TEMPIRANA BOMBA

Dužnosnici UN-a nisu uspjeli osigurati jamstva za održavanje plovila, uključujući truli trup, koji sada nadzire samo sedmočlana posada
Tanker FSO Safer
 Handout/Satellite Image Š2020 Maxar Technologies/Afp

Posljedice izlijevanja nafte iz tankera koji trune u vodama Crvenog mora mogle bi biti ozbiljnije nego što se očekuje.

Naime, više od osam milijuna ljudi moglo bi ostati bez pristupa čistoj vodi, a jemensko ribarstvo pretrpjelo bi katastrofalne gubitke u manje od tri tjedna, piše Guardian.

U tijeku su pregovori između hutskih pobunjenika, vlade Jemena i UN-a, s ciljem da se iskrca 1.1 milijun barela sirove nafte koji se nalaze na brodu FSO Safer, koji je napušten od 2017. godine. Na plovilu se nalazi četiri puta više nafte nego što je iscurilo s tankera Exxon Valdez u zaljevu Aljaske 1989. godine, a smatra se da je mogućnost izlijeva veća svakim danom.

Dužnosnici UN-a nisu uspjeli osigurati jamstva za održavanje plovila koji sada nadzire samo sedmočlana posada.

Posljednja istraživanja pokazuju da će se nafta raširiti dalje od granica Jemena i izazvati kaos u okolišu koji će zahvatiti Saudijsku Arabiju, Eritreju i Džibuti.

Iako se očekuje da bi polovica nafte isparila na površini mora unutar prva 24 sata, ostatak bi u roku od 10 dana dosegao zapadnu obalu Jemena i luke na jugu u naredna tri tjedna.

Procjenjuje se da bi broj ljudi zahvaćenih ovom katastrofom varirao između 5.7 milijuna i 8.4 milijuna, ovisno o tome gdje bi došlo do izlijeva.

Izlijevanje bi ugrozilo 66,5 do 85,2 posto jemenskog ribolova na Crvenom moru u roku od jednog tjedna, a 93,5 do 100 posto u roku od tri tjedna. Koraljni grebeni Crvenog mora također bi bili ugroženi.

Magazin Nature Sustainability upozorio je da bi "izljev mogao utjecati na globalnu trgovinu kroz tjesnac Bab el-Mandeb, širok 29 kilometara na najužem dijelu, kroz koji prolazi 10 posto globalnih prometnih pomorskih ruta".

"Sve je vjerojatnija mogućnost izlijevanja", dodaje se u izvješću. "Voda je u strojarnicu ušla u svibnju 2020. zbog propuštanja cijevi, a sustav za gašenje požara plovila nije u funkciji. Do prolijevanja može doći zbog curenja ili izgaranja. Do curenja može doći uslijed stalnog propadanja trupa plovila ili proboja trupa zbog lošeg vremena; izgaranje se može dogoditi nakupljanjem plinova na brodu ili izravnim napadom na plovilo", piše Guardian.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 00:01