije veliko je umijeće. Osmisliti uvijek još nešto, što će vas vraćati destinaciji. Tako da onaj tko još nije bio u Međimurju, a namjera mu je otići, treba računati s tim da će se sigurno iznova vraćati. Smisliti će već Međimurci dodatnu atrakciju da vrate baš svakog gosta i dovedu novog.

Volonteri

Z cugom

Evo, „Z cugom v zeleno Međimurje“. Izvanrednim vlakom u novu turističku avanturu nisu odoljeli krenuti oni koji su vjerovali da Međimurje „poznaju kao vlastiti džep“, a priča je zaintrigirala i mnoge koji su pod putovanjem na sjever, podrazumijevali odlazak u skandinavske zemlje, ali ne i sjever Hrvatske. Sve dok ih Međimurci nisu pozvali na ovo jedinstveno putovanje u najsjeverniju hrvatsku županiju, kojemu nisu odoljeli.

Međimurcima je stalo, znaju svi koji iole prate vijesti iz turizma, do ekologije i održivosti, uostalom po tome i prednjače u Hrvatskoj i destinaciju su kao takvu učinili prepoznatljivom Pa. Uz podatak da 75 % njihovih gostiju do Međimurja dolazi automobilom ili autobusom koji stvaraju veliki negativni CO2 otisak, odlučili su ih dovesti vlakom. Svjesni da tri i pol sata putovanja vlakom ne zvuče primamljivom opcijom, smislili su kako te sate učiniti zabavnijima i još od ukrcavanja u Zagrebu započeti svoju turističku priču. Već u pola sedam ujutro u subotu, putnike je na 1. peronu pjesmom dočekao Žiga, koji je međimurske popevke izvodio i tijekom cijelog putovanja. U „pinklecu“, kuhinjskoj krpi zavezanoj vrpcom u boji, poslužen je međimurski doručak – po jedna domaća pogačica od sira i čvaraka, dvije male prgice, domaći sok i knjižica recepata međimurskih kolača. Otpada nema, ekološka misija je zadovoljena.

Ana Gašparac HŽ i Rudi Grula TZMŽ

promo

srednja škola Prelog i prof. Slađana

Žiga

Dan planeta Zemlje

Datum ovog, prvog putovanja nije odabran slučajno, povezan je uz Dan planeta Zemlja jer Međimurci su sve karte u turizmu bacili na ekologiju i održivost. U skladu s tom su misijom, prvi putnici „Z cugom v zeleno Međimurje“ ujedno bili i volonteri koji su za boravka u Međimurju sudjelovali u raznim ekološkim akcijama poput uređenja javne osjetilne staze, izrade „hotela“ za kukce ili kućice za ptice, izrade elemenata tradicijske maske za potrebe doma za stare i nemoćne. Grupa njih uredila je i okoliš objekta za djecu s posebnim potrebama, prionula proljetnim radovima u vrtu regenerativne poljoprivrede, sakupljala smeće, izradila eko svijeće od čije je prodaje prihod namijenjen fondu za zbrinjavanje napuštenih pasa ali i pripomogla u proljetnim radovima na pašnjaku za ispašu autohtonog Međimurskog konja.

Još za putovanja im je Rudi Grula, direktor Turističke zajednice Međimurske županije (TZMŽ), organizatora cijele ove inovativne turističke priče, unaprijed zahvalio za trud koji će uložiti za ekološku dobrobit Međimurja, „učiniti ga čišćim i još ljepšim, koje će kao takvo primiti buduće goste koji će uživati međimursko gostoprimstvo“.

Dunjkovec

Lina - Damir Poljičak i kćer Erin

Med dvemi vodami

OPG OPOR- Anamaria

udruga Pogled

volonteri Mlin na Muri

Volonteri Štrigova

Lica sa scene

Uz „obične“ ljude željne vikenda van grada, na put su, kako bi podržali međimursku priču ekološkog i održivog turizma, krenula i brojna poznata lica domaće scene, među kojima i dizajnerica Ana Marija Ricov, operna pjevačica Antonela Malis i poznata glumica Mia Begović. Mia i Antonela su, za ekološku dobrobit, svaka posadile po jedno drvo u voćnjaku Kuće za odmor Lina, prvog objekta ruralnog turizma u Hrvatskoj s prestižnim Ecolabel certifikatom.

