NOVI NAČIN

Spavaš li mirno, Google? Gen-Z sve više informacija traži na TikToku, a manje na Googleu

Ova platforma postaje sveprisutna destinacija za vijesti, savjete, obrazovanje i zabavu.

Ilustrativna fotografija

 Crew Media/Kreirano S Ai

Stigli ste iz Pule u Zagreb i htjeli biste popiti kavu u nekom novom zanimljivom kafiću kakvog još nema u Puli. Sigurno ćete otići na Google i upisati „kafići u Zagrebu“. Tražilica će vam izbaciti kafiće u okolici, pa ćete kliknuti na svaki ponuđeni i pogledati recenzije kako biste donijeli odluku. Pripadnici Generacije Z će umjesto Googlea, iskoristiti TikTok. Isto će upisati u TikTok tražilicu „kafići u Zagrebu“ i pronaći najzanimljiviji kafić po svom ukusu koji će posjetiti. Čitava recenzija jednog kafića ili više njih bit će predstavljena u obliku audiovizualnog sadržaja, pružajući autentičnije iskustvo i olakšavajući odabir mjesta za ispijanje kave.

Odrastajući u hiperpovezanom svijetu,pripadnici Gen-Z generacije navikli su pristupati informacijama odmah i sada. Tradicionalne tražilice poput Googlea postale su tek jedna od opcija, dok TikTok postaje sveprisutna destinacija za vijesti, savjete, obrazovanje i zabavu.


TikTokov algoritam igra ključnu ulogu u ovoj promjeni. Dizajniran da korisnicima prikaže sadržaj koji će najvjerojatnije privući njihovu pažnju, algoritam omogućuje izlaganje širokom spektru informacija, često od izvora koje inače ne bi otkrili. Kombinacija jednostavnosti korištenja i ‘informacija veličine zalogaja‘ čini TikTok savršenom platformom za generaciju koja želi biti informirana iste sekunde.


Jednostavnost i brzina

Kreatori na TikToku specijalizirali su se u pretvaranju kompleksnih tema u sažete, lako probavljive sadržaje. Često se dotiču ozbiljnih tema, omogućavajući mladima da oblikuju svoja stajališta na temelju pristupačnih i jasnih informacija. TikTok ne samo da zadovoljava potrebu za brzim informacijama već i potiče povjerenje među korisnicima jer osjećaju da se informacije prenose kroz stvarna iskustva. Stvarna iskustva i realne recenzije mogu se pogledati na TikTok profilu kreatorice Lucije Wagmann, članice Crew zajednice, poznatije kao bejb.blejd. Lucija je strastvena istraživačica novih mjesta s dobrom kavom i ukusnom hranom, stoga na njezinom profilu možete pronaći serijal Najkul kafića u Zagrebu.


Osim istraživanja Zagreba i brojnih drugih mjesta, Lucija obožava shopping i modu i pravi je izvor autentičnih recenzija.


Ipak, svaki izvor informacija ima svoje nedostatke, a TikTok nije iznimka. S obzirom na ogromnu količinu sadržaja, korisnici moraju biti obazrivi i kritični prema vjerodostojnosti izvora i izbjegavati potencijalno širenje dezinformacija.

Budućnost i važnost TikTok sadržaja

Budućnost TikToka kao izvora informacija je svijetla, s novim funkcijama koje omogućuju kreatorima da objavljuju duže videozapise, pružajući tako prostor za detaljnije izlaganje i dublje pripovijedanje. Generacija Z se okreće TikToku za sve, od pronalaska restorana do savjeta za pisanje pisama preporuke, koristeći moćan algoritam za pronalaženje informacija koje odgovaraju njihovim interesima.

Za starije generacije, ovaj trend može izgledati zbunjujuće, ali to je evolucija traženja informacija. TikTok nudi interaktivnije iskustvo, nego tradicionalne tražilice, gdje korisnici mogu ‘skrolati‘ kroz videozapise, umjesto da pretražuju tekstualne rezultate. Tako Generacija Z dobiva preporuke iz prve ruke, stvarajući osjećaj povjerenja i zajedništva.

Google, dominantna tražilica svijeta, prepoznao je rast konkurencije i počeo integrirati slike i videozapise u svoje rezultate pretraživanja, uključujući i TikTok videozapise. Iako se digitalni svijet širi, s njim raste i svemir načina za pronalaženje informacija, a TikTok je u samom središtu te ekspanzije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2024 20:01