Prevarili ih partneri, prerano ušli u troškove, previše vjerovali i imali premalo samopouzdanja. Dio je to popisa neuspjeha koje su uspješni domaći poduzetnici podijelili s okupljenima na konferenciji Beep up u Zagrebu.
Josipa Maslać-Petričević, direktorica Naftaline, tako se prisjetila situacije u kojoj se našla u rastavi i raspadu biznisa, a da je sve radila na povjerenje.
- U poduzetništvu sam 40 godina i najveća greška u životu mi je bila izbor bivšeg partnera. On se zaljubio, ostavio mi djecu i kuću na bubnju. Tada sam naučila da se ugovori pišu u dobrim vremenima kako bismo znali kako se ponašati kad krene loše - kaže Maslać-Peričević.
Albert Gajšak, osnivač CircuitMessa, kaže da je krenuo u biznis vrlo mlad, s 18 godina, i kao takav brzo shvatio da će mu trebati mnogo znanja o poduzetništvu.
- Napravio sam prvu Kickstarter kampanju. Razvalili smo i prikupili 100.000 dolara, ali kad smo sve napravili i isporučili, ništa mi nije ostalo. Tada sam shvatio da nisam znao ništa o ‘pricingu‘ i koliko je važno to znati unaprijed - kaže Gajšak.
Tana Zimmermann, suosnivačica najbrže rastuće hrvatske e-commerce platforme Bazzar, kaže da je ona radila u uspješnoj međunarodnoj kompaniji i imala iskustva, ali je svejedno u startu napravila grešku.
- Čim smo shvatili da želimo ući u internetsku trgovinu, odmah smo osnovali tvrtku, a trebala nam je barem godina dana da stvorimo proizvod koji možemo prodati i zarađivati - kaže Zimmermann.
I dok neki poduzetnici, poput Ognjena Bagatina, svoje greške popisuju i čak analiziraju u širem kontekstu, suosnivač agencije Cinnamon Mladen Šimić upozorava da će neke greške nastaviti raditi.
- Uvijek će biti ljudi koji će vas pokušati izigrati, ali treba vjerovati da su ljudi dobri - zaključuje Šimić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....