FORTENOVA GRUPA

Inovativnost otporna na virus: usred pandemije lansirali niz novih hit proizvoda

Svi - od proizvodnih kompanija i maloprodaje do dobavljača i poslovnih partnera - fokusirali su se na jedno: da lanac opskrbe funkcionira
 Boris Kovacev/Cropix

Pandemija koronavirusa i epidemiološke mjere uvedene kako bi se njegovo širenje zaustavilo sve hrvatske kompanije dovele su u situaciju u kojoj se prije nisu našle. Trebalo je reagirati brzo i vlastite poslovne procese prilagoditi novoj normalnosti.

S obzirom na to da je riječ o najvećoj hrvatskoj kompaniji, u Fortenova grupi taj je proces bio i najizazovniji, no utoliko je i zadovoljstvo veće zbog činjenice da je proces uspješno obavljen. U svim ključnim operativnim kompanijama Grupe već su krajem veljače osnovani krizni stožeri, kao i Glavni krizni stožer Fortenova grupe, te se otad dnevno izmjenjuju informacije, prije svega o zdravstvenom stanju zaposlenih u kompanijama, a potom i o svim aktivnostima koje se provode kako bi se u bitno otežanim uvjetima osigurao kontinuitet poslovanja.

Svi - od proizvodnih kompanija i maloprodaje do dobavljača i poslovnih partnera - fokusirali su se na jedno: da lanac opskrbe funkcionira. Zbog toga ni u jednom trenutku nije bilo nestašice robe, prekida proizvodnje, nije bila dovedena u pitanje opskrba građana. A taj cilj, s obzirom na važnost i tržišni udjel Fortenovinih kompanija, nije bilo lako postići. Primjerice, godišnje se u PIK-u Vrbovec proizvede oko 100.000 tona svježeg mesa i mesnih prerađevina, čime PIK zadovoljava 40 posto potreba tržišta te je stoga jasno koliko je bilo važno poduzeti sve mjere kako bi se osigurao kontinuitet u poslovanju. Zahvaljujući vlastitoj distributivnoj mreži, opskrba tržišta mesom kao strateškom sirovinom ni u jednom trenutku nije bila dovedena u pitanje, a dugogodišnja suradnja s više od 100 hrvatskih proizvođača, koji uzgajaju domaće svinje i junad na farmama u Hrvatskoj, omogućila je PIK-u kontinuiran dotok domaće sirovine. U Fortenovinoj primarnoj poljoprivrednoj proizvodnji također su procesi prilagođeni novim okolnostima. U poljoprivrednoj proizvodnji fokus je bio na održavanju fizičke distance te dezinfekciji prostora i radnih strojeva.

Na svinjogojskim farmama, primjerice, uobičajene biosigurnosne mjere uključuju tuširanje zaposlenika pri ulazu u farmu, odijevanje zaštitne odjeće i dezinfekciju svih uređaja koji se unose na farmu i one su se samo nastavile primjenjivati uz dodatno veće korištenje dezinficijensa. A sad su se zaposlenici u svim proizvodnjama koje to dotad nisu zahtijevale brzo prilagodili novonastaloj situaciji te nošenju zaštitnih maski i rukavica u svakodnevnom radu, a mjere su se primjenjivale i na sezonske zaposlenike.

Neke Fortenovine tvrtke ovo su razdoblje iskoristile za razvoj novih proizvoda. Među njima se ističe novitet u Ledo asortimanu - linija funkcionalnih sladoleda Highlife, sa smanjenim udjelom kalorija, dodatkom proteina te 30 posto manje šećera i masti. I kod lansiranja linije na tržište Ledo je bio kreativan, sve je kampanje i spotove prilagođavao novim smjernicama i epidemiološkim mjerama pa je linija Highlife predstavljena na prvom virtualnom eventu uz više od 120 sudionika. Štoviše, u razdoblju pandemije je komunikacija s potrošačima na digitalnim kanalima dodatno osnažena jer je Ledo kontinuirano stvarao inovativni sadržaj s dodanom vrijednosti kojim je jačao imidž svojih brendova u skladu s aktualnim zbivanjima.

Zvijezdin namaz Margo, koji je obogaćen vitaminom D, također bilježi rast potražnje. Dijelom je to zato što je Margo i inače prepoznat kao važan dio uravnotežene prehrane, ali i kao odličan izvor vitamina D koji je, prema brojnim znanstvenim istraživanjima, važan u jačanju imuniteta u borbi protiv virusa te kao prevencija za covid-19.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 00:24