Građani žele da im se osigura zakonsko pravo na popravke i zabrana ugrađenih kvarova u proizvodima, naglasila je europarlamentarka Biljana Borzan u razmjeni mišljenja s povjerenikom Europske komisije za zaštitu potrošača Didierom Reyndersom.
"Istraživanja su pokazala kako čak 76 posto građana EU doživjelo prerano kvarenje uređaja, a najviše se žale na smartphone i kućanske aparate. Nažalost, kada odnesu uređaj na popravak, najčešće odustanu jer rezervni dio, ako ga uopće ima na tržištu, košta kao novi uređaj", tvrdi Borzan.
Naime, čak 44 posto građana tvrdi da kupuje novi uređaj zato što je popravak skup. Kako bi se taj trend preokrenuo, Borzan smatra da bi cijena rezervnih dijelova morala iznositi do maksimalno 30 posto cijene novog uređaja. Isto tako, prema njezinu mišljenju, rezervni dijelovi moraju biti dostupni na tržištu minimalno oko deset godina i dostavljeni u roku dva tjedna.
"Građani su za kvalitetu voljni platiti i više ako treba! U Hrvatskoj je čak dvije trećine građana platilo više za proizvode koji su bolji za okoliš. Želim osigurati da do ljeta Komisija predloži zakon koji će donijeti stvarne promjene u svakodnevni život naših ljudi te osigurati da uistinu dobijemo najbolje za svoj novac“, kaže Borzan.
Prema riječima povjerenika Reyndersa, zakon će obuhvatiti i zabranu ugrađenih kvarova koju je Borzan ispregovarala u poziciji Europskog parlamenta. Istraživanja, naime, pokazuju kako se najviše uređaja kvari u drugoj i trećoj godini rada kada im istekne obavezno jamstvo.
Pravo na popravak jedan je od principa kojim se u sklopu Europske unije želi napraviti tranzicija prema kružnom gospodarstvu, maksimalnom iskorištavanju resursa i smanjenju otpada općenito.
(priredila M.H.)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....