Antonela Malis- PG Geler

Lina- Mia Begović

Mirta Zečević

Nakon što su se prvog dana naradili, krijepeći se poznatim međimurskim vinima i finim jelima svojih domaćina, drugi su dan, nedjelju, gosti iskoristili za obilazak Međimurja Hop On Hop Of autobusima, nagledali se prekrasnih vizura i posjetili turističke atrakcije.

Izjave sudionika

Antonija: „Prvi sam put u Međimurju, imanje je predivno i ljudi su vrijedni. Baš predivno. Međimurci su se sjajno dosjetili ovog koncepta, iz grada otići na neko seosko imanje. Mislim da bi i škole trebale ohrabrivati djecu da zajedno s roditeljima obilaze ovakva mjesta. Djeca su ta kojima će ovo ostati i koja bi trebala upoznati život na selu. Ja sam rođena na selu, ali ovi koji odrastaju u gradu i sami bi zavoljeli zemlju, samo im treba dopustiti da je osjete, da bosonogi trče po travi“.

Mia Begović: „Izuzetno sam se veselila cijelom ovom putovanju u Međimurje, koje sam baš poklonila sebi, a nadam se time pridonijela i ekološkom osvještavanju svih nas, prvenstveno i sebe same. Toliko sam sretna što sam posadila drvo, a i cijeli vikend je bio protkan brojnim zanimljivim događanjima. Osobito su me se jako dojmili međimurski konji kojih je ostalo još svega tridesetak. Iskreno se nadam da smo ovom akcijom dali poticaj ljudima da uživaju u našoj prekrasnoj prirodi, ovaj put u Međimurju“.

Ivan Škreblin: „Žena Iva obožava putovati pa za cijelu obitelj, a imamo dvoje djece, Tina i Taru, redovno organizira putovanja. Uvijek idemo u prirodu i učimo, a ovdje nam se jako sviđa. U Međimurju sam bio puno puta, ali opet sam naučio nešto novo, ovoga puta o biologiji. Ideja odlaska s vlakom sjajan je dio ove avanture, a kao volonteri smo sudjelovali u izradi hotela za kukce“.

Antonela Malis: „Vidjela sam ovu livadu iz sna i probala kositi, ali čini mi se da za košnju baš nisam talentirana pa mi je došlo da zapjevam i tako pridonesem ovoj sjajnoj akciji. Ovdje biti, u ovakvoj prekrasnoj prirodi kakva odlikuje cijelo Međimurje, a ne zapjevati, bio bi grijeh“.

Mirjana Glavak: „Iskopali smo samonikli lješnjak i orah i presadili ih na mjesto gdje imaju bolje uvjete razvoja i rasta. Učili smo kako se radi biodinamička poljoprivreda i izradili poučnu stazu oko vrta. Svježi zrak, dobro vodstvo i vlastiti doprinos, top.“

Marija Pavlović: „Došla sam sa svojim prijateljicama, umirovljenicama kao što sam i ja, i super nam je. Kosili smo i postavljali interpretacijske ploče. Bila sam već u Međimurju, ali nikada ovako u razgledu cijelog Međimurja. Jako nam se svima sviđa. Selo me emocijama vratilo u djetinjstvo“.

Mirta Zečević: „Iako premorena od nedavne premijere predstave „Nebeski svod“ u HNK, nisam mogla reći ne prijateljima Almi i Nikoli koji su me pozvali. Čula sam puno o Štrigovi i Svetom Jeronimu, vidjela predivan Mađerkin breg i puna sam dojmova. Međimurje je prekrasno, uostalom kao i cijela Hrvatska“.

Zanimljivo je spomenuti da su izletnici imali dvije mogućnosti, platiti vlak i vratiti se isti dan u vlastitom aranžmanu ili prespavati u Međimurju i besplatno se posebnim vlakom prevesti u oba pravca, i svi su izabrali drugu opciju. Osim u Hotelu Panorama u Prelogu, mnogi su prespavali u nekoj od brojnih međimurskih kuća za odmor.

Svatko se od njih, pionira novog turističkog koncepta u Hrvatskoj, iz Međimurja, ovogodišnjeg prvaka kontinentalnog turizma u Hrvatskoj, u Zagreb vratio sa svojim impresijama. Jedna im je bila zajednička – dobro su se proveli i, kažu, vratiti će se opet. Rekli su to vrlo uvjerljivo.

Mađerkin breg

Večera

Zaključak? Pročitajte iznova uvod u tekst. Dodajmo tome da su spoj održivog turizma, slow travel concept i volonterstvo, novi iskorak u turističkoj ponudi Hrvatske. Iznova iz Međimurja.