Ivan Bešlić, suosnivač i direktor Sofascora

Rekordna desetka hrvatskog sportskog startupa

Jedan od rijetkih igrača koji se opire vanjskim investicijama iznenadio

Jednu od najvećih startup investicija u prošloj godini u Hrvatskoj nisu napravili ni poslovni anđeli, ni VC fondovi. Osnivači Sofascorea, Ivan Bešlić i Zlatko Hrkać, koji su svoj startup bootstrapali dosad, u 2022. godini u njega su uložili čak 10 milijuna eura. Rekordan iznos, po dosad dostupnim podacima.

Sofascore je jedna od najpopularnijih aplikacija za praćenje sporta na svijetu. Imaju blizu 25 milijuna mjesečno aktivnih korisnika i preko 50 milijuna preuzimanja. Pokrivaju oko 11 tisuća turnira u preko 20 različitih sportova, na više od 30 jezika. Zapošljavaju 200 stručnjaka od čega većinu u Hrvatskoj te manji dio u uredima u Brazilu, Argentini, Maleziji i Maroku.

Ivan Bešlić, koji svog poslovnog partnera zna još iz djetinjstva, iz Klinča Sela, kaže da im vlasništvo nad tvrtkom omogućuje da odluke donose brzo i neovisno o vanjskim interesima.

- Ovakva samostalnost nam nudi luksuz da investiramo u ono što smatramo dugoročno ispravnim, bez rizika da će investicije naštetiti kratkoročnim poslovnim rezultatima - kaže Bešlić.

Navodi da im je prihod u pet godina skočio približno pet puta. Lani, dodaje, dosegli su 15 milijuna eura. Bešlić kaže da su jednako ponosni i na svoj proizvod i na način na koji vode biznis.

- Sofascore je stabilna tvrtka, a nju smo dokazali na testu tijekom krize kada nije bilo niti jednog sportskog događaja, a u Sofascoreu nije bilo otpuštanja. Svjesni smo da samo s kvalitetnim, stručnim kolegama možemo ispuniti zadane ciljeve i da će potencijalne nove krize potvrditi da kao tim stojimo čvrsto na zemlji - ističe.

image

Dva prijatelja iz djetinstva Zlatko Hrkać i Ivan Bešlić

Deset milijuna lani su investirali u razvoj proizvoda, kako u development tako i u marketing. Bešlić pojašnjava da su išli dodavati nove sportove, poput MMA, pa su morali uložiti u istraživanje, osiguranje podataka relevantnih za taj sport, softverski razvoj, testiranja i dizajn. U sklopu toga su radili dodatna zapošljavanja te u promociju preko korisnicima.

- Taj proces svakako nije brz, nego zahtijeva investicije kroz duži vremenski period - kaže Bešlić.

Dodaje da ove godine, zbog velikih strateških projekata koji su u tijeku, planiraju uložiti i više nego lani.

- Veliki fokus je na niže ligaški sport - cilj nam na jednom mjestu imati sve niželigaške utakmice cijeloga svijeta - kaže Bešlić.

U marketing su lani uložili kroz rebrending, dovođenje brend ambasadora, snimanje prvog video spota i akviziciju korisnika. Novi imidž osmislio im je tim dizajnera iz britanskog DesignStudia, koji radi za Premier League, Riot games i Airbnb. Nije stoga neobično da im je prvi brend ambasador Luka Modrić.

image

Luka Modrić lani je postao ambasador Sofascorea

TIM GOODE/PA IMAGES/PROFIMEDIA/TIM GOODE/PA IMAGES/PROFIMEDIA

- Za svog prvog brand ambasadora zaželjeli smo Luku Modrića, i nismo imali plan B. Luka i Sofascore dijele sličnu priču o uspjehu, trudu i ulaganju, a sinergija naše suradnje ne promovira samo Sofascore, nego i cijelu Hrvatsku - naglašava Bešlić.

Rezultat te suradnje, kaže, toliko je dobar da sad imaju dva brend ambasadora, uz Modrića i Cro Copa - Mirka Filipovića.

++
image

Naslovnica magazina Startup Report No6 koju je napravio art direktor Tomislav Botić pomoću AI alata Midjourney

Jl/

>> PDF magazina možete preuzeti ovdje <<

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 03:06