Europski parlament danas je, s 509 glasova za, tri protiv i 13 suzdržanih, usvojio Rezoluciju o pravu na popravak. U raspravi koja je prethodila glasanju, sudjelovalo je i dvoje hrvatskih zastupnika koji već godinama rade na toj problematici. Jedna od njih je Biljana Borzan.
Živjeti zeleno ne bi trebala biti privilegija bogatih, već standard za sve u Europskoj uniji, poručila je tom prilikom.
"Čak 77 posto građana EU preferira popravak o kupovine novog uređaja, a moje istraživanje u Hrvatskoj je pokazalo kako 81 posto ljudi smatra kako je popravak neisplativ, što zbog skupih ili nedostupnih rezervnih dijelova, što zbog nedostatka servisa", rekla je Borzan, inače jedna od glavnih autorica Rezolucije te članica Odbora Europskog parlamenta za unutarnje tržište i zaštitu potrošača.
Borzan je izrazila zadovoljstvo time što je u rezoluciji usvojena zabrana ugrađenih kvarova. Građani se, pojasnila je, najviše žale da im se proizvodi pokvare u drugoj ili trećoj godini rada, i to odmah nakon isteka obaveznog jamstva, odnosno garancije. Isto je tako objasnila zašto se traži oznaka popravljivosti.
"Građani trebaju znati u trenutku kupnje je li uređaj moguće popraviti te koliko su dostupni rezervni dijelovi. Isto tako, tražimo da su upute o dizajnu proizvoda dostupne kako serviserima, tako i građanima. Oni koji nose uređaje na popravak, trebaju dobiti financijske olakšice", rekla je Borzan.
U raspravi je sudjelovao i hrvatski europarlamentarac Tomislav Sokol, koji je također angažiran u toj inicijativi. I on je, kao i Borzan, član Odbora za unutarnje tržište i zaštitu potrošača.
"Pravo na popravak inicijativa je na kojoj inzistiram od početka mandata. Do sada smo se pravom na popravak bavili i u okviru dokumenta o kružnom gospodarstvu te u Izvješću o održivom jedinstvenom tržištu, a sada je Parlament zauzeo i cjelovito stajalište o pravu na popravak što je izrazito važno jer se pripremamo i za pregovore s Komisijom o izmjenama zakona koji će olakšati potrošačima popravak proizvoda", istaknuo je Sokol.
Izglasana rezolucija, dodao je, dugoročno bi trebala olakšati popravak proizvoda, osigurati dostupnost zamjenskih dijelova proizvoda te omogućiti potrošačima da prilikom kupnje proizvoda dobiju informacije o očekivanom trajanju proizvoda pri njegovoj uobičajenoj uporabi kao i mogućnosti njegovog popravka.
"Dodatno, prakse koje neopravdano ograničavaju pravo na popravak ili dovode do kvarenja proizvoda trebale bi se po tekstu Rezolucije smatrati apsolutno nepoštenim poslovnim praksama", kazao je. Podsjetimo, Odbor za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta izglasao je Rezoluciju o pravu na popravak sredinom ožujka ove godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....